AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Del Skrevet 26. juli 2023 Før ferien trente jeg ofte og holdt korsryggsmertene i sjakk, men nå har vært dessverre vært inaktiv de siste to ukene, falt ut av treningsrutinene pga reise osv. Livet skjedde. Nå er keg litt usikker på hvordan jeg skal gå fram for å unngå skader/mer smerter av treningen. Pleide å jogge og trene styrke hjemme. Kan jeg begynne rett på mitt «gamle» treningsprogram og bare forvente at det er litt vondt før det blir bedre igjen, eller hva? Anonymkode: 817bc...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #2 Del Skrevet 26. juli 2023 Jeg pleier alltid å starte litt roligere hvis jeg har gått en lenger periode uten trening. Jeg kutter f.eks. ned på antall sett på styrketrening, og dropper kanskje noen øvelser. Så slipper jeg å bli vanvittig støl også. Kondisjonstrening klarer jeg å vedlikeholde om sommeren da jeg går mye i bratt fjell, men hvis ikke, ville jeg kanskje kutta litt ned på antall km/tid/intervaller på f.eks. løping/sykling eller hva du nå liker å gjøre. Føl deg litt fram, og sakte men sikkert vil du komme tilbake der du var. Opplevde også selv tilbakevending av rygg og knesmerter nylig etter 1,5 mnd uten styrketrening, og det føles bedre bare etter et par ganger på trening faktisk. Anonymkode: 51093...648 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #3 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg pleier alltid å starte litt roligere hvis jeg har gått en lenger periode uten trening. Jeg kutter f.eks. ned på antall sett på styrketrening, og dropper kanskje noen øvelser. Så slipper jeg å bli vanvittig støl også. Kondisjonstrening klarer jeg å vedlikeholde om sommeren da jeg går mye i bratt fjell, men hvis ikke, ville jeg kanskje kutta litt ned på antall km/tid/intervaller på f.eks. løping/sykling eller hva du nå liker å gjøre. Føl deg litt fram, og sakte men sikkert vil du komme tilbake der du var. Opplevde også selv tilbakevending av rygg og knesmerter nylig etter 1,5 mnd uten styrketrening, og det føles bedre bare etter et par ganger på trening faktisk. Anonymkode: 51093...648 Da prøver jeg å ta det rolig😊 så godt å høre at du merket rask bedring. Anonymkode: 817bc...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Del Skrevet 26. juli 2023 Bare beveg deg så mye du orker. Og tål å ha det litt vondt i starten. Inaktivitet er roten til de fleste ryggsmerter. Lur inn bevegelse som du ikke henger på treningsbolken. Fesk stå og jobbe, opp av sittestilling minst 2 ganger i timen, strekk deg (fint om du feks har en trapp du kan henge i), gå en rolig tur. Snart er du i gang igjen 👍 Anonymkode: 1f222...cc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #5 Del Skrevet 27. juli 2023 Hadde også mer vondt i ryggen etter ferien. Dog var jeg litt aktiv, men solsenga var ikke helt snill med ryggen min! Første uka så jogget jeg litt kortere enn før ferien, og kun 2 ganger den uka. Hadde to styrkeøkter, hvor jeg gikk litt ned på vekt, men hadde ekstra fokus på øvelser hvor jeg fikk brukt ryggen. så litt roligere første uken, og så tilbake til formen før ferien Men mitt tips er å lytte til kroppen. Jeg er veldig forsiktig når det gjelder vond rygg, så da går jeg heller ned på intensitet, og jobber mer med bevegelighet. Anonymkode: 6d371...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå