Gå til innhold

Hvis Gud er imot det onde, hvorfor stopper han det ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Tycho Urke
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gud fjernet alt det onde i gt for å skape en bedre verden. Gud er imot det onde og vil fjerne det onde igjen på dommedag.

Anonymkode: 669ff...dbf

Og hvem var det som utførte alt det onde i GT ?

Jo det var Gud.

Jeg fatter ikke hvorfor så mange tror på en ondskapsfull psykopat av en Gud, om man først skal tro på en Gud,  hvorfor ikke tro på en Gud som faktisk er god ?

For Guden i bibelen, er en ond Gud. 

Endret av Tycho Urke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Og denne dommedagen er når? 

Og hvorfor skal det være så mye ondt før dette? Ønsker han ikke en bedre verden før dette? Hvordan kan en med så stor makt se på små uskyldige barn bli torturert? Synes han det er gøy? 

Anonymkode: f2a76...600

Den dagen vet bare Gud, står det!

Det er flere mennesker her som kunne gjort noe fra eller til, noen deltar, noen tillater det, andre lukker øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (Akkurat nå):

Den dagen vet bare Gud, står det!

Det er flere mennesker her som kunne gjort noe fra eller til, noen deltar, noen tillater det, andre lukker øynene.

Du svarer ikke på spørsmålene...

Jaha? 

Mens det er greit at Gud lukker øynene?  Han, som i følge troende, har mest makt? Logikken er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tycho Urke skrev (39 minutter siden):

Jo det var Gud.

Jeg fatter ikke hvorfor så mange tror på en ondskapsfull psykopat av en Gud, om man først skal tro på en Gud,  hvorfor ikke tro på en Gud som faktisk er god ?

For Guden i bibelen, er en ond Gud. 

Nei, det var mennesker. Det er mrnnesker nå også. Verden blir neppe bedre av at du kaller Gud en psykopat - og jeg tror Gud er god.

Det å tro på Gud betyr ikke bare å tro Han finnes, det betyr at vi må tro på at det Han har sagt stemmer. Så når det står i Bibelen at vi får hjelp når vi ber så sant vi tror Han på Hans ord så får vi hjelp, men hjelpen kommer pga hva Jesus gjorde. Det var pga det Han gjorde vi får hjelp, Han er hjelperen, men Han har aldri sagt at vi får om vi tror Han er psykopat eller ond - fordi Han har ikke sagt DET, men mye annet. Den som påstår Han et ond/psykopat er DU, men heldigvis er det ikke deg vi er blitt bedt om å stole på, så jeg slapper helt av, jeg! Det problemet du har med Gud skyldes at du ikke tror - og det er ikke Guds skyld faktisk. For jeg regner med at kan du skrive så kan du lese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tycho Urke
Lawyam skrev (Akkurat nå):

Nei, det var mennesker. Det er mrnnesker nå også. Verden blir neppe bedre av at du kaller Gud en psykopat - og jeg tror Gud er god.

Det å tro på Gud betyr ikke bare å tro Han finnes, det betyr at vi må tro på at det Han har sagt stemmer. Så når det står i Bibelen at vi får hjelp når vi ber så sant vi tror Han på Hans ord så får vi hjelp, men hjelpen kommer pga hva Jesus gjorde. Det var pga det Han gjorde vi får hjelp, Han er hjelperen, men Han har aldri sagt at vi får om vi tror Han er psykopat eller ond - fordi Han har ikke sagt DET, men mye annet. Den som påstår Han et ond/psykopat er DU, men heldigvis er det ikke deg vi er blitt bedt om å stole på, så jeg slapper helt av, jeg! Det problemet du har med Gud skyldes at du ikke tror - og det er ikke Guds skyld faktisk. For jeg regner med at kan du skrive så kan du lese...

“Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?”
― Epicurus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du svarer ikke på spørsmålene...

Jaha? 

Mens det er greit at Gud lukker øynene?  Han, som i følge troende, har mest makt? Logikken er? 

Han har ikke lukket øynene. Du lukker øynene. Han har sendt Jesus. Så du hva Han gjorde FORDI Han gjorde det Gud ba Han om, ordrett. Helbredet syke og vekket opp døde hele tiden. Da vil Gud det. Hva sa Jesus; at vi skulle gjøre det samme og ved å bruke Hans navn så SKULLE det skje. Vi skulle gjøre større ting fordi Han skulle til Gud. Han overlot det til oss; så når vi stoler på DET så skjer ting, men det er ikke mange som har den troen, så da er det ikke så mye som skjer. For når vi ber om ting; lurer vi på om Han vil hjelpe, om Han hører oss osv. De gangene hvor tvilen ikke tar oss er da det skjer. Da skjer det ALLTID. Det står sånn og det er det vi skal tro; hva Han har sagt og handle på det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tycho Urke said:

Jo det var Gud.

Det spørs jo om det i det hele tatt er mulig å tro på en god Gud. Jeg synes de som sier at Gud kan være enten allmektig eller god, men ikke begge deler samtidig, har et poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (16 minutter siden):

Han har ikke lukket øynene. Du lukker øynene. Han har sendt Jesus. Så du hva Han gjorde FORDI Han gjorde det Gud ba Han om, ordrett. Helbredet syke og vekket opp døde hele tiden. Da vil Gud det. Hva sa Jesus; at vi skulle gjøre det samme og ved å bruke Hans navn så SKULLE det skje. Vi skulle gjøre større ting fordi Han skulle til Gud. Han overlot det til oss; så når vi stoler på DET så skjer ting, men det er ikke mange som har den troen, så da er det ikke så mye som skjer. For når vi ber om ting; lurer vi på om Han vil hjelpe, om Han hører oss osv. De gangene hvor tvilen ikke tar oss er da det skjer. Da skjer det ALLTID. Det står sånn og det er det vi skal tro; hva Han har sagt og handle på det! 

