AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #21 Del Skrevet 22. juli 2023 Du er ikke religiøs, men det er ikke Gud heller. Dette minner meg om en bok jeg kom over nylig. Her er et utdrag fra omtalen: Sitat Kanskje er du blant dem som ikke identifiserer deg med kristne mennesker eller kirka? Det er ikke troen som er det største problemet for deg, men heller selve innpakningen, den kristelige kulturen du får på kjøpet. Men siden Gud ikke er kristen, trenger du ikke like kristne sanger, talemåtene, kirkepolitikken, prestene, den veldig kristne kollegaen, broderiene og bordverset. Det høres ut som om det er religion og troende mennesker du har problemer med, ikke Gud. Kanskje Gud ville si deg at det går fint, du kan gå med han likevel. 😊 Anonymkode: 487c8...a35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #22 Del Skrevet 22. juli 2023 Jeg innså nå fra det du skriver videre i tråden at forvirringen din ligger mer i det at du tenker at Gud har «merket» deg, og at det betyr at han har en slags ekstraordinær oppgave til deg eller noe sånt. Jeg tror ikke det, jeg tror Gud bare ville nå deg. Gud snakker med alle mennesker på forskjellige måter, og denne måten har tydeligvis fungert for deg, for du har tenkt på det hver dag i fem år! Det er kanskje verdt å merke seg her at ichthusen som symbol er eldre enn korset. Den er et symbol på Jesus, men har eksistert siden før kristendommen som organisert religion. Anonymkode: 487c8...a35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #23 Del Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 18.25): La oss si at jeg er religiøs og tror på dette; er dette noe jeg burde være urolig over? Siden det var et kristent symbol antar jeg det det er trygt? Hva er din teori om dette? Anonymkode: b7e15...01f Hei. Beklager for tregt svar. Jeg har hørt om det, folk som våkner opp å finner merker/symboler på forskjellige steder på kroppen. Det ser ut som henna aktig. Noen av dem har også vært hos lege/lab for å finne ut men legene skjønner ikke noe fordi det er en ukjent materiel. Jeg har hørt at det ikke er farlig. Det er bare en ånd som markerer for å gi beskjed til andre ånder. Han er min, ikke rør han... Min teori er : det var hallusinasjoner, psykose, ånder (kristen) eller Gud ja. Anonymkode: 59a2c...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #24 Del Skrevet 22. juli 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du er ikke religiøs, men det er ikke Gud heller. Dette minner meg om en bok jeg kom over nylig. Her er et utdrag fra omtalen: Det høres ut som om det er religion og troende mennesker du har problemer med, ikke Gud. Kanskje Gud ville si deg at det går fint, du kan gå med han likevel. 😊 Anonymkode: 487c8...a35 Nettopp! Gud er Gud uansett kva namn vi gir religionen på den stad/tid vi tilfeldigvis lever i. Anonymkode: d4e27...1aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #25 Del Skrevet 23. juli 2023 Takker for svar, selv om jeg uheldigvis grubler fortsatt XD Jeg vil bare nevne at jeg har overhodet ingen vrangforestilling og heller ingen ønske om å være "spesiell" eller viktig. Tvert imot, har jeg i flere år vært livredd for å si eller gjøre noe som i den minste grad kan fjærnt tolkes som narsissistisk, eplekjekt eller arrgogant Det er nesten blitt en hverdagsangst for å være arrogant og vrangforestilt. Så ta det helt med ro, jeg er ikke spesiell og jeg hverken tror eller ønsker det xD Anonymkode: b7e15...01f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #26 Del Skrevet 23. juli 2023 Vet du ikke at Gud merker sine barn med Den Hellige Ånd? Og den har du inni kroppen din i ditt hjerte og ikke som noe merke på deg. Anonymkode: 9dd82...433 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #27 Del Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takker for svar, selv om jeg uheldigvis grubler fortsatt XD Jeg vil bare nevne at jeg har overhodet ingen vrangforestilling og heller ingen ønske om å være "spesiell" eller viktig. Tvert imot, har jeg i flere år vært livredd for å si eller gjøre noe som i den minste grad kan fjærnt tolkes som narsissistisk, eplekjekt eller arrgogant Det er nesten blitt en hverdagsangst for å være arrogant og vrangforestilt. Så ta det helt med ro, jeg er ikke spesiell og jeg hverken tror eller ønsker det xD Anonymkode: b7e15...01f Interessant. Kva er grunnen til at du er livredd for å bli tolka som narsissistisk, eplekjekk eller arrogant? Anonymkode: d4e27...1aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #28 Del Skrevet 23. juli 2023 On 7/21/2023 at 2:38 AM, AnonymBruker said: Jeg skriver dette anonymt Dette har jeg tenkte på hver dag siden det skjedde i 2008. Jeg sov en ettermiddag, og når jeg våknet hadde jeg et kristent symbol på venstre hånd. Det var Ichthys, altså fisken. Naturligvis ble jeg skeptisk og bekymret over psyken min. Jeg sjekket hånden i forskjellige rom med forskjellige lyssettinger. Og jeg prøvde å vaske det vekk. Symbolet forsvant ikke før etter 1-2 timer Det som virkelig forvirrer meg er det at jeg ikke lenger er religiøs. Jeg er en agnostiker som er svært fordomsfull mot religion og troende mennesker. Så det gir ingen mening for Gud å markere meg om han visste at jeg kom til å vende han ryggen Hva er din teori om dette? Vær så god å spør spørsmål om du har noen Anonymkode: b7e15...01f Alle religioner er fordomsfulle Anonymkode: 2b008...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #29 Del Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Interessant. Kva er grunnen til at du er livredd for å bli tolka som narsissistisk, eplekjekk eller arrogant? Anonymkode: d4e27...1aa Det var et bisarr spørsmål du xD Det er jo ganske logisk: fordi dette er karakterfeil som alle fornuftige folk hater, og de er overhodet ikke sexy i det hele tatt. Det er bare irriterende, flaut og plagsomt å være vitne til en slik person. Jeg har ikke lyst til å være slik Anonymkode: b7e15...01f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå