AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #1 Del Skrevet 3. august 2023 Vi lever i Norge. Det kan bli mye mye snø og glatt utendørs om vinteren. Svømmehaller bør være prioritert., og det bør være mye billigere. Det koster fort 150-200 for en voksen person. Det betyr over 500 kroner hvis man svømmer 2-3 ganger i uken. Anonymkode: 3da60...c02 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #2 Del Skrevet 3. august 2023 Det var ganske dyrt, ja. Her i byen koster det 80 kroner for voksne og 40 kr for barn under 16 år/studenter/honnør. Kjøper man klippekort e.l. blir det jo billigere per gang. Det finnes kanskje en slik ordning med klippekort, månedskort e.l. du kan kjøpe? Så blir det ikke så dyrt. Anonymkode: b1d5e...a3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #3 Del Skrevet 3. august 2023 Ja, jeg gremmes over det samme. Med tanke på at svømming er en ypperlig aktivitet for de som sliter med vonde ledd, og ikke kan løpe eller gjøre andre aktiviteter med hard trøkk i ledd, så burde de tilrettelagt for det. Her er billigste engangs-billett 118 kr. Det er i skolebasseng som er åpent for publikum én kveld i uken... Det finnes et par andre muligheter også, men det er mye dyrere. Klippekort gjør at man får 12 svømmeturer for prisen av 10, så det er fremdeles ganske dyrt. Halvtårskort hjelper lite, all den tid det bare er åpent én gang i uken, og i tillegg er stengt i alle skoleferier - og stenger i god tid FØR skoleferiene også.. Det er stengt fra midten av mai til september.. Halvårskort på ikke-skole-bassenget koster nesten 3 000 kr.. og om man bare har tid til å svømme 1-2 ganger i uken, blir det dyrt. I tillegg til at det bassenget ligger sånn til at man må kjøre, parkere i parkeringshus et lite stykke unna, eller bruke hele kveelden på å komme dit med to busser. Anonymkode: c3631...45c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #4 Del Skrevet 3. august 2023 Ja det er virkelig trist. Jeg har en kropp som egentlig kun tåler svømming som trening, men må nedprioritere hyppigheten fordi det er så dyrt 🙁 Noen ganger lurer jeg på hva skattepengene egentlig går til! Anonymkode: f0048...a43 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #5 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi lever i Norge. Det kan bli mye mye snø og glatt utendørs om vinteren. Svømmehaller bør være prioritert., og det bør være mye billigere. Det koster fort 150-200 for en voksen person. Det betyr over 500 kroner hvis man svømmer 2-3 ganger i uken. Anonymkode: 3da60...c02 Riktig. Vi bor i Norge. Verdens dyreste land. Anonymkode: e3b26...233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-AA Skrevet 3. august 2023 #6 Del Skrevet 3. august 2023 For min del kunne det gjerne vært mye dyrere. Altfor mye folk i svømmehallen når jeg er der. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #7 Del Skrevet 3. august 2023 Har abonnement på Østfoldbadet Anonymkode: d141c...f30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #8 Del Skrevet 3. august 2023 Her jeg bor valgte de å legge ned det gamle bassenget, fremfor å pusse det opp. Og så bygget de badeland istedenfor, som nå er eneste tilbud. Prisen er 185 kr for en enkelt billett på hverdager for voksen, barn 3-9 år koster det 148 kr for, barn 10-17 år og honnør 164 kr. I helger og ferier koster det 207 kr for en enkeltbillett. barn 3-9 år 164 kr og 10-17 år og honnør koster 185 kr. Som voksen kan man også få morgenbadbilletter på hverdag til 159 kr, men det er bare to dager i uken. Å kjøpe 10 klipp gir litt avslag i pris, men ikke noe som monner. Både halvårskort og årskort blir for mange altfor dyrt. Kommunen har en lang strandlinje mot fjord og hav, og likevel mener kommunen tydeligvis at det kun er de med god råd som trenger å øve på å svømme... Grupper som trenger vanntrening pga. helsen har sjelden råd til å bruke badelandet. Badelandet her sliter med økonomien, ergo satte de opp prisene. Noe som fører til at enda færre har råd til å bruke det. Anonymkode: a573d...da3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #9 Del Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her jeg bor valgte de å legge ned det gamle bassenget, fremfor å pusse det opp. Og så bygget de badeland istedenfor, som nå er eneste tilbud. Prisen er 185 kr for en enkelt billett på hverdager for voksen, barn 3-9 år koster det 148 kr for, barn 10-17 år og honnør 164 kr. I helger og ferier koster det 207 kr for en enkeltbillett. barn 3-9 år 164 kr og 10-17 år og honnør koster 185 kr. Som voksen kan man også få morgenbadbilletter på hverdag til 159 kr, men det er bare to dager i uken. Å kjøpe 10 klipp gir litt avslag i pris, men ikke noe som monner. Både halvårskort og årskort blir for mange altfor dyrt. Kommunen har en lang strandlinje mot fjord og hav, og likevel mener kommunen tydeligvis at det kun er de med god råd som trenger å øve på å svømme... Grupper som trenger vanntrening pga. helsen har sjelden råd til å bruke badelandet. Badelandet her