Gå til innhold

Hvorfor tror folk på Gud enda, når han aldri gjør noe for oss?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lawyam skrev (9 minutter siden):

Det sier du fordi du ikke kjenner Han. Kjente du Han ville du aldri uttalt deg på den måten mot Han. Han har ikke gjort deg noe vondt. Det er merkelig at du ikke nevner Satan - som står bak alt når du raser. Hvorfor frifinner du han fra vonde ting og angriper Gud istedenfor? Han er her han også og han er ikke den med det beste ryktet...

Jo, Han svarer når vi ber. Når vi kommer til Han med tillitt om at vi får det og at Han vil. Ikke hvis vi tror Han kanskje har løyet i sine løfter, og tviler på om Han vil, men det har Han jo sagt fra om og du hadde sett det om du var interessert i å høre hva Han sier og ikke mener Han skal skrive om hele Bibelen og si at det bare er å be uten tro/tillitt! 

Jeg har selv lest bibelen, og har før selv trodd. Men jeg har insett at det som står der er løgn fra ende til annen. Et fint lite eventyr man skal trøste seg med når ting går galt! Det er du som ikke kjenner den du skriver mot, før du uttaler deg. Du trenger ikke å legge ord i munnen på meg og tro at du vet hva jeg vet eller tror eller har opplevd. 

Jeg syns du bør begynne å lese om predikanter i usa og alle de falske løftene de har fått ifra gud som aldri skjer.

Anonymkode: 1881b...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har selv lest bibelen, og har før selv trodd. Men jeg har insett at det som står der er løgn fra ende til annen. Et fint lite eventyr man skal trøste seg med når ting går galt! Det er du som ikke kjenner den du skriver mot, før du uttaler deg. Du trenger ikke å legge ord i munnen på meg og tro at du vet hva jeg vet eller tror eller har opplevd. 

Jeg syns du bør begynne å lese om predikanter i usa og alle de falske løftene de har fått ifra gud som aldri skjer.

Hvorfor påstår du jeg har nevnt noe om dine opplevelser? Jeg har ikke uttalt meg om hva du har opplevd.

JEG  har uttalt meg om hva Bibelen sier og om du ikke tror på det er det hverken min eller Guds feil.

Nei, Jeg trenger ikke lese noe fra noen vantroende. Jeg leser i Bibelen for å få vite noe om bønnesvar og JEG får jo. 

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 0.15):

Ja, har opplevd at Gud hjelper, men ikke hver gang. Gud vet hva som er best for oss og når vi virkelig trenger det.

Undre skjer fortsatt, bare i mindre skala.

Anonymkode: aa282...859

Så når vi virkelig trenger hjelp men ennå ikke får det... hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...