AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #1 Del Skrevet 26. juli 2023 Hva trener du, og hvordan? Har du masse utstyr? Anonymkode: cc063...609 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 26. juli 2023 #2 Del Skrevet 26. juli 2023 Har treningsbenk, og to sett med justerbare manualer. 0-10kg og 2,5-24kg. Får gjort veldig veldig mye med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #3 Del Skrevet 26. juli 2023 For feriebruk når jeg ikke er i nærheten av treningsstudioet har jeg Nortmans barbell. https://hjemmetrening.no/products/n-bar Anonymkode: ce129...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 26. juli 2023 #4 Del Skrevet 26. juli 2023 Overskrift er endret etter ønske fra TS, og tråden er ryddet for avsporinger. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Del Skrevet 26. juli 2023 Jeg trener hovedsakelig med egen kroppsvekt. Statiske øvelser som planken og denne. Ellers er armhevinger geniale for fulltrening av overkropp. I starten klarte jeg knapt 2, nå tar jeg lett 12 skikkelige på tær. Tar knebøy med et stuebord på 12 kg. Har ikke plass til vektstang. Øker heller reps når jeg blir sterkere. Har en trapp som jeg øver meg på å ta pullups på. Enn så lenge er jeg ikke der at jeg klarer en, men det er målet. Ellers følger jeg diverse videoer på youtube. Har ikke manualer. Syns det er bedre med trening med egen kroppsvekt som aktiviserer flere muskelgrupper. Ellers, for cardio, om du regner "hjemme" som ute i naturen, så jogger jeg litt 2-3 ganger i uken. Anonymkode: 2415e...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Tar knebøy med et stuebord på 12 kg. Hvordan gjør du det? Anonymkode: cc063...609 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Del Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan gjør du det? Anonymkode: cc063...609 Haha, jeg løfter det over hodet, og tar knebøy. Da må jeg aktivisere alle muskler for å stabilisere bordet. Er klar over at det høres rart ut når jeg skriver det sånn. Men dette gjør jeg 😄 Har ikke plass, eller lyst, til å ha vektstang og masse manualer hjemme. Kanskje om jeg hadde hatt en ubrukt kjeller. Men så liker jeg å leve minimalistisk, da. Ingenting er hindring til å få til trening med de ressursene man har. Treningsstudio er ikke for alle. Anonymkode: 2415e...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Del Skrevet 26. juli 2023 Kroppsøvelser med vektvest. Anonymkode: ecda4...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #9 Del Skrevet 27. juli 2023 Jeg har treningsrom hjemme. Så nå har jeg veldig mye utstyr. Det er kanskje ikke relevant for deg hvis du feks bor i leilighet, da. Da jeg startet med hjemmetrening bodde jeg i en leilighet selv. Da hadde jeg tre lette manualer og så kjøpte jeg justerbare, sånne som du legger/skrur på vektskiver på. I tillegg hadde jeg en matte og noen glutebands. Nå har jeg manualer fra 2-20 kg, en kettlebell, en curbar, et pumpset og en manual som går til 40 kg (sånn som du klikker av og på hvor mye motstand du skal ha - anbefales sterkt hvis du har dårlig med plass). Har også spinninsykkel, tredemølle, pullupbar med dipstativ, to benker, en sandsekk og veldig mye bands og slynger og greier, ab roller, hoppetau, sliders.... Har også en vektvest, men den har jeg faktisk ikke brukt. Men du kommer veldig langt hvis du kjøper en sammenleggbar benk og sånne klikk-justeringsmanualer (Bowflex feks). Da jeg starta å trene brukte jeg mye beacbody-videoer, og faktisk gjør jeg det litt fremdeles etter 12 år. Men andre og tyngre programmer, da. Jeg har en forkjærlighet for å følge en video og liksom ha en personlig trener hjemme. Både med noen som snakker deg gjennom (det gjør feks Sydney nevnt under her), og som viser på skjerm, men har musikk på. Nå gjør jeg mye på Youtube, som Caroline Girvan, Sydney Cummings, Chris & Edi, Heather Robertson og Fitness KayKay. Planlegger å kjøpe Girvan sin app etter hvert. Det er fortrinnsvis styrke, og noe HIIT. Jeg har også hatt glede av appen PlayBook, det er ikke "follow along" videoer for det meste, men små klipp som hver trener legger ut som demonstrerer øvelsene, og så kan du sette på timer for intervaller og sånt. Liker best å trene hjemme når jeg har stått opp, og har prioritert utstyr til det. Videoene syns jeg er bra fordi de setter opp et program så jeg slipper selv. Det viktigste i styrketrening er å bruke progressive overload, altså at du hele tiden øker intensiteten. Det kan være med å gå tyngre og tyngre, ta repetisjonene saktere og flere andre måter. Jeg trener med egen kroppsvekt også, men ikke så mye som før, da jeg syns det er gøyest med vekter. Savner kun en rack med barbell, jeg har faktisk aldri trent ordentlig med tung barbell, og det er jo mulig å løfte mye tyngre med dem enn med manualer. Anonymkode: f50dd...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #10 Del Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): For feriebruk når jeg ikke er i nærheten av treningsstudioet har jeg Nortmans barbell. https://hjemmetrening.no/products/n-bar Anonymkode: ce129...36f Den der har jeg sett mye reklame for. Funker den bra? Anonymkode: f50dd...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #11 Del Skrevet 27. juli 2023 Styrke: Her har jeg en del utstyr. Jeg trener kun med frivekter, med fokus på fler-leddsøvelser og baseløft. Altså knebøy, markløft, benkpress, skulderpress, pullups, og roing, i ulike varianter. Jeg har knebøystativ (med sikkerhetspinner, et must når man trener alene), som jeg kan bruke til knebøy, benkpress, skulderpress, og også dips om jeg så ønsker. En enkel flatbenk. Gym-ringer til pullup-varianter (hadde en sånn henge-over-dørkarmen en stund, men den ramlet ned og jeg slo meg halvt ihjel..). Lange stenger til mark/knebøy/stang-øvelser Korte stenger i manual-størrelse Masse vektskiver, i alt fra 0.5 - 15 kg. ------------ Løping: Har en "skikkelig" tredemølle, og en walkingpad. Walkingpad'en er hovedsaklig til bruk når jeg jobber, har den under kontorpulten og går 10-15 km hver dag mens jeg jobber. Den funker også til rolige løpeturer, men den er ikke å anbefale til rask løping eller trening til utmattelse, da den både har lav makshastighet, og smalt bånd og manglende håndtak på sidene som er lite ideellt sikkerhetsmessig når man løper fort. Anonymkode: a8ae8...8b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå