AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #1 Del Skrevet 11. juli 2023 Jeg må le litt av meg selv, men likevel trenger jeg litt hjelp. Skal nemlig på ferie til Spania nå neste uke sammen med kjæresten og familien hans. Det skal sies at de er veldig sporty av seg, og er snakk om at det blir joggeturer i løpet av ferien der nede. Jeg jogger av og til selv, noe jeg har sagt til de. Det de ikke vet er at kondisen min likevel er elendig (løper ikke nok). De forventer at jeg skal være med, og det blir rart og flaut for meg om jeg må sitte igjen på hotellrommet alene mens alle er ute å jogger. Likevel er det også flaut å være med, og ender med at jeg henger etter, rød og svett i trynet. For sent å si at jeg ikke er en skikkelig sporty jente nå, så trenger litt råd fra dere😅 (Fyi jeg har ikke vært sammen med han lenge, så de kjenner meg ikke så altfor godt. Har ikke fått snakket så mye med de, utenom at de spurte om jeg trener, hvor jeg sa «ja jogger av og til). Dere alle kommer nok til å skive «bare si du ikke jogger» eller noe i den duren, men som sagt litt mer vrien situasjon enn det ser ut til. Anonymkode: 0f9f6...817 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 11. juli 2023 #2 Del Skrevet 11. juli 2023 Si at du er sliten og vil ha litt egentid på hotellet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #3 Del Skrevet 11. juli 2023 Det at du ikke er en så god jogger som dem, og man skal presse seg til og henge med i varmen er ingen god kombo. Man kan faktisk utsette seg selv for fare. Vær ærlig med mannen din på hvorfor. Trenger jo ikke komme med masse unnskyldinger, si at du ikke er så god jogger at du ikke har fått så god tid til det, og derfor er mye mere utrent en dem. Man må jo ikke være med og jogge på ferie, si du kan være og slappe av og ha egentid. Men gjerne være med på en lang gåturer eller noe sånt. Anonymkode: eaf35...892 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frukthage Skrevet 11. juli 2023 #4 Del Skrevet 11. juli 2023 Si du har betennelse i benet fordi du har løpt for mye med sko du ikke visste var utslitt (vanlig «mosjonistskade»Da skal du ikke løpe på noen uker, men kan helt fint gå 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_B Skrevet 11. juli 2023 #5 Del Skrevet 11. juli 2023 Det blir for varmt å jogge for din del, du takler ikke varme så godt. Slo kneet litt før avreise, skikkelig vondt. Er det ferie, så er det ferie — du vil bruke tiden på å oppleve, og jogger heller når du kommer hjem. Du vil utnytte muligheten til å svømme i stedet mens du er i varmen. Fint for dem å få litt familietid uten at du alltid henger på. Fritt valg av unnskyldninger, mix og match ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #6 Del Skrevet 11. juli 2023 Si det som det er, eller si at jogging ikke frister i varmen. Gå heller en tur eller kos deg ved bassenget. Jeg skjønner ikke st det flaut å bli igjen på hotellet. Har du lyst til å jogge, bli med, og jogg i ditt eget tempo. Anonymkode: 3987d...463 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #7 Del Skrevet 11. juli 2023 Av og til er det enkle det beste. "Vet dere, jeg har ikke fått trent og jogget så mye som jeg burde på en god stund, så min kondisjon er rett og slett såpass dårlig at jeg ikke vil jogge i varmen. Så mens dere er ute og jogger og holder en fart som passer for dere, så har jeg tenkt å heller svømme litt i bassenget i eget tempo. Planen min er å begynne å trene meg opp igjen etter ferien, så neste ferietur kan vi sikkert jogge sammen. Nyt turen, så ses vi etterpå, klar for stranda/utflukt... " Da slipper du å være falsk, du slipper å være nervøs for å ikke bli trodd, og du kan slappe av på ferien du også Mye bedre å vise at du er ærlig, du gjør et bedre inntrykk på svigerfamilien på den måten. Anonymkode: 7e3bd...2c5 4 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #8 Del Skrevet 11. juli 2023 Ts her, dere har helt rett! Jeg overtenker nok bare for mye over at de ikke vil like meg nok om jeg ikke blir med. Men det er jo bare tull, takk for svar alle! Var svært nyttig, og jeg skal nok bare være ærlig å si jeg ikke har jogget på en stund og takler ikke varmen, som flere av dere skrev. ❤️ Anonymkode: 0f9f6...817 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #9 Del Skrevet 12. juli 2023 Jeg liker ikke å løpe med andre. Løping er egentid for meg. Så jeg ville bare sagt det, enkelt og greit. Jeg foretrekker å løpe alene. Man må ikke gjøre alt sammen bare fordi man er på besøk. Anonymkode: 3fd8d...739 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #10 Del Skrevet 12. juli 2023 Spania, og hele Sør-Europa opplever en hetebølge for tiden som har tatt liv. Det er uansett ikke fornuftig å løpe i 40 grader, uansett hvor god form man er i. Selv parkerer jeg løpeskoene når det er over 25 grader. Man blir bare overopphetet og uvel. Anonymkode: 457f9...247 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #11 Del Skrevet 12. juli 2023 Jeg er veldig glad i å løpe og løper flere ganger i uka, og jeg ga opp på ferien nå. Jeg synes det er skikkelig digg løpe en varm sommerdag hjemme med 25 grader, men når det var 30-35 i skyggen, så var det rett å slett ubehagelig. Og jeg var ett sted med lavere temperatur enn det som er meldt i Spania nå. Jeg hadde bare sagt at jeg ikke løper når det er så varmt. Jeg synes det er på grensen til uforsvarlig løpe turer i 40 varmegrader om man ikke er vant til det, det er så lett blir kraftig dehydrert og få heteslag. Anonymkode: a853b...b4a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #12 Del Skrevet 13. juli 2023 Det er mye bedre å bare være ærlig. Alt annet vil slå tilbake på deg senere. Anonymkode: dc7a6...ddb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 13. juli 2023 #13 Del Skrevet 13. juli 2023 Du skylder på varmen. Hvem jogger i 30 varmegrader? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 13. juli 2023 #14 Del Skrevet 13. juli 2023 Stå på ditt, ts. Ingen skal pushe noen til å gjøre noe de ikke vil/kan/orker el.l. Grunnet (finn på noe her) så nøyer du deg med gåturer i rolig tempo. Nok en gang. Stå på ditt og si det med et vennlig lite smil. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #15 Del Skrevet 13. juli 2023 Jeg er en løper, og ville aldri funnet på å løpe i Spania med den varmen som er nå. Da måtte jeg i så fall løpt klokka halv fem om morgenen, og det gjør jeg rett og slett ikke i ferien. spør du meg er det galskap å løpe i slik varme, svigerfamilie eller ei. «Jeg klarer ikke å løpe når det er så varmt» går fint an å si. Svømming er nøyaktig like bra trening Anonymkode: 13224...277 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 13. juli 2023 #16 Del Skrevet 13. juli 2023 Frukthage skrev (På 12.7.2023 den 1.23): Si du har betennelse i benet fordi du har løpt for mye med sko du ikke visste var utslitt (vanlig «mosjonistskade»Da skal du ikke løpe på noen uker, men kan helt fint gå Det er veldig lurt å unngå løgner med tanke på fremtiden. D.v.s det er alltid dumt å vikle seg inn i sånt tull. Vær ærlig, Ts. Si at du ikke er i god nok form til å jogge med dem i varmen. Det skal de respektere. Dersom noen maset svarer du bare «Neitakk, men god tur til dere». 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå