Gå til innhold

Traumatiske av haisommer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter å leser at de i sommer har observert mer brugder utenfor Norge enn på 40 år til sammen

Begynte å tenke på hai sommer filmen som jeg har funnet ut at mange fortsatt har traumer fra. Og fortsatt snakker om.

Jeg trodde da filmen kom, at det var litt in å være redd. Fordi jeg så jo filmen selv, og syntes den var tåpelig og ikke noe å bli redd av. Men så hører jeg om folk i 40 / 50 årene som fortsatt sliter med å bade til og med i ferskvann fortsatt pga den filmen.

Så jeg lurer jo på hvor mange som sliter med bading ute i det fri pga haisommer filmen?

Anonymkode: a2eda...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har reelle traumer i forhold til vann på grunn av nesten drukning som barn, men jeg greier å ta meg sammen og bade likevel. At noen skal ha blitt traumatisert av en film, blir for dumt.

Anonymkode: 26d8c...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haisommer eller Jaws som det heter originalt er en filmserie på 4 filmer og ikke bare én film.

Det er sikker endel som sliter med bading etter å ha sett de filmene, men det er jo bare hysteri. Eller så er de bare dumme og innehar ikke evnen til å tenke logisk. Det er jo bare fiksjon.

Anonymkode: ec04f...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om mange i 50-60 års alder som fortsatt kan være skvetten av seg på grunn av Haisommer-filmene.

Vi som er yngre, synes filmene var "meh" og derav ikke skummel. 

Anonymkode: 8d46a...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haier er generelt ganske skumle og det er ikke bare Haisommer-filmene sin feil.

Discovery channel kjører jo til og med shark week en gang i året, en hel uke med kun haidokumentarer fordi folk er så fascinert av dem. Og noe av fascinasjonen kommer av frykt.

Når det er sagt så har mine foreldre fortalt om at det ble mindre bading det året den filmen gikk, ja 😅 Det satte en støkk i folk, skapte en skrekk de fleste ikke hadde fra før.

Brugder er ikke farlige for mennesker bare så det er sagt, men tror jeg hadde tisset i badebuksa om jeg så den haifinnen der i vannet likevel.

Anonymkode: f7f5d...ad7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvithai er allerede i Norge. Ingen snakker om det, men de er sett rett utenfor kysten vår og kommer til å ta over kysten om noen år.

Anonymkode: 9fe14...49f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Haisommer eller Jaws som det heter originalt er en filmserie på 4 filmer og ikke bare én film.

Det er sikker endel som sliter med bading etter å ha sett de filmene, men det er jo bare hysteri. Eller så er de bare dumme og innehar ikke evnen til å tenke logisk. Det er jo bare fiksjon.

Anonymkode: ec04f...93c

«Haisommer eller Jaws som den heter på originalspråket/opprinnelig er en filmserie på 4 filmer og ikke bare én film.» (Original på norsk er ikke synonymt med original på engelsk.)

Det var jo selvfølgelig ikke «en filmserie på fire filmer» da Haisommer kom ut! Ikke engang en planlagt filmserie. Det var en film! Og den var en kjempesuksess, «alle» skulle se den. Jeg var for ung, men jeg husker godt alt snakket om den. Folk hadde t-skjorter med hai-logo, filmmusikken på plate osv.

Anonymkode: d3862...4e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvithai er allerede i Norge. Ingen snakker om det, men de er sett rett utenfor kysten vår og kommer til å ta over kysten om noen år.

Anonymkode: 9fe14...49f

Oi ikke bra hvis det stemmer. Trodde at den likte varmere klima 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (6 minutter siden):

Akkurat brugder spiser plankton, så de trenger du ikke være redd for.

Nei men hvis det stemmer at Hvithai er på vei hit så er jeg redd ja. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, TLR said:

Oi ikke bra hvis det stemmer. Trodde at den likte varmere klima 

Havene varmes opp.

Anonymkode: 159c5...36b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...