AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Del Skrevet 28. juli 2023 Jeg blir helt oppgitt av å lese alle skrivefeilene her inne på Kg og på sosiale medier. Mange skriver en blanding av dialekt og bokmål med orddelingsfeil, enkel konsonant istedenfor dobbel, starter en setning med liten bokstav og setter ofte punktum midt i en setning istedenfor komma. Jeg lurer på om folk skriver mer feil nå enn i tidligere tider, da det ikke var tekstmeldinger og sosiale medier? Har folk mer dysleksi nå enn tidligere? Skriver folk mye feil fordi de nesten ikke skriver med penn og papir lenger, men på tastatur på mobil/ data? Anonymkode: 75435...8e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 28. juli 2023 #2 Del Skrevet 28. juli 2023 Det føles slik. Men det er nok mest uvanen i å ikke ta seg tiden det tar å redigere bort feil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Del Skrevet 28. juli 2023 Lite tastatur og ordboka. Ja og faktumet at jeg tror jeg treffer rett tast uten å sjekke. Rettskrivning gjøres med pen og papir😅 Anonymkode: 3e251...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Del Skrevet 28. juli 2023 Ja Anonymkode: bf5e0...0c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Del Skrevet 28. juli 2023 Teksten er hentet fra en fbgruppe jeg er medlem i: "Det ska itj vårrå vanskele å søke om støtte når man er registrert, mæn æn å ainna feil kåmmer det nokk til å bli tror jeg". Ts Anonymkode: 75435...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #6 Del Skrevet 28. juli 2023 Jeg er helt enig med deg! Og det virker som at det bare blir verre og verre.. Ofte når jeg hjelper folk med skrivefeil skylder de på lese- og skrivevansker, men jeg tenker jo at mye av det skyldes latskap. Anonymkode: 01c66...a35 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #7 Del Skrevet 28. juli 2023 De siste 5 minuttene her på Kg, har jeg lest følgende ord feilskrevet: Nåkk, sjylling, fårloveden, kamping, sol brun, dei og meg, anti histaminer. Ts Anonymkode: 75435...8e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #8 Del Skrevet 28. juli 2023 Det er nettopp det at mange veksler mellom dialekt og bokmål, og norsk og engelsk, som gjør at mange feil sniker seg inn. Tror jeg. Anonymkode: a5c2f...76c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #9 Del Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg blir helt oppgitt av å lese alle skrivefeilene her inne på Kg og på sosiale medier. Mange skriver en blanding av dialekt og bokmål med orddelingsfeil, enkel konsonant istedenfor dobbel, starter en setning med liten bokstav og setter ofte punktum midt i en setning istedenfor komma. Jeg lurer på om folk skriver mer feil nå enn i tidligere tider, da det ikke var tekstmeldinger og sosiale medier? Har folk mer dysleksi nå enn tidligere? Skriver folk mye feil fordi de nesten ikke skriver med penn og papir lenger, men på tastatur på mobil/ data? Anonymkode: 75435...8e9 Forkortelser som ikke uttales som ord skal ha store bokstaver. Du trenger ikke bruke flere mellomrom etter hverandre. "Mer feil"? Er du sikker på det? Mer feil? Elendig struktur i skrivingen din må jeg si. Kje me aill som læra bokmål som bainn hell, kje no fel me da! Anonymkode: d3fc5...d01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #10 Del Skrevet 28. juli 2023 Mer feil? Nja, jeg tviler. Det har alltid vært skrivefeil. Les gamle brev fra 150 år siden og de har også skrivefeil. Anonymkode: 5b1cd...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #11 Del Skrevet 28. juli 2023 Standarden for resttskriving har blitt dårligere, bare se på journalistene i de største avisene… Anonymkode: b13a8...4c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå