Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Majer skrev (Akkurat nå):

Erna deltok fremdeles. Hun burde visst bedre hun og. I et demokrati må politikerne behandles likt uavhengig av hvilket parti de jobber for. Tydeligvis ikke like mange velgere på høyresiden som er opptatt av demokratiet.

Hun deltok, men hun organiserte det ikke. Å sammenligne med Moxnes blir galt. Moxnes stjal med vilje. Det var ingen andre enn ham selv som satt ham i denne situasjonen.

• Liker 24
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Drizzt skrev (2 minutter siden):

Hun deltok, men hun organiserte det ikke. Å sammenligne med Moxnes blir galt. Moxnes stjal med vilje. Det var ingen andre enn ham selv som satt ham i denne situasjonen.

Begge brøt loven med vilje. Erna sto fritt til å la være. Så kan man diskutere hva som er verst av å kunne bidra til spredning av et virus som tok mange menneskeliv og som overbelastet helsevesenet og å ta et par solbriller som kun gikk utover firmaet.

Endret av Majer
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Gjest BitterMann
Skrevet
10 minutter siden, Cuntzilla said:

Trist. Jeg håpet at det skulle blåse over, det verste mediekjøret må jo ha vært over også nå, men det hadde jo fulgt han gjennom valgkampen.

Selv tenker jeg omvendt. At det er bra at Moxnes ikke slapp unna med strategien med å skaffe  seg sykemelding til det verste mediekjøret var over. 

Skrevet
BitterMann skrev (14 minutter siden):

Han fikk nok beskjed om å trekke seg på bakrommet. Det blir som med Borten Moe som nektet å trekke seg, men etter en samtale med statsministreren og partielderen så "trakk han seg frivillig". 

Rødt har støttet han ettertrykkelig! Ingen har sagt noe om at han trekker seg «etter samtaler». Tror han kunne fortsette om han ville, i motsetning til Moe som ble bedt om å gå. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Gugglo skrev (22 minutter siden):

Mímir (trykk på første i) er en person som trives mer med frie tøyler. Han foretrekker å ta ting på sparket. En partileder må gjøre mye formelt arbeid. Jeg tror han trenger friheten han har i den posisjonen han er i, for å kunne være nettopp så frittalende som han er. Jeg tror det er bedre om han ikke blir partileder. Det tror jeg faktisk både han, Rødt og folk som liker han tjener på.

Tenker Rødt har en meget dyktig nestleder i Marie Sneve Martinussen,  som godt kan bli leder. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest BitterMann
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Pippi Lotta said:

Rødt har støttet han ettertrykkelig! Ingen har sagt noe om at han trekker seg «etter samtaler». Tror han kunne fortsette om han ville, i motsetning til Moe som ble bedt om å gå. 

Ingen av oss vet hva de har sagt på bakrommet. Alt vi vet er at Moxnes nektet å trekke seg frivillig eller innrømme hva han hadde gjort da saken pågikk i mediane. Han løy også til partieledelsen da han fortalte om hva han hadde gjort. Virker lite troverdig at en mann med såpass stort ego og mangel på skam plutselig helt frivilig skal finne på å trekke seg frivillig etter i lang tid å ha nektet å trekke seg.  Men selvsagt, det er mulig. 

Endret av BitterMann
Skrevet
Apis skrev (1 minutt siden):

Tenker Rødt har en meget dyktig nestleder i Marie Sneve Martinussen,  som godt kan bli leder. 

Jeg er veldig enig med deg. Jeg tror hun er den som passer best til å ta seg av den rollen. Rødt er ikke et "enpersonparti", men flere sterke personer med forskjellige ansvar.

Men jeg forstår godt at det er lett å se for seg Mímir som den som hadde vært fremste personen i partiet nå. Han vil nok fortsatt være en av de fremste personene, men jeg tror Marie er flinkere til akkurat det ansvarsområdet (det å kunne tale ut fra flere forskjellige posisjoner som forskjellige deler av partiet har, å tale på vegne av forskjellige lag med forskjellige meninger, og det å kunne organisere samhold, forståelse for hverandres meninger, samtidig som de meningene som vinner flest stemmer blir de fremtredende) enn noen andre i partiet.

Partiet har flere styrker i form av flere flotte fremtredende personer.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest BitterMann
Skrevet (endret)
7 hours ago, Gugglo said:

Han skriver om det i facebookinnlegget sitt. Blant annet:

"Jeg ønsker også å gjøre det jeg kan for at medlemmer og tillitsvalgte landet rundt skal få snakke om politikk". Jeg går ut fra at det har vært og vil bli mye prat om denne saken fremfor politikken til Rødt.

Det er sjeldent folk er ærlige om grunnen til de faktisk trekker seg etter de har havnet i en svært negativ mediesak.   Han hadde selsagt aldri sagt: "Jeg har løyet og  tviholdt på partiledervevet i mange uker nå. Jeg skaffet meg sykemelding i håp om at saken ville dø ut i løpet av sykemeldignsperioden, men jeg ser nå at den strategien ikke funket. Jeg har fått beskjed av de rundt meg at nå må jeg enten trekke meg frivillig eller så blir jeg sparket ut". 