sliter med økonomien, ergo satte de opp prisene. Noe som fører til at enda færre har råd til å bruke det. Anonymkode: a573d...da3 Litt samme situasjonen her. Jeg bor også i en kystkommune, med masse masse strandlinje. Og tilbudene fra kommunen blir dårligere og dårligere, og det private badelandet er hinsides dyrt - og også uegnet til svømmetrening, der er det vannsklier og tjohei og umulig å svømme en lengde uten å få noen i hodet.. Samtidig som antall drukningsulykker øker.. Anonymkode: c3631...45c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 4. august 2023 #10 Del Skrevet 4. august 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Litt samme situasjonen her. Jeg bor også i en kystkommune, med masse masse strandlinje. Og tilbudene fra kommunen blir dårligere og dårligere, og det private badelandet er hinsides dyrt - og også uegnet til svømmetrening, der er det vannsklier og tjohei og umulig å svømme en lengde uten å få noen i hodet.. Samtidig som antall drukningsulykker øker.. Anonymkode: c3631...45c Jeg ville ikke skyldt på kommunene her. Svømmeanlegg er enormt dyre å bygge og drifte. Skal kommunene gjøre det mer tilgjengelig må staten bla opp penger, for kommunene drukner i enda viktigere økonomiske utfordringer i skole og helse... Og skal man begrense drukningsulykker er det først og fremst opplæring det må gjøres noe med. Det burde i mye større grad være i regi av det offentlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 6. august 2023 #11 Del Skrevet 6. august 2023 Hvis du skal svømme 50 ganger i året så kan det koste runndt 6000 kroner. Ja , det er en del penger, men man trenger ikke mye sportsutstyr så det er relativt konkurransedyktig pris sammenlignet med mye annen trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #12 Del Skrevet 7. august 2023 Her er jeg ganske fornøyd med Sandefjord. Det koster 90 kr for voksen, og 40 kr for barn i helgene. I ukedagene, også i ferien og hele året- er alle barn under 18 år gratis. Flott av kommunen. Svømmehallen i seg selv er heller ikke så verst, de har relativt store fine basseng, morsom klie, flere stupebrett og badstue. Jeg er fornøyd 😊 Anonymkode: 73844...a5e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #13 Del Skrevet 7. august 2023 Sklie* Anonymkode: 73844...a5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #14 Del Skrevet 7. august 2023 Det er store forskjeller i landet dessverre. Her hvor jeg bor koster det bare 30 for barn og 60 for voksne. Med klippekort blir det enda rimeligere Anonymkode: f05c8...776 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #15 Del Skrevet 7. august 2023 I Drammen har det vært gratis i hele sommer 🙌🏻 (for barn, men voksen følger med gratis) Anonymkode: 18ff5...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #16 Del Skrevet 7. august 2023 Sist jeg var i svømmehall kostet det 90 kroner, regner med det koster mere nå. Det er felles Badstu som jeg gjerne skulle brukt men den er okkupert av en gjeng menn som sitter i timesvis og skravler og det frister ikke som dame å skvise seg mellom der. Anonymkode: a6f88...9c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #17 Del Skrevet 8. august 2023 Det er normalt at man selger halvårskort til kommunale svømmeanlegg, er det ikke? I Stavanger koster det 1800kr. Om du da svømmer 3 ganger i uka, koster det 30kr per gang sammenlignet med stykkpris til 90kr. 30kr er da overkommelig, om du liker å svømme? Anonymkode: f1331...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #18 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er normalt at man selger halvårskort til kommunale svømmeanlegg, er det ikke? I Stavanger koster det 1800kr. Om du da svømmer 3 ganger i uka, koster det 30kr per gang sammenlignet med stykkpris til 90kr. 30kr er da overkommelig, om du liker å svømme? Anonymkode: f1331...72a Her er ikke svømmehallen åpen for publikumsvømming mer enn én kveld i uken. Så man KAN ikke svømme tre ganger i uken. Og det er stengt i alle skoleferier, og fra midten av mai til midten av august - altså tre hele måneder helt stengt. Anonymkode: c3631...45c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 10. august 2023 #19 Del Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (På 8.8.2023 den 14.23): Her er ikke svømmehallen åpen for publikumsvømming mer enn én kveld i uken. Så man KAN ikke svømme tre ganger i uken. Og det er stengt i alle skoleferier, og fra midten av mai til midten av august - altså tre hele måneder helt stengt. Anonymkode: c3631...45c Så kjipt! Typisk kommune-Norge... skulle ønske vi klarte å ha gode svømmeanlegg åpne hele uka i hele landet, tilgjengelig for alle ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 10. august 2023 #20 Del Skrevet 10. august 2023 Med "billigere" mener du egentlig at noen andre skal betale, ikke sant? Og da gjerne folk som ikke engang bruker svømmehallen? De går vel ikke akkurat med store overskudd disse svømmehallene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå