Gå til innhold

Dårligste bok du har lest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om jeg syns en bok er dårlig så leser jeg den ikke.

Anonymkode: f616d...02e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The hypnotist’s love story-Liane Moriarty(huset på stranden på norsk)

Det skjer INGENTING i boken. En hypnotisør har en kunde. Kunden er eksen til kjæresten til hypnotisøren(dette vet hun ikke). Og hun stalker eksen sin hele tiden. Så forfølger hun dem på ferie. Så faller hun ned en trapp og blir skadet. Hun havner på sykehus og bestemmer seg for å la eksen være i fred. Der er plottet. Ufattelig kjedelig bok.

Jeg elsket to av bøkene til Moriarty(Big Little Lies og What Alice forgot). Så jeg ville lese alle bøkene hennes.

Den nevnte boken, The last anniversary, Truly Madly Guilty og 3 wishes er sørgelig dårlige. 

Anonymkode: 823f9...573

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste aldri boken ferdig, jeg gav opp etter 2-3 kapitler. Fifty Shades of Grey, makan til møkkalitteratur. Bare språket og setningsoppbyggingen.., nei, hvor skal man starte. Ubegripelig at denne ble så populær. 

Anonymkode: c6cfb...302

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti amo. Leste en god del før jeg ga den opp. Hadde hørt at den var så bra. Historien bak er sikkert fin, men formatet den er skrevet i orket jeg ikke.

Anonymkode: 6cee9...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twilight Saga Breaking Dawn. Jeg hatet den så mye at jeg kastet den på bålet.

Anonymkode: da9b4...4ef

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altfor mange til å nevnes her. 

Jeg har blant annet en svigerinne som stadig gir meg "damebøker" til jul og bursdag. Sliter meg igjennom dem når jeg ikke har annet å lese. De er "superbestselgere" visstnok. Men jeg finner dem fulle av klisjéer, fordommer - og stort sett elendig språk (lettlest...)

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Den nevnte boken, The last anniversary, Truly Madly Guilty og 3 wishes er sørgelig dårlige. 

Ble ferdig med Truly Madly Guilty (Vanvittig skyldig) for en halvtime siden og har ingen planer om å lese flere av bøkene hennes!

Men den dårligste jeg har lest var den nok ikke, den må jeg tenke mer på.

Litt urettferdig på et vis, for det er sannsynligvis en bok jeg ikke fullførte, og da kan den jo ha blitt bedre mot slutten..

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

applestories skrev (1 minutt siden):

Ble ferdig med Truly Madly Guilty (Vanvittig skyldig) for en halvtime siden og har ingen planer om å lese flere av bøkene hennes!

Men den dårligste jeg har lest var den nok ikke, den må jeg tenke mer på.

Litt urettferdig på et vis, for det er sannsynligvis en bok jeg ikke fullførte, og da kan den jo ha blitt bedre mot slutten..

Jeg lover at big little lies er MYE bedre! Den er faktisk veldig bra. Boken har blitt til en serie på HBO med store kjente fjes som Reese Witherspoon, Zoe Kravits, Alexander Skarsgård og Nicole Kidman. Veldig bra bok og kjempebra serie!

What Alice forgot er litt typisk Moriarty; mange sider, lite innhold. Men jeg synes den er kjempesøt og veldig bra bok.

the husband’s secret er også ok.

Resten er fyringsmateriale.

Anonymkode: 823f9...573

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårligste ever, men de dårligste jeg har lest i år. 
Bunn 3:

Nine perfect strangers: Liane Moriarty

The dilemma: B. A. Paris

Prosessen mot Svanhild: Aage Samuelsen

Anonymkode: 602d9...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårligste boken jeg har lest det siste året (eller rettere sagt, forsøkt å lese) må være den der Kirkegårdsblomster og tårer, eller hva den nå heter. Den som en eller annen korrumpert anmelder skrøt opp i skyene i fjor. 

Anonymkode: 11771...e05

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frognerfitter er den første som slår meg - jeg leste den av nysgjerrighet og hadde svært lave forventninger, men den var faktisk enda dårligere... 50 shades ga jeg opp etter to sider, selv ikke en god historie hadde tålt det språket der. Med årene har jeg blitt bedre både til å kjenne min egen smak, gjenkjenne faretegnene og avbryte lesingen når en bok ikke fenger, så nå er det sjelden jeg fullfører dårlige bøker selv om det hender jeg begynner på dem..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prosessen mot Svanhild: Aage Samuelsen

Anonymkode: 602d9...c22

Aage Sivertsen tror jeg vi sier🤪😄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva er det?

Anonymkode: 97151...fbe

50 shades of grey, sagaen om isfolket

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på en bok av Myriam Bjerkli: Stella polaris. Ble aldri ferdig med den, makan til møl og sammensurium av vold, sex og tull

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dårligste boken jeg har lest det siste året (eller rettere sagt, forsøkt å lese) må være den der Kirkegårdsblomster og tårer, eller hva den nå heter. Den som en eller annen korrumpert anmelder skrøt opp i skyene i fjor. 

Anonymkode: 11771...e05

Å, eg elska den boka!! 🤩

Anonymkode: 22bbb...8c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn på Goodreads-appen å sjekke.

Blant de med 0-1 stjerner ligger blandt annet

- "hendig mann søkes, Jons hellsing

-"Change of heart, Jodi Picoult "

-"Stella Polaris" M Bjerkli

-"det siste brevet fra deg " jojo Moyes 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig eller ikke kan jeg ikke uttale meg om. Vet ikke hva som er god og dårlig litteratur.

Men «Kafka på stranden» sovnet jeg av hver gang jeg begynte å lese i.

Skal sies at jeg kjeder vettet av meg av det meste av skjønnlitteratur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den niende boka i Outlander-serien, "måtte" lese den siden jeg hadde lest de første åtte 😅 men snakker om å bruke mange år på en bok og få historien så lite videre. Den tiende tar jeg som lydbok hvis jeg lever lenge nok, må jo høre hvordan det hele ender 😛 

Anonymkode: 43516...a84

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...