Endret av BitterMann
Skrevet
BitterMann skrev (6 minutter siden):

Det er sjeldent folk er ærlige om grunnen til de faktisk trekker seg etter de har havnet i en svært negativ mediesak.   Han hadde selsagt aldri sagt: "Jeg har løyet og  tviholdt på partiledervevet i mange uker nå. Jeg skaffet meg sykemelding i håp om at saken ville dø ut i løpet av sykemeldignsperioden, men jeg ser nå at den strategien ikke funket og har fått beskjed av de rundt meg at nå må jeg enten trekke meg frivillig eller så blir jeg sparket ut". 

Ja og i mellomtiden har det jo vært en mye større skandale som får dette til å se lite ut. Derfor hadde det nærmest blåst over. Så her kommer det mer

• Liker 1
Gjest BitterMann
Skrevet
Just now, Sommerkommer said:

Ja og i mellomtiden har det jo vært en mye større skandale som får dette til å se lite ut. Derfor hadde det nærmest blåst over. Så her kommer det mer

Jeg er enig med deg at det er mulig det kommer frem at Moxnes har gjort mer kjeltringvirksomhet og at det er derfor han nå trekker seg.  Sjansen for at dette var første gangen han nasket er tilnærmet 0, spørsmålet har hele tiden vært om noen av disse sakene ville komme ut i media. 

Skrevet (endret)

Han får vel en toppstilling med millionlønn en eller annen plass nå?

Endret av Tunique
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tunique skrev (2 minutter siden):

Han får vel en toppstilling med millionlønn en eller annen plass nå?

Han blir sittende på Stortinget minst frem til neste Stortingsvalg.

• Liker 7
Skrevet

💔😎💔

• Liker 3
Skrevet (endret)

Brillenaskingen var en skandale som diskvalifiserer Moxnes fra jobben,

men var det ikke samtidig en mye verre overvåknings- og overvåkningslekkasje-skandale?

Jeg leste at politiet hadde frigitt overvåkningsvideoen. Den videoen var for å kunne ta tyver. Ingen andre  tyver blir hengt ut, de blir bare tatt og bøtelagt og ferdig med det. Hva sier datatilsynet om slikt? Den lekkasje-ansvarlige, vil han bli tiltalt? 

Effekten av videolekkasjen var å fullstendig ødelegge en politiker som samtidig er et enkeltmenneske.

Brillenasking er sånn ca 2000 kroners kriminalitet, mens ødeleggelse av en persons rennome og svekking av hans parti er fysiske skader for titalls millioner og psykisk traume som vanskelig kan måles.

50% av befolkningen kan bli fristet til å stjele, men overvåkningsvideoer av våre udåder blir selvfølgelig aldri offentliggjort.   Gjett hvor mange som har stjålet seg en busstur når de bare skal reise en holdeplass? Gjett hvor mange som har stjålet et jordbær på butikken? Hvem har stjålet en kulepenn på jobben?  Bør lekkasjen av overvåkningssvideoen gå utstraffet? Er det greit at overvåkningsvideoer publiseres ? 

Endret av I Grosny
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
18 minutter siden, I Grosny said:

men var det ikke samtidig en mye verre overvåknings- og overvåkningslekkasje-skandale?

Jeg leste at politiet hadde frigitt overvåkningsvideoen. Den videoen var for å kunne ta tyver. Ingen andre  tyver blir hengt ut, de blir bare tatt og bøtelagt og ferdig med det. Hva sier datatilsynet om slikt? Den lekkasje-ansvarlige, vil han bli tiltalt? 

Effekten av videolekkasjen var å fullstendig ødelegge en politiker som samtidig er et enkeltmenneske.

Moxnes ønsket selv videoen offentliggjort, fordi han utrolig nok trodde den ville sette ham i et bedre lys. Resultatet ble motsatt, og nå har han omsider innrømmet at han stjal. Selv om det satt veldig langt inne. 

• Liker 18
Skrevet
9 minutter siden, I Grosny said:

Brillenasking er sånn ca 2000 kroners kriminalitet, mens ødeleggelse av en persons rennome og svekking av hans parti er fysiske skader for titalls millioner og psykisk traume som vanskelig kan måles.

Jeg tror du må se de to tingene i sammenheng. Når tyven er partileder, vil overvåkningsvideoen være av offentlig interesse, og politiet står fritt til å offentliggjøre den.

• Liker 7
Skrevet
brainstorm skrev (1 minutt siden):

Moxnes ønsket selv videoen offentliggjort, fordi han utrolig nok trodde den ville sette ham i et bedre lys. Resultatet ble motsatt, og nå har han omsider innrømmet at han stjal. Selv om det satt veldig langt inne. 

Moxnes var punchdrunk, han var ikke mentalt i stand til å ivareta sine interesser. Denne videoen ødelegger en person som der og da ikke var i stand til å ta vare på seg selv.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
språkpurk skrev (9 minutter siden):

Jeg tror du må se de to tingene i sammenheng. Når tyven er partileder, vil overvåkningsvideoen være av offentlig interesse, og politiet står fritt til å offentliggjøre den.

Er dette noe du vet? Jeg er ikke jurist , så jeg synes de er rart at politiet kan gjøre noe slikt med følsomt overvåkningsmateriale som gjør alvorlig skade på den som rammes.  Jeg kan ikke se at politiet har noe å vinne  på slik uthenging. Å bli fullstendig utlevert og avkledd, å miste hele sin posisjon og ære er svært alvorlig og kan føre til selvmord. 

Dersom politiet har lov  til dette, og det faktisk er deres jobb eller plikt å gjøre sånn , så bør politiets rolle og overvåkning revurderes.

Endret av I Grosny
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...