Viss vass!

Du lukker øynene. Og hadde gud eksistert hadde han gjort det å. Hadde gud eksistert hadde han hatt makten til å stoppe det. Det onde vinner. Og du bortforklare det. Du og andre troende aksepterer at barn blir torturert, for dere forklarer det via bibelen og guds ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Viss vass!

Du lukker øynene. Og hadde gud eksistert hadde han gjort det å. Hadde gud eksistert hadde han hatt makten til å stoppe det. Det onde vinner. Og du bortforklare det. Du og andre troende aksepterer at barn blir torturert, for dere forklarer det via bibelen og guds ord. 

Ja, vi må vel lese Bibelen før vi kan tro det som står da. Det er Kilden til det jeg tror på. Jeg bortforklarer ingenting, jeg forteller deg hva som står. Du er den som bortforklarer det som står der. Det du sier står der rett og slett ikke! Du angriper Gud og oss som tror på det; og du kan aldri klare å få skrevet om Bibelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tanke, men på lik linje med julenissen så finnes ikke Gud.

Endret av Intervence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervence skrev (14 minutter siden):

Fin tanke, men på lik linje med julenissen så finnes ikke Gud.

Markus 4:10-12: Da han var blitt alene med de tolv og de andre som var med ham, spurte de ham om lignelsene.

Han svarte: "Til dere er hemmeligheten om Guds rike gitt! Men til dem som er utenfor, blir alt gitt i lignelser, for at de skal se og se, men ikke skjelne, høre og høre, men ikke forstå, så de ikke vender om og får tilgivelse."

Jeremia 29:13-14 N11BM

Dere skal søke meg, og dere skal finne meg. Når dere søker meg av et helt hjerte, lar jeg dere finne meg, sier HERREN. Så vil jeg vende skjebnen for dere og samle dere fra alle de folkeslag og steder som jeg har drevet dere bort til, sier HERREN. Jeg skal føre dere tilbake til det stedet jeg førte dere bort fra i eksil.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 time siden):

Ja, vi må vel lese Bibelen før vi kan tro det som står da. Det er Kilden til det jeg tror på. Jeg bortforklarer ingenting, jeg forteller deg hva som står. Du er den som bortforklarer det som står der. Det du sier står der rett og slett ikke! Du angriper Gud og oss som tror på det; og du kan aldri klare å få skrevet om Bibelen. 

Jeg har lest mye av bibelen og den er bare full av motsigelser kristne ikke kan forklare. Så hvis man er bittelitt kritisk skjønner man fort at det ikke er noe å tro på. 

Du klarer heller ikke å svare på spørsmålene mine. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Lawyam said:

Markus 4:10-12: Da han var blitt alene med de tolv og de andre som var med ham, spurte de ham om lignelsene.

Han svarte: "Til dere er hemmeligheten om Guds rike gitt! Men til dem som er utenfor, blir alt gitt i lignelser, for at de skal se og se, men ikke skjelne, høre og høre, men ikke forstå, så de ikke vender om og får tilgivelse."

Jeremia 29:13-14 N11BM

Dere skal søke meg, og dere skal finne meg. Når dere søker meg av et helt hjerte, lar jeg dere finne meg, sier HERREN. Så vil jeg vende skjebnen for dere og samle dere fra alle de folkeslag og steder som jeg har drevet dere bort til, sier HERREN. Jeg skal føre dere tilbake til det stedet jeg førte dere bort fra i eksil.

Dette her er det folk tror på? Tekst som har blitt skrevet av noen psykiske ustabile mennesker for flere tusen år siden? 🤣

Godt å vite at det blir stadig flere som ikke tror på noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har lest mye av bibelen og den er bare full av motsigelser kristne ikke kan forklare. Så hvis man er bittelitt kritisk skjønner man fort at det ikke er noe å tro på. 

Du klarer heller ikke å svare på spørsmålene mine. 

Så er jeg ikke Gud heller! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.7.2023 den 0.38):

Tanker?

Anonymkode: 62fe5...403

Gud er som Sverige, nøytral. Kanskje Gud er svensk?

Anonymkode: 73246...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Gud er som Sverige, nøytral. Kanskje Gud er svensk?

Anonymkode: 73246...d20

De er medlem av Nato.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo riktig så gøy å tenke på at gud har skapt alt, så hvis han har noe i mot noe som helst her på jorda så kan han skylde seg selv.  

Artig med Jesus også, som visstnok blir rasende om vi klipper gress på en helligdag eller ønsker å handle mat på en søndag. Makan til rigid og tverr karakter....

Anonymkode: b4836...ab1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er jo riktig så gøy å tenke på at gud har skapt alt, så hvis han har noe i mot noe som helst her på jorda så kan han skylde seg selv.  

Artig med Jesus også, som visstnok blir rasende om vi klipper gress på en helligdag eller ønsker å handle mat på en søndag. Makan til rigid og tverr karakter....

Anonymkode: b4836...ab1

Ja, du får le mens du kan for den diskusjonen vinner du ikke.

Du kan jo også prøve å påstå at Jesus har nektet noen å klippe gress og handle mat på søndager; det står det nemlig ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (3 timer siden):

Så er jeg ikke Gud heller! 

Men i og med du tror på han burde du jo vite hvorfor han tillater så mye ondskap når han faktisk kan gjøre noe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...