AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #21 Del Skrevet 31. juli 2023 Religion finnes primært fordi vi mennesker vet at vi alle vil dø en dag. Og tanken at det er så banalt at det bare er slutt, at vår eksistens opphører, det takler de aller fleste ikke. De syns at livet må ha en dypere mening enn at vi blir til, lever en kort stund og det var det. Jeg tenker at alle som tror på noen gud, skapning eller høyere makt er på en måte umoden og takler ikke se sannheten nemlig at vi forsvinner på samme måte som vi kom og de aller fleste vil glemmes ila maks 100 år. Jeg har som mål å leve livet og når jeg lukker øyene for godt er jeg fornøyd med det jeg hadde. Epikur sa det fint: Frykt ikke døden. For når du finnes, så finnes ikke den, og når den finnes, så finnes ikke du. Anonymkode: 5ec47...971 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #22 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Religion finnes primært fordi vi mennesker vet at vi alle vil dø en dag. Og tanken at det er så banalt at det bare er slutt, at vår eksistens opphører, det takler de aller fleste ikke. De syns at livet må ha en dypere mening enn at vi blir til, lever en kort stund og det var det. Jeg tenker at alle som tror på noen gud, skapning eller høyere makt er på en måte umoden og takler ikke se sannheten nemlig at vi forsvinner på samme måte som vi kom og de aller fleste vil glemmes ila maks 100 år. Jeg har som mål å leve livet og når jeg lukker øyene for godt er jeg fornøyd med det jeg hadde. Epikur sa det fint: Frykt ikke døden. For når du finnes, så finnes ikke den, og når den finnes, så finnes ikke du. Anonymkode: 5ec47...971 Religion har vært med mennesker siden begynnelsen lenge før man begynte å filosofere over eksistensielle spørsmål. Religion og Guds eksistens er også vitenskaplig bevist. Anonymkode: 22678...1ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tycho Urke Skrevet 11. august 2023 #23 Del Skrevet 11. august 2023 Generelt sett så er nok dette sant. Men jeg vet ingenting og er ikke religiøs i det helle tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 11. august 2023 #24 Del Skrevet 11. august 2023 Jeg ser på det motsatt, jo mer vi forstår av hvor komplekse ting egentlig er, er det logisk at det ligger en intelligent skaper bak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå