Gå til innhold

Ingen synd på råkjørere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser stadig vekk unge folk som omkommer på norske veier pga høy fart. Hvorfor skal man synes synd eller medlidenhet til familien/avdøde? Når man tar lappen så går man gjennom konsekvensene av å kjøre fort.

Om min 18-åring råkjører, skyld i noens liv eller omkommer selv I en ulykke pga høy hastighet så kommer jrg ikke til å vippe en tåre i begravelsen.

Anonymkode: 912d6...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste 18 åringer har ikke råd til å kjøpe biler som du kan kjøre fort med. Her er også foreldre betydelig medvirkende som både finansierer lappen, studentbolig og ikke minst bil.

Schmuhu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjerterå trolling. Du har tydeligvis ikke barn, TS. Man kan ikke alltid kontrollere sine barn, ofte gjør de dumme ting, gjerne noe de er helt konkret advart mot å gjøre. Sjeldent dør de av det. Men når det skjer, er det en tragedie for alle involverte parter.

Anonymkode: bf016...c9e

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Satsene påbøter burde vært mye høyere ved råkjøring og mobilbruk.  

Sånn det er ved kjøring i ruspåvirket tilstand. Hvor man får 1 1/2 mnd lønn i bot

Anonymkode: 799f2...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes heller ikke det minste synd på folk som grisekjører og kjører seg ihjel. Men jeg synes synd på familiene deres. 

Anonymkode: 9b4c2...7a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klart det hadde vært annerledes hvis det hadde vært min egen 18-åring! Forhåpentligvis klarer jeg å lære mine egne barn at de ikke skal råkjøre. Både gjennom selv å være et godt eksempel, fortelle om konsekvenser, og å fortelle om deres umodne hjerner og mangel på risikoforståelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Satsene påbøter burde vært mye høyere ved råkjøring og mobilbruk.  

Sånn det er ved kjøring i ruspåvirket tilstand. Hvor man får 1 1/2 mnd lønn i bot

Anonymkode: 799f2...dcc

Absolutt. Og å inndra bilen som det ble kjørt med. Lenger karenstid på å få igjen førerkort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånne som har det som hobby med ekstrem grisekjøring havner i samme bøtte som fallskermhoppere og friklatrere for min del. Enten har de kalkulert inn risikoen, med åpne øyer, ellers så er det Darwin Awards. Uansett så gidder ikke jeg å bry meg hvis det går galt.

Anonymkode: a1d15...d25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Om min 18-åring råkjører, skyld i noens liv eller omkommer selv I en ulykke pga høy hastighet så kommer jrg ikke til å vippe en tåre i begravelsen.

Anonymkode: 912d6...3a3

Dette klarer jeg ikke tro et sekund på. Nå er dette helt klart bare et troll som prøver å tøffe seg, men sinnssykt å påstå som forelder at man ikke kommer til å gråte om ungen dør (selv om det har vært pga råkjøring). Og nei, jeg tar ikke råkjørere i forsvar. Reagerer bare på ts sin måte å komme med et slikt utsagn

Anonymkode: f2575...929

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske hjerterå ts. 

Det som er greia er at råkjørere tar ofte med seg noen i døden, som ikke er råkjørere. 

Dessuten er det ikke slik at alle ungdommer som omkommer i trafikken er råkjørere per se. Ungdom har ofte eldre biler, og de er heller ikke rutinerte sjåfører så når det går galt kan det like gjerne være feilbedømminger/ikke taklet kjøreforhold osv. 

Kjenner desverre til noen slike saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte dyre biler med svarte ruter, og altfor mye hestekrefter + effektanlegg som smeller som faen ved girskift. Siste opplevelse var fra fire slike som kjørte om kapp i sikkert 150km/t i 70 sone i Ring 3.. Bilene kastet seg mellom felt til felt om hverandre, helt insane kjøring. 

Hvem kjører alle disse mon tro? Og hvor får de pengene fra.? I Oslo ser jeg dette altfor ofte. Politiet ser jeg aldri.

Hadde det vært opp til meg så hadde jeg innkassert disse dyre beistene og levert de til Høgger´n..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...