Gå til innhold

Dårligste bok du har lest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stella polaris, av Myriam Bjerkli.

husker ikke hvorfor jeg mislikte den så mye, men husker veldig godt at jeg hatet boka. Har også en lang liste av middelmålige-minus bøker innenfor sjangeren rom-com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alkymisten - Paolo Coelho. Som noen har nevnt tidligere, et makkverk av en bok.

Da Vinci-koden - Dan Brown. Sovnet da jeg leste den.

Fikk disse bøkene i gave, så jeg følte at jeg burde prøve å lese hele bøkene, men fikk det ikke til. 😴

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callista skrev (1 time siden):

Fikk disse bøkene i gave, så jeg følte at jeg burde prøve å lese hele bøkene, men fikk det ikke til. 😴

Denne, så full av klisjeer at jeg bare ble irritert da jeg leste den. Dette var da den var veldig populær, så lurte på om det bare var meg, prøvde meg på en til av Coelho for å se om den var bedre. Det var den ikke 😆

Anonymkode: e3eb2...44b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Og en jeg ikke husker navnet på, men som en kollega lovpriste.  Det var kø blant oss kollegaer om å få låne den.

Kollegaer nr 1 lånte den, men måtte bare gi opp for den var så kjedelig. 

Jeg var nestemann på listen, og måtte også gi opp etter noen uker hvor jeg bare ble sittende å bla frem og tilbake for å prøve å skille alle personene fra hverandre. 

Den handlet i hvertfall om mange mennesker på en buss og deres felles skjebne (krim)

Endret av Bingo Bongo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 18.48):

Er det den som Oprah Winfrey anbefalt i lesesirkelen sin - Historien om Edgar Sawtelle? 

Den ble jeg også skuffet av!!!

Anonymkode: 4c2df...f1e

Jeg har ikke peiling på hva slags bøker Oprah anbefaler. Jeg bryr meg fint lite om hva slags bøker som blir anbefalt der. 

Men det er godt mulig at tittelen på boken stemmer.  

Anonymkode: 37680...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DaVinci-koden og den første Twilight-boka. Begge leste jeg for å skjønne hypen, men ble aldri så jeg skjønte noe 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callista skrev (På 18.12.2023 den 19.25):

Vi to må være ganske like, for jeg tenkte også på akkurat disse to bøkene! 😄 Begge to ble jo skrytt opp i skyene da de kom ut, det var bøker man bare måtte lese, men jeg angrer på at jeg kasta bort tida på det egentlig! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkymisten. Jeg blir fortsatt irritert av å tenke på tiden jeg kasta bort på den

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (På 2.8.2023 den 0.56):

Den mekaniske appelsin/A clockwork orange. For et møl av meiningslaus vold, voldtekt/overgrep og dårleg språk. Den var vemmen.

Rart. Det er jo en klassiker. 

Anonymkode: 96174...c17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brobyggerne. Av Jan Guilliou.

At en som har laget Tempelridderen og Heksenes Forsvarere kan sitte i åresvis og skrive så tomt, er litt rart. 

Gav opp etter ca 150 sider. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (På 29.12.2023 den 13.35):

Og en jeg ikke husker navnet på, men som en kollega lovpriste.  Det var kø blant oss kollegaer om å få låne den.

Kollegaer nr 1 lånte den, men måtte bare gi opp for den var så kjedelig. 

Jeg var nestemann på listen, og måtte også gi opp etter noen uker hvor jeg bare ble sittende å bla frem og tilbake for å prøve å skille alle personene fra hverandre. 

Den handlet i hvertfall om mange mennesker på en buss og deres felles skjebne (krim)

Det var ikke "Kollektivt selvmord" av Arto Paasilinna? Det er ikke krim, men satire. Hvis det ikke var den du snakker om, så anbefaler jeg den. Jeg syntes den var veldig morsom.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Rart. Det er jo en klassiker. 

