AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #1 Skrevet 21. juli 2023 Vi reiser på ferie til sørlandet, men på vei ned har vi ett stop nær Øyer i noen timer. Jeg og samboer har 2 barn på 2 og 3år, så har jeg ei på 8 fra før. Han mener at lilleputthammer er det beste stedet å være mtp på barna. Jeg mener at hun på 8år er litt for stor for å trøye seg der.. vi har 3timer å vente pga ett tog, så vi velger å ikke skille lag den stunden vi er der... prøver å overbevise han at det er noe for alle på hunderfossen 🤷♀️ Anonymkode: 3e522...5de
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #2 Skrevet 21. juli 2023 Jeg og mamma var en del på Hunderfossen som barn og mener det et greit for en på 8. Anonymkode: a2841...d79
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #3 Skrevet 21. juli 2023 Var på Lilleputthammer for noen få år siden. Det er skikkelig gammelt og slitent, virkelig ikke verdt pengene!! Hunderfossen har vi vært på mange ganger, virkelig kjempefin plass. Men usikker på om jeg hadde giddet å betale så dyre inngangspenger for bare 3 timer. Anonymkode: a8bee...3d9 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #4 Skrevet 21. juli 2023 Lilleputthammer er max 1 time og slitent som fy. Der er lite gjort siden 90-tallet. Hunderfossen er helt motsatt og en ypperlig dag verdt pengene. Anonymkode: 43d99...de3 1
Celaena Sardothien Skrevet 21. juli 2023 #5 Skrevet 21. juli 2023 For 3 timer ville jeg ikke valgt noen av dem. Lilleputthammer er rett og slett litt kjedelig. Hunderfossen er det noe for alle, men 3 timer er for kort tid til å få noe annet enn sure unger som må dra igjen 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lilleputthammer er max 1 time og slitent som fy. Der er lite gjort siden 90-tallet. Hunderfossen er helt motsatt og en ypperlig dag verdt pengene. Anonymkode: 43d99...de3 EDIT: Ser nå at det er snakk om 3 timers venting mellom tog. Da har dere i realiteten max 2,5 timer inne på Hunderfossen, og det tenker jeg ikke er verdt pengene. Hunderfossen er et heldagsopplegg. Da bør dere heller gå for Lilleputthammer, men vær forbredt på å bli ekstremt skuffa. Anonymkode: 43d99...de3 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #7 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): EDIT: Ser nå at det er snakk om 3 timers venting mellom tog. Da har dere i realiteten max 2,5 timer inne på Hunderfossen, og det tenker jeg ikke er verdt pengene. Hunderfossen er et heldagsopplegg. Da bør dere heller gå for Lilleputthammer, men vær forbredt på å bli ekstremt skuffa. Anonymkode: 43d99...de3 Hadde droppet familiepark fullstendig dersom det kun var snakk om 2-3 timer.. Dere kan eventuelt bare ta Hunderfossen bondegården da? Jenta på 8 liker kanskje dyr? Anonymkode: a8bee...3d9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #8 Skrevet 21. juli 2023 Enig med siste, dra på bondegården (Barnas gård). Fint å tilbringe et par timer der. Anonymkode: 148c3...ad1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #9 Skrevet 21. juli 2023 Tre timer venting på Lillehammer sikkert. Lilleputthammer og Hunderfossen er et stykke utenfor og dere må ta buss eller taxi, går times tid til transport totalt. Hold dere heller i sentrum er mitt tips. Anonymkode: 6e8bc...57c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #10 Skrevet 21. juli 2023 Dere kan vurdere Maihaugen. Litt kjedelig for barna, men i det minste noe å gjøre som er nærmere togstasjonen. Anonymkode: 43d99...de3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #11 Skrevet 21. juli 2023 Er enig i at 3 timer er for lite tid for å dra til Hunderfossen. Jeg synes Lilleputthammer er koselig jeg da, vi hadde nettopp med ei på 2,5 og ei på 5 dit og begge ungene storkoste seg. Så ville valgt enten Lilleputthammer