AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #1 Del Skrevet 30. juli 2023 Fikk akkurat vite at noen bekjente har snakket om at jeg fikk kreft fordi jeg er spirituell. ble så utrolig lei meg, og føler det er så fordømmende og ondskapsfullt å si så endte opp med å bare gråte her nå.. Lå for døden flere ganger iløpet av behandling så dette gjorde skikkelig vondt. jeg er forøvrig også kristen selv (ikke veldig praktiserende) men det er plutselig underordnet så lenge jeg også er spirituell. Forstå det den som kan Anonymkode: d9c35...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #2 Del Skrevet 30. juli 2023 Fordi generelt sett er kristne svært onde mennesker. De er kun opptatt av å beskytte sine egne Anonymkode: bef5c...1ed 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 30. juli 2023 #3 Del Skrevet 30. juli 2023 Er jeg? Det var nytt for meg 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 30. juli 2023 #4 Del Skrevet 30. juli 2023 Det er vel fordi du ikke egentlig kan være ekte kristen og spirituell samtidig, blir litt som å si at du tilber både gud og djevelen. Nå gjør jeg litt antagelser om hva du mener med spirituel, men slik jeg forstår konseptet kan jeg ikke helt se hvordan du kan kombinere det med kristendom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #5 Del Skrevet 30. juli 2023 Kipling skrev (3 minutter siden): Det er vel fordi du ikke egentlig kan være ekte kristen og spirituell samtidig, blir litt som å si at du tilber både gud og djevelen. Nå gjør jeg litt antagelser om hva du mener med spirituel, men slik jeg forstår konseptet kan jeg ikke helt se hvordan du kan kombinere det med kristendom. At jeg tror på Gud og Jesus, men tror også på at det finnes andre ting. Fx engler, naturånder, osv. Og tror alt er energi og at det er mye vi ikke forstår. så ja jeg er kristen, men binder meg ikke alene til Bibelen som er skrevet av mennesker Anonymkode: d9c35...10e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #6 Del Skrevet 30. juli 2023 Fordi kristendommen forfekter hat og diskriminering. Det har den alltid gjort og det kommer den alltid til å gjøre. Det er bare å se på de utallige overgrepene og hatkampanjene kirken står bak opp gjennom historien, mot alt fra annerleddes-tenkende, til alenemødre, til etniske minoriteter. Anonymkode: 94c14...5df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #7 Del Skrevet 30. juli 2023 Inkvisasjonen sier vel sitt om kristendommen. Er bare en av mange religioner som utøver hellig krig mot folk som ikke lar seg assimilere. Anonymkode: 27c04...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #8 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): At jeg tror på Gud og Jesus, men tror også på at det finnes andre ting. Fx engler, naturånder, osv. Og tror alt er energi og at det er mye vi ikke forstår. så ja jeg er kristen, men binder meg ikke alene til Bibelen som er skrevet av mennesker Anonymkode: d9c35...10e Jeg tror jeg forstår hva du mener og tror vel kanskje på sånn cirka det samme (pluss/minus). Men mamge tenker at dersom man er spirituell så oppsøker man kanskje en healer, får tarotkort lest/driver med tarotkort, oppsøker det okkulte. Slik jeg har forstått logikken så oppsøker man ikke sånt hvis man tror på Gud for da tror man også på de farlige tingene. De tingene man skalholde seg langt unna. Jeg vet ikke om dette stemmer. Anonymkode: c2718...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #9 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg tror jeg forstår hva du mener og tror vel kanskje på sånn cirka det samme (pluss/minus). Men mamge tenker at dersom man er spirituell så oppsøker man kanskje en healer, får tarotkort lest/driver med tarotkort, oppsøker det okkulte. Slik jeg har forstått logikken så oppsøker man ikke sånt hvis man tror på Gud for da tror man også på de farlige tingene. De tingene man skalholde seg langt unna. Jeg vet ikke om dette stemmer. Anonymkode: c2718...ec0 Men det henger jo ikke på greip. Snåsamannen var healer, men samtidig veldig kristen. Føler vel ikke akkurat at han søkte det okkulte… forstår ikke at det er mulig å si noe sånt engang… at kreft er min egen skyld liksom 😭 Anonymkode: d9c35...10e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #10 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Inkvisasjonen sier vel sitt om kristendommen. Er bare en av mange religioner som utøver hellig krig mot folk som ikke lar seg assimilere. Anonymkode: 27c04...213 Du veit at den spanske inkvisisjonen var dei første som slutta med tortur? Grunnen var rett og slett at dei fekk så mange falske tilståingar at ein måtte sjå seg om etter andre metodar. Anonymkode: c19ce...