Anonymkode: 96174...c17

Du kan jo lesa den sjølv og sei kva du tykkjer om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nærmest dødt løp mellom Alkymisten (en favoritt her i tråden), Eat, Pray, Love (som jeg ikke orket å lese ferdig) og Tråden (god historie, men Hislop befolker den med endimensjonale pappskikkelser – Øya var da ikke like dårlig, eller hva?). Og vinneren er …

(trommevirvel)

Alkymisten! Sorry, jenter, det ble en mann på toppen av pallen igjen. Kona mi har ikke lest den, men hun syntes Brida var et makkverk, så Coelho har hennes stemme også.

Likevel, aller verst er en bok som stiller i en helt egen klasse, og derfor ikke er helt sammenlignbar: A Princess of Mars av Edgar Rice Burroughs (jepp, han som skrev Tarzan-bøkene). Her snakker vi om rasistisk sci-fi, og hater dere denne, er det bare å bare å glede seg til de ti neste bøkene i samme serie.

Endret av Pawn Hearts
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bøkene jeg har lest(les: forsøkt å lese) av Colleen Hoover. Forstår virkelig ikke greia. 

Allymisten var ikke en slager her heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 20.03):

Jeg leste aldri boken ferdig, jeg gav opp etter 2-3 kapitler. Fifty Shades of Grey, makan til møkkalitteratur. Bare språket og setningsoppbyggingen.., nei, hvor skal man starte. Ubegripelig at denne ble så populær. 

Anonymkode: c6cfb...302

Spoiler

Denne!!

Anonymkode: 8190d...f68

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pawn Hearts skrev (10 minutter siden):

Nærmest dødt løp mellom Alkymisten (en favoritt her i tråden), Eat, Pray, Love (som jeg ikke orket å lese ferdig) og Tråden (god historie, men Hislop befolker den med endimensjonale pappskikkelser – Øya var da ikke like dårlig, eller hva?). Og vinneren er …

(trommevirvel)

Alkymisten! Sorry, jenter, det ble en mann på toppen av pallen igjen. Kona mi har ikke lest den, men hun syntes Brida var et makkverk, så Coelho har hennes stemme også.

Likevel, aller verst er en bok som stiller i en helt egen klasse, og derfor ikke er helt sammenlignbar: A Princess of Mars av Edgar Rice Burroughs (jepp, han som skrev Tarzan-bøkene). Her snakker vi om rasistisk sci-fi, og hater dere denne, er det bare å bare å glede seg til de ti neste bøkene i samme serie.

Argh, Eat,Pray,Love var også grufull. At den ble populær klarer jeg ikke forstå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (2 timer siden):

Det var ikke "Kollektivt selvmord" av Arto Paasilinna? Det er ikke krim, men satire. Hvis det ikke var den du snakker om, så anbefaler jeg den. Jeg syntes den var veldig morsom.

Det ringer ingen bjelle når jeg hører den tittelen, så jeg er usikker.

Men slik jeg husker boken, så var den mer type pocketbok/kiosklitteratur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trubadur skrev (På 3.1.2024 den 21.08):

Argh, Eat,Pray,Love var også grufull. At den ble populær klarer jeg ikke forstå. 

Jeg likte godt den delen av boken hvor hun befant seg i Italia, etter det var boken en nedtur. Min søster insisterte på at jeg måtte lese "Kunsten å høre hjerteslag".  Her snakker vi VIRKELIG makkverk!

"Grønnøyd Monster" av Myriam Bjerkeli var heller ikke noe høydare. Jeg tok plottet halvveis i boka. (Møtte Bjerkeli ved boksignering og fortalte henne dette. Hun ble SUR!) 

Lucinda Riley, alle bøkene er klin like.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (3 timer siden):

Jeg likte godt den delen av boken hvor hun befant seg i Italia, etter det var boken en nedtur. Min søster insisterte på at jeg måtte lese "Kunsten å høre hjerteslag".  Her snakker vi VIRKELIG makkverk!

"Grønnøyd Monster" av Myriam Bjerkeli var heller ikke noe høydare. Jeg tok plottet halvveis i boka. (Møtte Bjerkeli ved boksignering og fortalte henne dette. Hun ble SUR!) 

Lucinda Riley, alle bøkene er klin like.

Myriam Bjerkeli sine,bøker er også på min bunnliste. Syntes språket og skrivestilen var elendig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...