Gå til innhold

Blod i utflod, men negativ eggløsningstest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørsmål: Når får dere positiv eggløsningstest etter blod i utfloden? Eller bør jeg allerede få positiv test når det skjer? 

Jeg har veldig uregelmessig menstruasjon etter jeg sluttet på p-piller (har bestilt time til gynekolog). Men den siste uken har jeg hatt noe slim. Det startet for 6 dager siden. Ikke skikkelig eggehvite, men det ser ut som det og er kanskje litt fastere slim. Ene dagen hadde jeg en slimklump. Det kjentes mer ut som gelé. Men det er av og på. Noen ganger kommer det ingenting, andre ganger kommer litt slim.

Jeg har også følt litt smerter i området eggstokkene en sjelden gang uten at jeg vet om det har noe med det å gjøre. Har hatt diaré i ny og ne siste dagene, så mulig det bare er mageknip.

I går følte jeg meg veldig overfølsom, overreagerer på ting og følte det som om jeg var veldig hormonell kanskje.

I dag hadde jeg blod i utfloden. Ikke som mensen, men små mengder med noe brunt, også litt brune tråder. Men ingen slim, mer vått.

Jeg innbiller meg jo at dette er symptomer på eggløsning. Men jeg har tatt eggløsningstest hver dag og alle er veldig negative. Når får dere positiv eggløsningstest etter blod i utfloden? Eller bør jeg allerede ha positiv når det skjer? 

(beklager så mye for ekkelt bilde) 

Screenshot_20230729_125153_Collage Maker - GridArt.jpg

Anonymkode: e3da2...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan bety at mensen kommer. 99 prosent får ikke blod når de får eggløsning. De kan få litt blod når egget har sluppet eller fester seg..men dette er også kanskje 5 prosent. Dessverre er ikke slim noe god indikasjon på eggløsning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sofakona said:

Dette kan bety at mensen kommer. 99 prosent får ikke blod når de får eggløsning. De kan få litt blod når egget har sluppet eller fester seg..men dette er også kanskje 5 prosent. Dessverre er ikke slim noe god indikasjon på eggløsning 

Jeg er på dag 15 i syklusen nå. Så det er jo bare i overkant av en uke siden jeg var ferdig med mensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på svaret på spørsmålet ditt, men jeg tror det kan være lurt å vente noen dager og ta en eggløsningstest igjen. Det høres ut som om du har hatt noen symptomer på eggløsning, men det er vanskelig å si sikkert. Det er flott at du har bestilt en time hos gynekologen din, så du kan få mer informasjon om hva som skjer i kroppen din.

Anonymkode: 57666...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du har pcos? Dette kan være spotting...eller at mensen kommer tilbake..eller ikke var helt ferdig. Ser ut som gammel blod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sofakona said:

Kan det være at du har pcos? Dette kan være spotting...eller at mensen kommer tilbake..eller ikke var helt ferdig. Ser ut som gammel blod

Mulig det kan være pcos. Jeg sluttet på p-piller i februar. Fikk mensen like etterpå, men tok 135 dager til neste mens og etter det 35 dager. Eller så er kanskje ikke mensen stabilisert seg enda etter p-pilleslutt. Jeg husker ikke om jeg noen gang har hatt stabil menstruasjon og har heller aldri lagt merke til symptomene jeg har hatt på eggløsning tidligere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok mest stolt på eggløsningstesten, i følge min erfaring. litt gammelt blod i utflod er nok tilfeldig og har nok ikke i seg selv noe med el å gjøre, de færreste har det ved el. Det kan skyldes noe så enkelt som en rift , eller det kan komme av hormonelt kluss / litt ubalanse i hormon verdiene. Kan ta en stund etter pilleslutt før el er der igjen og at den blir regelmessig kan hos noen ta enda lengre tid. Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Laura80 said:

Jeg ville nok mest stolt på eggløsningstesten, i følge min erfaring. litt gammelt blod i utflod er nok tilfeldig og har nok ikke i seg selv noe med el å gjøre, de færreste har det ved el. Det kan skyldes noe så enkelt som en rift , eller det kan komme av hormonelt kluss / litt ubalanse i hormon verdiene. Kan ta en stund etter pilleslutt før el er der igjen og at den blir regelmessig kan hos noen ta enda lengre tid. Lykke til ❤️

Jeg lurer på om jeg faktisk har fått mensen allerede på dag 15 i syklusen😫 Det er nytt blod ihvertfall.. Bra jeg har time hos gynekolog om et par uker. Takk, det ser ut som jeg trenger det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg lurer på om jeg faktisk har fått mensen allerede på dag 15 i syklusen😫 Det er nytt blod ihvertfall.. Bra jeg har time hos gynekolog om et par uker. Takk, det ser ut som jeg trenger det ❤️

Dessverre normalt med hormonkluss , kommer gjerne av for høyt østrogen og ingen eggløsning. Hadde masse sånne sykluser før. Gjerne mer vanlig hos unge. Anbefaler å prøve vitex agnus castus dråper. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Laura80 said:

Dessverre normalt med hormonkluss , kommer gjerne av for høyt østrogen og ingen eggløsning. Hadde masse sånne sykluser før. Gjerne mer vanlig hos unge. Anbefaler å prøve vitex agnus castus dråper. ❤️

Takk for tipset! Skal lese om det. Det var visst ikke mensen likevel. For nå blør jeg ikke lenger. Så jeg skjønner ikke hva det kan være. Men finner vel ut om det er noe galt eller ikke når jeg skal til gynekologen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Takk for tipset! Skal lese om det. Det var visst ikke mensen likevel. For nå blør jeg ikke lenger. Så jeg skjønner ikke hva det kan være. Men finner vel ut om det er noe galt eller ikke når jeg skal til gynekologen. 

Hormonene dine er tydeligvis ikke i gjenge enda. De kan ikke se dette hos gynekolog. Man kan be gynekolog ta blodprøver både tidlig i syklus og på rundt cd 21 for å sjekke hvordan hormonene er der, og om man har hatt el.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...