eller Barnas gård som noen andre foreslo. Anonymkode: 4e10e...780 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #12 Skrevet 21. juli 2023 Vi pleier å stoppe på Lilleputthammer når vi kjører langtur forbi. Da stopper vi i 2-3timer med barna våre på 2 og 6 år. Da er de passe lei. Vi har unngått Hunderfossen fordi der trenger vi mer tid og tar det heller hvis vi har lengre stopp i Lillehammer. For et så kort stopp som dere har tror jeg Lilleputthammer er helt ok, selv for hun på 8 år. Anonymkode: 5ae2a...d0a 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #13 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Vi reiser på ferie til sørlandet, men på vei ned har vi ett stop nær Øyer i noen timer. Jeg og samboer har 2 barn på 2 og 3år, så har jeg ei på 8 fra før. Han mener at lilleputthammer er det beste stedet å være mtp på barna. Jeg mener at hun på 8år er litt for stor for å trøye seg der.. vi har 3timer å vente pga ett tog, så vi velger å ikke skille lag den stunden vi er der... prøver å overbevise han at det er noe for alle på hunderfossen 🤷♀️ Anonymkode: 3e522...5de Går helt fint for 8 åringer på Lilleputthammer Anonymkode: b88b0...13a 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #14 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Lilleputthammer er max 1 time og slitent som fy. Der er lite gjort siden 90-tallet. Hunderfossen er helt motsatt og en ypperlig dag verdt pengene. Anonymkode: 43d99...de3 Nei det de ikke Max 1 t! Anonymkode: b88b0...13a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #15 Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Var på Lilleputthammer for noen få år siden. Det er skikkelig gammelt og slitent, virkelig ikke verdt pengene!! Hunderfossen har vi vært på mange ganger, virkelig kjempefin plass. Men usikker på om jeg hadde giddet å betale så dyre inngangspenger for bare 3 timer. Anonymkode: a8bee...3d9 Så absolutt verdt pengene . Vi har vært der mange ganger Anonymkode: b88b0...13a 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #16 Skrevet 22. juli 2023 Jeg har barn på 2 og 4 år. De liker begge stedene like godt. Vi kan fint være to hele dager på Lilleputthammer. Men vi voksne liker best Hunderfossen da. Hadde jeg hatt så dårlig tid tror jeg heller jeg hadde gått for innendørs lekeland ved siden av Lilleputthammer. Ved fint vær er jo Barnas Gård hyggelig. Anonymkode: 3c3d8...137 2
kathyzz Skrevet 22. juli 2023 #17 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tre timer venting på Lillehammer sikkert. Lilleputthammer og Hunderfossen er et stykke utenfor og dere må ta buss eller taxi, går times tid til transport totalt. Hold dere heller i sentrum er mitt tips. Anonymkode: 6e8bc...57c Toget stopper ved hunderfossen
baldrian Skrevet 22. juli 2023 #18 Skrevet 22. juli 2023 Med såpass kort tid ville jeg gått på Norsk Vegmuseum, rett ved siden av Hunderfossen. Dyrt er det heller ikke. Det høres kanskje kjedelig ut, men det er faktisk ganske artig både for store og små. Med forbehold om at mine erfaringer er fra 90-tallet. https://vegmuseum.no/norsk-vegmuseum
Entern Skrevet 22. juli 2023 #19 Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dere kan vurdere Maihaugen. Litt kjedelig for barna, men i det minste noe å gjøre som er nærmere togstasjonen. Anonymkode: 43d99...de3 Maihaugen er da ikke kjedelig, elsket Maihaugen som barn. Det er jo RL Asbjørnsen & Moe. (Minus troll)
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #20 Skrevet 22. juli 2023 Var på Hunderfossen med barna på da 11 og 2 år og det var helt topp! Masse å gjøre for de små også. Hadde ikke tatt meg bryet til å dra til lilleputthammer. Men, 3 timer hørtes bare stress ut. Rekker ingenting . Anonymkode: 2f6d7...5ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå