Gå til innhold

Religionskritikk er Ateistenes hovedaktivitet

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke dømmende å påpeke fakta, at ateister har begått de verste folkemordene i menneksets historie i sine forsøk på å utslette religion.

Anonymkode: 49ab2...e48

Ja det ble veldig lett for deg nå å se vekk fra all lidelsen religiøse har stått for (og fortsatt står for) gjennom tidene.

Husk på at ateister fronter ikke et felles verdigrunnlag.

Folk forveksler ateisme med religion. Set har allerede vørt oppklart tidligere i denne tråden på en forbilledlig måte. Set finnes ingen "Book of atheism". Det eneste ateister har til felles, er fravær av gudstro.

Anonymkode: 8af8c...31d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ateister gjør bare det samme som alle mennesker gjør når de er uenige med noen; de prøver å "bekjempe" hverandres syn og meninger gjennom å stå på sitt. Det er jo derfor folk blir så sinte på hverandre at det ender med krangling. De blir sure fordi den andre personen ikke skjønner at man har rett.

Jeg er ikke ateist da jeg tror på noe/noen "guddommelig(e)", men jeg har enda ikke funnet "min" religion. Jeg kan forstå både de som tror og de som ikke tror. Begge deler er jo fullt mulig og veldig forståelig. Det jeg har problemer med er når folk føler behov for å mase og gnåle om sin tro eller mangel på tro, og skal prøve å omvende folk i alle mulige sammenhenger fordi de mener de vet best og tror på det som er riktig (eller har mest rett i sin mangel på tro).

Religion eller mangel på religion er personlig, og ikke noe man skal dytte nedover ørene på andre. Men man må kunne tåle å diskutere og argumentere for det man tror på. Hvis man viser litt respekt for hverandre og er åpen for andres syn, kan det jo være spennende å høre andres synsvinkel.

Anonymkode: cdc98...68f

Enig.

Å prøve å prakke sin tro på andre i tide og utide er en uting. Som det å tro at en diskusjon/krangel om religiøse spørsmål kan «vinnes» også er en uting, for slikt kan ikke vinnes bare tapes.

Anonymkode: 92d58...f06

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det fine med ateister er at de behandler alle former for overtro likt, om det er verdensreligioner, hekseri, tro på alver/hjelpere, scientologi, osv. er det same-same for oss.

Anonymkode: 7f433...795

Stemmer strengt tatt ikke. Har møtt ihuga «ateister» her på KG som tror fullt og fast på ånder og spøkelser👻👻👻

Når jeg påpekte at spiritualisme er religion og at de derfor er spiritualister IKKE ateister ble de rasende🥴🤣

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig.

Å prøve å prakke sin tro på andre i tide og utide er en uting. Som det å tro at en diskusjon/krangel om religiøse spørsmål kan «vinnes» også er en uting, for slikt kan ikke vinnes bare tapes.

Du mener du vinner noe med å gå løs på troende og deres Gud? Det forsøkes å overbevise kristne og ikke troende å ikke tro. Hvis troende går løs på dere - er ikke det riktig  - men vi tar ikke noe verdifullt fra dere om vi taler om vår tro; dere blir bare enda mer irriterte på hvorfor vi ikke stoler på dere.  Hvorfor bry seg?

Endret av Lawyam
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kanskje litt vanskelig å sette seg inn i dette  men oss som er ateister ikke er så opphengt i at det skal finnes en mening som er laget av noen utenfor oss selv. Dette finnes jo ikke. Men livet er jonikke tomt for det! Man kan fortsatt være glad Man lever og nyte livet, og leve slik man ikke, ikke som andre sier at man skal. Jeg synes det er veldig fint å leve livet mitt så godt som jeg kan og ha det kjekt mens jeg lever. Man lever jo bare en gang (ifølge mitt livssyn altså)😊

Det er fordi egoet ditt sier at menneske er «mektigere» enn Gud. 

Det ER en mening bak alt. Selv ordene du bruker i hverdagslivet påvirker omgivelsene dine. Herren Gud sa: La de bli og det ble. 
Det du holder av i ditt hjerte er det tungen din taler. 
Lever du for «verden»- så blir du lik verden også. Og verden sier «lenge leve egoet, lev ditt liv og gjør hva du vil». Totalt motsetning av hva Gud lærer oss. Eller hva Jesus har vist oss.

Anonymkode: 08757...fdf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Stemmer strengt tatt ikke. Har møtt ihuga «ateister» her på KG som tror fullt og fast på ånder og spøkelser👻👻👻

Når jeg påpekte at spiritualisme er religion og at de derfor er spiritualister IKKE ateister ble de rasende🥴🤣

Idioter finnes over alt😂

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det ikke slik at ateister ikke tror på Gud da? De MÅ vel ikke tro på alt mulig annet istedenfor. Når alt kommer til alt er de jo helst nokså nøytrale - de voksne av dem hvertfall. Jeg anser f eks IKKE satanister og ateister som ett. Ateister er ikke religiøse. Satanister har noen de tilber.

Endret av Lawyam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det ER en mening bak alt. Selv ordene du bruker i hverdagslivet påvirker omgivelsene dine. Herren Gud sa: La de bli og det ble. 
Lever du for «verden»- så blir du lik verden også. Og verden sier «lenge leve egoet, lev ditt liv og gjør hva du vil». Totalt motsetning av hva Gud lærer oss. Eller hva Jesus har vist oss.

Nei, egoet mitt sier aldeles ikke at mennesker er mektigere enn Gud. Gud finnes ikke i min virkelighet. Det ville vært om om jeg sa til deg at "ditt ego sier at mennesker er mektigere enn Odin". Du tror garantert ikke på Odin, utsaget har ingen mening for deg. Dette er vanskelig å formidle, for det er virkelig en helt annen måte å tenke på. 

For meg er det fremmed å i det hele tatt snakke om "makt" på denne måten.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, egoet mitt sier aldeles ikke at mennesker er mektigere enn Gud. Gud finnes ikke i min virkelighet. Det ville vært om om jeg sa til deg at "ditt ego sier at mennesker er mektigere enn Odin". Du tror garantert ikke på Odin, utsaget har ingen mening for deg. Dette er vanskelig å formidle, for det er virkelig en helt annen måte å tenke på. 

For meg er det fremmed å i det hele tatt snakke om "makt" på denne måten.

Egoet tilhører Satan- og du er ikke troende- dermed er du avgudsdyrker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

En ting til - hvorfor vil du presse på meg en mening? Dette er jo nettopp det samme alle beskylder ateister for her inne. Jeg hsr bsre informert om hvordan jeg ser verden, men svaret er at jeg skal presses på din mening. Kan vi ikke bare ha en respektfull diskusjon? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (9 minutter siden):

Du mener du vinner noe med å gå løs på troende og deres Gud? Det forsøkes å overbevise kristne og ikke troende å ikke tro. Hvis troende går løs på dere - er ikke det riktig  - men vi tar ikke noe verdifullt fra dere om vi taler om vår tro; dere blir bare enda mer irriterte på hvorfor vi ikke stoler på dere.  Hvorfor bry seg?

Jeg er troende 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ateister er dølle og gledesløse mennesker, altså. Og hva er greia med å være manisk opptatt av andres tro?  Intolerante ogcfantasiløse folk.

Anonymkode: 4fc74...d71

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Herlig 🤩 Ventet på dyrets åpenbaring. Da var det du som gikk brakt det frem først. Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lawyam skrev (5 minutter siden):

Er det ikke slik at ateister ikke tror på Gud da? De MÅ vel ikke tro på alt mulig annet istedenfor. Når alt kommer til alt er de jo helst nokså nøytrale - de voksne av dem hvertfall. Jeg anser f eks satanister og ateister som ett. Ateister er ikke religiøse. Satanister har noen de tilber.

Ateister tror ikke på noe guddommelig, overnaturlig, overjordisk etc. derfor kan ikke en ateist tro på ånder, spøkelser eller Satan og kalle seg ateist.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

H*n er bare avgudsdyrker dersom h*n faktisk dyrker en avgud 😉

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En ting til - hvorfor vil du presse på meg en mening? Dette er jo nettopp det samme alle beskylder ateister for her inne. Jeg hsr bsre informert om hvordan jeg ser verden, men svaret er at jeg skal presses på din mening. Kan vi ikke bare ha en respektfull diskusjon? 

Presser ikke på deg noe. Sier bare at Jesus er den eneste sannheten som finnes. Alt annet er løgn.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Idioter finnes over alt😂

Absolutt 🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

H*n er bare avgudsdyrker dersom h*n faktisk dyrker en avgud 😉

En avgud kan være alt fra penger (mammon) utseende, horeri, materialistiske saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja det ble veldig lett for deg nå å se vekk fra all lidelsen religiøse har stått for (og fortsatt står for) gjennom tidene.

Husk på at ateister fronter ikke et felles verdigrunnlag.

Folk forveksler ateisme med religion. Set har allerede vørt oppklart tidligere i denne tråden på en forbilledlig måte. Set finnes ingen "Book of atheism". Det eneste ateister har til felles, er fravær av gudstro.

De fronter hat og benektelse av religion, og i statsateistiske regimer skal alle som mener noe annet fjernes med vold.

Religion har drept 0 mennesker gjennom historien, drap og overgrep har blitt begått av individer ute etter å øke egen makt og rikdom.

Anonymkode: 49ab2...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ateister tror ikke på noe guddommelig, overnaturlig, overjordisk etc. derfor kan ikke en ateist tro på ånder, spøkelser eller Satan og kalle seg ateist.

Jeg glemte et IKKE i det du siterte, så da er vi litt enige da...

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...