Gå til innhold

Er dette starten på en SA?

Humledronning

Anbefalte innlegg

Hei dere

Jeg er gravid i uke 5+1, men i går og i dag har jeg observert svakt rosa Cyclogest-rester under toalettbesøk om morgenen. Det har ikke vært noe utover dagen enda, men nå sitter jeg her og venter på skjebnen 😢😕 Har noen av dere opplevd dette og at det allikevel har gått bra?🍀

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det bare er rosa blodspor er det fort bare slimhinneblødning. Hormonene du har som gravid gjør slimhinner i vagina og munnen skjør. Man blør lett fra tannkjøtt ved tannpuss, har dårlig onde og blør lett fra vagina f.eks etter sex. Det er mer brunt blod og rødt mensaktig blod og sånt som kan være tegn på truende abort. Ved spontanabort har man og ofte smerter opp i ryggen.

Anonymkode: c764a...12b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå begge veier. ❤️ Vet hvor kjipt det er å vente i usikkerhet men foreløpig må du nok bare vente og se. ❤️

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Laura80 said:

Det kan gå begge veier. ❤️ Vet hvor kjipt det er å vente i usikkerhet men foreløpig må du nok bare vente og se. ❤️

Huff, ja😔 Vi har prøvd i 2 år inkl. IVF, så jeg føler det ville være typisk om det går dårlig nå når jeg endelig er gravid 😣

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det bare er rosa blodspor er det fort bare slimhinneblødning. Hormonene du har som gravid gjør slimhinner i vagina og munnen skjør. Man blør lett fra tannkjøtt ved tannpuss, har dårlig onde og blør lett fra vagina f.eks etter sex. Det er mer brunt blod og rødt mensaktig blod og sånt som kan være tegn på truende abort. Ved spontanabort har man og ofte smerter opp i ryggen.

Håper det 🤞🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humledronning skrev (32 minutter siden):

Huff, ja😔 Vi har prøvd i 2 år inkl. IVF, så jeg føler det ville være typisk om det går dårlig nå når jeg endelig er gravid 😣

Huff så trist hvis det skulle gå dårlig, ekstra trist da ❤️ Men mange blør litt uten at det går galt. Slimhinnene kan også Bli såre av progesteron. Krysser alt jeg har❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Humledronning skrev (46 minutter siden):

Hei dere

Jeg er gravid i uke 5+1, men i går og i dag har jeg observert svakt rosa Cyclogest-rester under toalettbesøk om morgenen. Det har ikke vært noe utover dagen enda, men nå sitter jeg her og venter på skjebnen 😢😕 Har noen av dere opplevd dette og at det allikevel har gått bra?🍀

Helt normalt å blø litt rosa når man bruker Cyclogest. ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med legen og be om og sjekke hcg stigningen. Her har jeg blødd litt i førsten. 

Anonymkode: cee82...139

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ta kontakt med legen og be om og sjekke hcg stigningen. Her har jeg blødd litt i førsten. 

Anonymkode: cee82...139

Det er ikke alltid de gidder sjekke hcg så tidlig og ber deg vente og se. 

Anonymkode: 67337...5fb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Laura80 said:

Huff så trist hvis det skulle gå dårlig, ekstra trist da ❤️ Men mange blør litt uten at det går galt. Slimhinnene kan også Bli såre av progesteron. Krysser alt jeg har❤️

Tusen takk🥰 

Testen viser 3+ nå (ja, ny test. Det har klikka for meg😅), så det gir håp🍀

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde rosa utflod i begynnelsen av min sa, før det gikk over til friskt blod. Var aldri brunt/rustrødt. 
Og smerter i ryggen hadde jeg aldri. Kun mensmurringer fremme, som økte etterhvert som blødningene økte. 
Min sa tok mange dager. 
Vent og se ts! Det kan gå begge veier❤️

Anonymkode: 8b4f2...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde rosa utflod i begynnelsen av min sa, før det gikk over til friskt blod. Var aldri brunt/rustrødt. 
Og smerter i ryggen hadde jeg aldri. Kun mensmurringer fremme, som økte etterhvert som blødningene økte. 
Min sa tok mange dager. 
Vent og se ts! Det kan gå begge veier❤️

Anonymkode: 8b4f2...086

Åå huff😔 Det høres forferdelig ut. Håper at det går bra med deg nå❤️

Her krysses alt jeg har😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg blødd store mengder friskt blod og store klumper gjennom store deler av 1.trimester, i kombinasjon med skikkelige murringer i ryggen, men er fortsatt gravid 🤞🏼 snart 12 uker nå. Så jeg ville ikke bekymret meg så mye altså, små blødninger er mer vanlig enn man tror ❤️ 

Anonymkode: 84fa4...9b7

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Her har jeg blødd store mengder friskt blod og store klumper gjennom store deler av 1.trimester, i kombinasjon med skikkelige murringer i ryggen, men er fortsatt gravid 🤞🏼 snart 12 uker nå. Så jeg ville ikke bekymret meg så mye altså, små blødninger er mer vanlig enn man tror ❤️ 

Så godt å høre at det går fint allikevel🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humledronning skrev (5 timer siden):

Så godt å høre at det går fint allikevel🥰

Hvordan går det med deg? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan går det med deg? ❤️

Takk for at du spør❤️

Jeg trodde faren var over siden jeg ikke så spor av blod i dag til morgenen, men nå i kveld er det tilbake😔 Jeg har også tidvis smerter i korsryggen 😕 Nå venter jeg bare på at det skal gå galt💔

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Humledronning skrev (11 timer siden):

Takk for at du spør❤️

Jeg trodde faren var over siden jeg ikke så spor av blod i dag til morgenen, men nå i kveld er det tilbake😔 Jeg har også tidvis smerter i korsryggen 😕 Nå venter jeg bare på at det skal gå galt💔

Jeg blødde også av og på. Noen dager ingenting, andre dager masse. Andre dager bare spor, og jeg hadde skikkelige murringer i korsryggen jeg også. På grensen til hva jeg vil kalle smertefullt. Så jeg har fortsatt håpet for deg også ❤️ 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blødde også av og på. Noen dager ingenting, andre dager masse. Andre dager bare spor, og jeg hadde skikkelige murringer i korsryggen jeg også. På grensen til hva jeg vil kalle smertefullt. Så jeg har fortsatt håpet for deg også ❤️ 

Takk, du gir meg håp❤️ Clearblue digital viste fortsatt 3+ i dag til morgenen. Dette er så merkelig 😕 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humledronning skrev (1 time siden):

Takk, du gir meg håp❤️ Clearblue digital viste fortsatt 3+ i dag til morgenen. Dette er så merkelig 😕 

Da tenker jeg det er håp❤️ ta en ultralyd om 1,5 uke, dersom blødningene ikke tar seg opp veldig innen da❤️ det virker veldig likt som hos meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Da tenker jeg det er håp❤️ ta en ultralyd om 1,5 uke, dersom blødningene ikke tar seg opp veldig innen da❤️ det virker veldig likt som hos meg!

🥰

Jeg er satt opp på ultralyd på klinikken om ca 2 uker🤞 Skummelt 😬

Fikk du noen forklaring på blødningene? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...