Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann, og har uforklarlig forkjærlighet for det feminine og sensuelle hos kvinner.
For meg er dette f.eks kjoler og høye hæler, feminin gange og bevegelser, og en selvtillit og trygghet i rollen som kvinne.
Noe av dette er vel plantet i meg av patriarkiet, andre ting er vel egentlig god selvfølelse og ikke spesielle feminine ting, men likevel.
Er nyskjerrig på hva andre legger i disse begrepene, så hva er femininitet og kvinnelighet for dere?  

Skrevet
Mykmann41 skrev (1 minutt siden):

Jeg er mann, og har uforklarlig forkjærlighet for det feminine og sensuelle hos kvinner.
For meg er dette f.eks kjoler og høye hæler, feminin gange og bevegelser, og en selvtillit og trygghet i rollen som kvinne.
Noe av dette er vel plantet i meg av patriarkiet, andre ting er vel egentlig god selvfølelse og ikke spesielle feminine ting, men likevel.
Er nyskjerrig på hva andre legger i disse begrepene, så hva er femininitet og kvinnelighet for dere?  

Femininitet er den kvinnelige siden av hvordan menn og kvinner fra naturens side er forskjellige.

Maskulinitet er den mannlige siden av hvordan menn og kvinner fra naturens side er forskjellige.

Dette er ikke vanskelig,

AnonymBruker
Skrevet

Må si at for meg er det sterkt knyttet til den kvinnelige kropp, da tenker jeg hofter og bryster, timeglassfigur..

Nå er ikke det for å si at de som er mer atletisk bygget eller flatbrystet ikke er feminine, men det er bare det første assosiasjonen jeg får til det i min mening litt teite ordet "feminin". Bewbs!

Ellers det EKSTREMT stereotypiske - høye hæler, trange skjørt, røde lepper og negler, langt hår.

Det er så teit å si det, for jeg mener ikke at sånne som meg med flate sko, jeans, ingen sminke og skulderlangt hår ikke er feminine heller.

Jeg vet ikke, jeg har et ambivalent forhold til hele ordet merker jeg 😅

Anonymkode: 49f82...5f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (59 minutter siden):

Femininitet er den kvinnelige siden av hvordan menn og kvinner fra naturens side er forskjellige.

Maskulinitet er den mannlige siden av hvordan menn og kvinner fra naturens side er forskjellige.

Dette er ikke vanskelig,

Hvordan da? 

Anonymkode: dada1...a73

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må si at for meg er det sterkt knyttet til den kvinnelige kropp, da tenker jeg hofter og bryster, timeglassfigur..

Nå er ikke det for å si at de som er mer atletisk bygget eller flatbrystet ikke er feminine, men det er bare det første assosiasjonen jeg får til det i min mening litt teite ordet "feminin". Bewbs!

Ellers det EKSTREMT stereotypiske - høye hæler, trange skjørt, røde lepper og negler, langt hår.

Det er så teit å si det, for jeg mener ikke at sånne som meg med flate sko, jeans, ingen sminke og skulderlangt hår ikke er feminine heller.

Ja enig. Det er liksom litt vanskelig å sette ord på det, selv om jeg egentlig vet hva jeg mener inni hodet når tenker på det. MEn tror jeg også har tenkt kvinnelig og feminin mange ganger om damer med jeans og flate sko uten sminke, eller som er mer atletisk bygget. Kanskje det de gangene er mest knyttet til kroppsfasong, som du sier. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har samme problem som deg :ler:

Etter å ha tenkt meg om fant jeg ut at jeg forbinder kvinnelighet direkte knyttet til dry fysiske  (Livmor, eggstokker, vagina, vulva, bryster, hormoner, lysere stemme, mykere/rundere ansiktstrekk og kroppsfasong, mindre kroppshår og ansiktshår osv)

Femininitet og maskulinitet går mer på fremtoning, og det er der jeg blir mer ambivalent,  for hva som blir sett på som femilint og maskulint er så nært knyttet opp mot samfunn og stereotypier.

Miss J er et fantastisk eksempel på dette.  Stereotypisk ekstremt feminin, men likevel mannlig.

Anonymkode: 175ad...c4d

AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (3 timer siden):

Dette er ikke vanskelig,

Da var jeg vel på mitt mest feminine da jeg fødte barn og ammet. For det er umulig for en mann fra naturens side. Menstruering er forsåvidt også svært feminint etter din definisjon.

Høye hæler og neglelakk kan en hvilken som helst mann bruke, så det er ikke spesielt feminint i følge dette synet.

Anonymkode: e11d2...e5d

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

For meg er den norske kvinnen perfekt. Sterk, karrierebevisst og tar styringen. Alt skal deles 50/50 og hun står på sitt. Gjerne også kort hår for langt hår blir for upraktisk. Har gjerne sex med flere menn uten å tenke på det, og har gjerne også hatt noen aborter. Den perfekte, feminine kvinne.

Anonymkode: 93526...44f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

For meg er den norske kvinnen perfekt. Sterk, karrierebevisst og tar styringen. Alt skal deles 50/50 og hun står på sitt. Gjerne også kort hår for langt hår blir for upraktisk. Har gjerne sex med flere menn uten å tenke på det, og har gjerne også hatt noen aborter. Den perfekte, feminine kvinne.

Anonymkode: 93526...44f

LOL 🤭

Anonymkode: 54f9a...9db

AnonymBruker
Skrevet

For meg er en dame feminin hvis hun har langt hår, er blid og kjærlig, selvsikker og ydmyk. 

Anonymkode: b900b...60e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...