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #11 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det henger jo ikke på greip. Snåsamannen var healer, men samtidig veldig kristen. Føler vel ikke akkurat at han søkte det okkulte… forstår ikke at det er mulig å si noe sånt engang… at kreft er min egen skyld liksom 😭 Anonymkode: d9c35...10e Enig med deg, TS. Eg er også kristen og åndelig. Forstår nesten ikkje at nokon kan vere kristen/muslim/buddist osv å ikkje kalle seg åndelig... Anonymkode: c19ce...c7d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #12 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Fordi kristendommen forfekter hat og diskriminering. Det har den alltid gjort og det kommer den alltid til å gjøre. Det er bare å se på de utallige overgrepene og hatkampanjene kirken står bak opp gjennom historien, mot alt fra annerleddes-tenkende, til alenemødre, til etniske minoriteter. Anonymkode: 94c14...5df Korleis seie "eg har ikkje lese Bibelen", uten å seie "eg har ikkje lese Bibelen". Anonymkode: c19ce...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 30. juli 2023 #13 Del Skrevet 30. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fikk akkurat vite at noen bekjente har snakket om at jeg fikk kreft fordi jeg er spirituell. ble så utrolig lei meg, og føler det er så fordømmende og ondskapsfullt å si så endte opp med å bare gråte her nå.. Lå for døden flere ganger iløpet av behandling så dette gjorde skikkelig vondt. jeg er forøvrig også kristen selv (ikke veldig praktiserende) men det er plutselig underordnet så lenge jeg også er spirituell. Forstå det den som kan Anonymkode: d9c35...10e Gud legger ikke sykdom på noen og se hva Jesus gjorde da han gikk her; han helbredet det meste av tiden. Og vi er spirituelle individer, kroppen er bare noe som vi i denne verden behøver for å få gjort noe, sagt noe osv her på jorden. Det hun sier står i klar opposisjon til Guds ord. Soleklar. Konsentrer deg om å bli frisk, du og hold deg unna alle som forsøker å dømme deg, spesielt i Jesus navn. Jesus sa jo Han ikke fordømmer noen; tror du Han går rundt og dømmer deg til sykdom DA? Du vet nok om Gud til at Han er mot sykdom og det burde også den 'falske profeten' der også visst. Han sa 'legg hendene på syke så de blir friske'. Hva er Hans vilje da? Les Jesaia; straffen lå på Ham (ikke deg) for at vi skulle ha fred (ikke være redde og føle oss fordømt, ikke fra hun heller) og i Hans sår har vi fått legedom! Leste du noen gang i Bibelen at Jesus sa; 'du har syndet så jeg vil ikke gjøre deg frisk, jeg vil gjøre deg syk'? Det verset står ikke, det finnes ikke!!!!! Anbefaler deg å slå opp i Bibelen når noen angriper deg; fordi den forteller sannheten om både deg og meg og alle og hva Gud ønsker for oss og føler for oss når noe(n) angriper. Du vet det selv når du jo bekjenner deg til troen så bekjenner du ikke din bekjentes tro på HAN, men troen på HAN. Det er ikke din bekjents tro du skal tro heldigvis!!! Ikke min tro heller! Du skal bare velge om du vil tro på hva HAN sier og hvis du gjør det er du jo 'safe'. Fordi Han har mye bedre nyheter og beskjeder til deg enn din ondskapsfulle bekjente! Det er ikke noen på denne jorden som har rett å dømme deg! Når heller ikke HAN gjør det, tror jeg du står ganske støtt! Tørk tårene og bli frisk du! Endret 30. juli 2023 av Lawyam 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #14 Del Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Korleis seie "eg har ikkje lese Bibelen", uten å seie "eg har ikkje lese Bibelen". Anonymkode: c19ce...c7d Dette handler jo ikke om den skjønnlitterære boka bibelen, men om å kunne sin historie. Anonymkode: 27c04...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #15 Del Skrevet 30. juli 2023 Hva er fordømmende? At de advarer mot kontakt med krefter og åndemakter som ikke er fra Gud? Det er ikke å fordømme. Det er å ønske å skåne deg mot noe som er ondt eller skadelig. Anonymkode: df727...a8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 31. juli 2023 #16 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva er fordømmende? At de advarer mot kontakt med krefter og åndemakter som ikke er fra Gud? Det er ikke å fordømme. Det er å ønske å skåne deg mot noe som er ondt eller skadelig. Anonymkode: df727...a8b Å påstå at Gud har påført henne sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå