Gå til innhold

- Makthomser må fratas sine stillinger


Gjest barne- og familiemedister

Anbefalte innlegg

Hvis for eksempel Torp hadde ment at kjærligheten var større enn troen, hadde han kanskje vært noe mer gjennomtenkt i sin pastorale utflod.

;)

[/quote

Jesus sa aldri at det var ok å utøve det han kalte synd, bare det ble gjort i kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at dette blir slettet, men synes det fortjener det lille dagens lys det kan få:

Den som sier det er det!

Så var det sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus sa aldri at det var ok å utøve det han kalte synd, bare det ble gjort i kjærlighet.

Er ikke alle syndere? Er det ikke derfor Jesus ble hengt på korset?...for å ta våre synder.

Endret av Utenriksmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Er ikke alle syndere? Er det ikke derfor Jesus ble hengt på korset?...for å ta våre synder.

Det er visst forskjell på synder... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det ikke noe om at man "skal (...) dømme"?

Hva var det ordet i midten der? I-k-k-e? Lurer på hvordan vi skal tolke det?

Ellers synes jeg utsagnet om at makthomsene selvsagt er maktKÅTE var ganske komisk. Homser er selvsagt alltid kåte, og deres eneste og viktigste agenda er å fremme homsethet uansett hvilken stilling de har. Hallo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dette kan da like godt stå, selv om man velger å tro at Gud mente det han sa, da han sa at menn som er sammen med menn slik de er sammen med kvinner er en vederstyggelighet (eller noe sånt).

Jeg sier overhodet ikke at jeg er enig, misforstå meg endelig rett - personlig mener jeg at den ene kjærligheten er like mye verdt som den andre...

Det var ikke Gud som sa det, men en eller annen homofob profet for noen 1000 år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle syndere? Er det ikke derfor Jesus ble hengt på korset?...for å ta våre synder.

Jo, fordi vi aldri kan bli syndfrie, men det er ikke dermed sagt at vi skal synde i vei.

Man skal gjøre så godt man kan i å holde lovene, men fordi han døde for oss så kan vi be om tilgivelse, DERSOM vi utviser ekte anger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke Gud som sa det, men en eller annen homofob profet for noen 1000 år siden...

Og nettopp der ligger sakens kjerne. Skal man ta bibelen som guds ord eller skal man ta det som en bok skrevet av ganske alminnelige mennesker som levde for to tusen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle syndere? Er det ikke derfor Jesus ble hengt på korset?...for å ta våre synder.

Jo, riktig, men hva med det?

Er det en motsetning til det jeg sa?

Endret av KR-øst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, fordi vi aldri kan bli syndfrie, men det er ikke dermed sagt at vi skal synde i vei.

Man skal gjøre så godt man kan i å holde lovene, men fordi han døde for oss så kan vi be om tilgivelse, DERSOM vi utviser ekte anger.

Det er sant. godt sagt. Jeg har ofte lurt på hvorfor katolikkene tror at presten kan tilgi via et lite avlukke og X antall ave maria... Det er vel bare Gud som kan tilgi for synder mot Gud.. Har man slått og sparket presten, så kan man jo alltid spørre presten om tilgivelse, men...

Endret av Utenriksmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle syndere? Er det ikke derfor Jesus ble hengt på korset?...for å ta våre synder.

Så du mener homofile synder? Mot hvem? Gud som skapte mennesket i sitt bilde? Vil tro at han skapte de homofile og. Og dersom han da skapte de homofile vil det da være synd å leve slik han skapte deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener homofile synder? Mot hvem? Gud som skapte mennesket i sitt bilde? Vil tro at han skapte de homofile og. Og dersom han da skapte de homofile vil det da være synd å leve slik han skapte deg?

Alle synder - både homofile og heterofile. Jeg vet ikke om Gud tillater homofili eller ikke, men det normale er nå heterofili så lenge man er interessert i å føre mennesket videre i fremtiden.

Endret av Utenriksmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...