Gå til innhold

IVF - spleise?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 9.7.2023 den 19.15):

Da må du jobbe litt med å finne en ordentlig mann, tenker jeg. 

Anonymkode: fdf52...27b

Tror ikke jeg orker det ass, han funker greit på andre områder og vi har det fint sammen tross alt. 

Anonymkode: fc617...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du mener kanskje gutter? For jeg har i alle fall ikke hatt noen som har vasket klærne for meg siden jeg var 16, og klærne mine blir rene helt uten magi.

Det at du har tatt til takke med en ubrukelig gutt som partner, betyr ikke at alle er sånn.

Anonymkode: 4a18d...2a4

Jaja de kan sikkert kalles gutter i 40-årene også. Flink gutt du er hvertfall :)  

Anonymkode: fc617...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt tanken på hvordan dele den økonomiske biten av ivf. Vi er 2 om IVF, selv om det er min kropp som får gjennomgå aka vi er 2 om utgiftene. Jeg hentet ut medisine, den av oss som har bank kort med betaler - ferdig med det. Det er en stor utgift enkelte mnd alt etter den mnd behandlingsplan.. Så den mnd jeg kansje henter ut medisiner for 3-5000 betaler han kansje mer på noe annet... De mnd han betaler for å hente ut medisinene, bruker jeg litt mer på andre ting som skal betales. Må bli et utrolig slitsomt økonomisk forhold om hver krone skal deles 50/50... Og at han skal betale fordi det er mannlig faktor? Hvis det viser seg at du ikke kan bære frem ett barn da? Betaler du han tilbake da eller? Du velger jo fritt å benytte din kropp til å bære frem dette barnet.. Det er ett fritt valg..  

Anonymkode: 3217b...a1e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.7.2023 den 2.14):

Hei! 

Vi skal ha ICSI snart, mannlig faktor. Er det rett og rimelig og skulle spleise på prisen? Eller tenker dere at ettersom det er mannlig faktor, så kunne han betalt - ettersom jeg som kvinnen må påta meg belastningen det er med hormoner, egguttak og den biten der. Jeg tenker i utgangspunktet at å dele prisen på to er fair and square, men han er så lite ydmyk og har ikke lagt belastningen jeg skal gjennom på seg som noen byrde, «jaja det går fint». 

Anonymkode: ead4e...374

Dersom dere hadde befruktet på vanlig måte: Ville du fakturert ham for graviditet og fødsel?

Hva er prisen for et barn i disse dager

Endret av Snok1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart skal det deles på to! Dere er jo to som ønsker dette barnet? Og selv om det er hans lave sædkvalitet som gjør at dere i utgangspunktet ikke kan få barn på naturlige måte, kan det jo være faktorer ved deg som gjør at det utvikler seg osv. Det vet dere jo ikke. 

Det må jo også oppleves veldig vondt for mannen din om du ber han ta regninga fordi han ikke har god nok sædkvalitet. Noe sånt kunne jeg aldri tenkt på å foreslå for min mann i hvert fall fall. Og han har for lav sædkvalitet, og ja det suger at man må igjennom egguttak og alle hormonene, men jeg ville jo aldri sagt til mannen min at det må han betale ekstra for liksom? 

Han syns det er leit nok som det er at jeg må igjennom alt dette, og er veldig klar over at det er hos han "feilen" ligger - og det er vondt nok som det er. Skal du påføre enda en belasting? 

Uff, nei, håper det her bare var en vill tanke. 

Anonymkode: 3d6f5...d10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...