Gå til innhold

Pris på konfirmantundervisnkng

Anbefalte innlegg

Da jeg ble konfirmert for over tretti år siden var det gratis å være med på konfirmantopplegget. Nå har jeg forstått det slik man må betale for det. Hvor mye varierer visst fra menighet til menighet. Men hvor mye er vanlig å betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? Må være borgerlig i regi av Human Etisk forbund eller pinsemenighet/annen menighet i så fall. Koster ingenting å konfirmere seg gjennom den norske kirke

Anonymkode: a03e7...136

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2023 den 19.41):

Hæ? Må være borgerlig i regi av Human Etisk forbund eller pinsemenighet/annen menighet i så fall. Koster ingenting å konfirmere seg gjennom den norske kirke

Anonymkode: a03e7...136

Jeg leste på Den Norske kirkes sider på nettet, og der stod det at det var vanlig å måtte betale en sum som skulle dekke mat, materiell og konfirmantleir i forbindelse med konfirmantundervisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det at man må betale en sum for å dekke det du nevner. Husker ikke eksakt sum nå men husker jeg stussa på det selv når det var konfirmasjon ifjor for tenåringen. 

Anonymkode: 6eda0...5fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Church of Satan er gratis da

Anonymkode: 7008b...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi skal betale ca 800kr for undersøkelse og så var det vel rundt 1000kr for leir. I kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rem skrev (7 timer siden):

Tror vi skal betale ca 800kr for undersøkelse og så var det vel rundt 1000kr for leir. I kirken.

Undersøkelse???

Anonymkode: 545c4...2d4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Undersøkelse???

Anonymkode: 545c4...2d4

Grundig undersøkelse for å se om man er besatt av djevelen eller er homofil.

For sein 😭

Endret av norw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg undervisning! Noen bomma tydeligvis på ordforslaget som kom opp! Hvor barnslig går d an å være! Fyfaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 kr uten leir + 1200 kr for leir var prisen i kirken i vår kommune.

Humanetisk kostet 4500 kr 

Anonymkode: 82fca...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Nylig konfirmasjon og betalte ikke noe for selve konfirmasjonsundervisning etc, men 2400,- for frivillig leir til Bø sommerland. Og med info fra presten om at dersom noe ikke hadde råd til leiren skulle ta ta kontakt, så hjalp menigheten til. 

Anonymkode: ed971...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har konfirmant til våren. Vi har fått beskjed om at det vil komme en faktura på 1200kr, det skal gå til litt mat/snacks på undervisningsdagene, samt noen aktivitetsdager. 

Anonymkode: 893e2...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...