AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Del Skrevet 6. juli 2023 Syns man bør vise litt respekt og la de nærmeste få komme først. Har opplevd to ganger at mange har kommet en halvtime før, er ikke det tidlig? Anonymkode: 78ff9...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lene Marie Skrevet 6. juli 2023 #2 Del Skrevet 6. juli 2023 Er du sjalu på dem fordi de kommer tidlig og hjelper til og at dette er noe du ikke klarer å sette av tid til? Jeg synes man viser at man bryr seg hvis man kommer tidlig. Heller tidlig enn sent! Kommer man tidlig har man også mer tid til å være der for pårørende og trøste de når de trenger det. Her syns jeg du er litt urimelig. Har heldigvis aldri vært i begravelse selv, da jeg bor i en annen landsdel enn mine eldre familiemedlemmer som har gått bort. Men hvis jeg hadde bodd i nærheten og skulle dratt ville jeg møtt opp tildlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. juli 2023 #3 Del Skrevet 6. juli 2023 Jeg aner ikke når hverken jeg selv eller andre har møtt opp i de begravelsene jeg har vært i, og det har ikke falt meg inn at det er noe med respekt å gjøre, så sant man ikke kommer for sent. Ved krematoriene i Oslo, hvor det ofte er mange begravelser i løpet av en dag, kan det være greit å ikke komme altfor tidlig, men ut over det tenker jeg at det ikke har noen betydning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Del Skrevet 6. juli 2023 Det kommer jo an på om man er av de nærmeste eller ikke. Jo nærmere forhold man hadde jo tidligere kan man møte. Men det er jo lett å møte opp tidlig utenfor og se når andre går inn. Da gjør enn ikke noen feil. Anonymkode: 010ed...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #5 Del Skrevet 6. juli 2023 Dersom man bor 3 timer unna så er det nok litt vanskelig å beregne det slik at man er der 10min før. Da må man nesten møte tidlig Anonymkode: cfa3d...957 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #6 Del Skrevet 6. juli 2023 Jeg synes det er greit å møte opp utenfor ca 20-30 minutter før begravelser. Det er fint å slå av noen ord med familien og eller andre som møter opp før alt starter. Det er ikke alle som ber inn til kaffe etterpå. Anonymkode: bb1af...bd1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #7 Del Skrevet 6. juli 2023 Lene Marie skrev (18 minutter siden): Er du sjalu på dem fordi de kommer tidlig og hjelper til og at dette er noe du ikke klarer å sette av tid til? Jeg synes man viser at man bryr seg hvis man kommer tidlig. Heller tidlig enn sent! Kommer man tidlig har man også mer tid til å være der for pårørende og trøste de når de trenger det. Her syns jeg du er litt urimelig. Har heldigvis aldri vært i begravelse selv, da jeg bor i en annen landsdel enn mine eldre familiemedlemmer som har gått bort. Men hvis jeg hadde bodd i nærheten og skulle dratt ville jeg møtt opp tildlig! Sjalu?! Anonymkode: 8dd89...c00 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #8 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dersom man bor 3 timer unna så er det nok litt vanskelig å beregne det slik at man er der 10min før. Da må man nesten møte tidlig Anonymkode: cfa3d...957 Man trenger ikke gå inn selv om man kommer til kirka . Går fint å beregne god til og så venter man heller litt ute. Anonymkode: 010ed...d5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #9 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er greit å møte opp utenfor ca 20-30 minutter før begravelser. Det er fint å slå av noen ord med familien og eller andre som møter opp før alt starter. Det er ikke alle som ber inn til kaffe etterpå. Anonymkode: bb1af...bd1 Dette er hva jeg er vant til. Slik i alle begravelsene jeg har vært i. Anonymkode: 5b587...cd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #10 Del Skrevet 6. juli 2023 Lene Marie skrev (22 minutter siden): Er du sjalu på dem fordi de kommer tidlig og hjelper til og at dette er noe du ikke klarer å sette av tid til? Jeg synes man viser at man bryr seg hvis man kommer tidlig. Heller tidlig enn sent! Kommer man tidlig har man også mer tid til å være der for pårørende og trøste de når de trenger det. Her syns jeg du er litt urimelig. Har heldigvis aldri vært i begravelse selv, da jeg bor i en annen landsdel enn mine eldre familiemedlemmer som har gått bort. Men hvis jeg hadde bodd i nærheten og skulle dratt ville jeg møtt opp tildlig! Hva skal man hjelpe til med da? Det er jo begravelsesbyrået som ordner kirken i stand, ikke familie eller andre som kommer for å være med i begravelsen/bisettelsen! I tillegg er det vanlig at de nærmeste får komme inn og ha en stille stund alene i kirkerommet, de andre slipper som regel ikke inn før klokkeslettet nærmer seg. Anonymkode: 884a6...ceb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 6. juli 2023 #11 Del Skrevet 6. juli 2023 Eldre mennesker liker jo å komme veldig tidlig til alt. Og de blir usikre og skal finne toaletter og så videre:) Det er greit å slentre inn døra et minutt før når man er yngre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #12 Del Skrevet 6. juli 2023 En halvtime før pleier vi nok å komme. En skal kanskje hilse og slå av en prat med andre, finne seg en plass osv. Anonymkode: 93dae...e05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #13 Del Skrevet 6. juli 2023 Sniker net som regel inn 5-10 min over tiden. Drittkjedelig å sitte å vente. Anonymkode: 5569b...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #14 Del Skrevet 6. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Sniker net som regel inn 5-10 min over tiden. Drittkjedelig å sitte å vente. Anonymkode: 5569b...27f meg* Anonymkode: 5569b...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #15 Del Skrevet 6. juli 2023 Prøver alltid å møte opp en halv time før. Anonymkode: 3f4d5...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #16 Del Skrevet 6. juli 2023 I mamma sin begravelse reiste pappa inn en time før for å ordne osv vi andre var der 30 min før. Da var det allerede mange der. Fint å få snakket litt med folk før begravelsen. Har pleid å være ca 30 min før. Fint å snakke med folk eller bare sitte inne og tenke før selve seremonien starter Anonymkode: 28b77...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #17 Del Skrevet 6. juli 2023 Kommer helt Ann på hvor mange gjester som er ventet og hvor nær jeg er med avdøde. Men tenker 20-30 minutter er innafor uansett hvor nær eller fjern. De nærmeste burde vel absolutt være kommet i god tid før det. 5 minutter før har jo alle satt seg og venter, da tar det seg ikke så godt ut med de familien sim kommer inn og roter rundt for å finne et sted å sitte. Anonymkode: 8cf9a...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #18 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I mamma sin begravelse reiste pappa inn en time før for å ordne osv vi andre var der 30 min før. Da var det allerede mange der. Fint å få snakket litt med folk før begravelsen. Har pleid å være ca 30 min før. Fint å snakke med folk eller bare sitte inne og tenke før selve seremonien starter Anonymkode: 28b77...977 Det jeg er vant til er at folk gjerne kommer 20-30 min før. De som vil snakke med familie/venner er utenfor og de som ønsker å ha en stille stund i kirken eller foran kisten gjør det. Treffer man på folk inne i kirken er det aldri mer snakk en et hei og en klem. Det vises respekt for den roen inne i kirken. *har kun vært i begravelser i kirken. Anonymkode: 04a3d...d7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #19 Del Skrevet 6. juli 2023 En time før kommer de aller nærmeste. Så de bruker å få ca 30 min alene. Så kommer de andre fra 30 min. Fram til det starter. Er veldig vanlig det her. Så jeg synes det er helt innafor det du skriver. Mange ganger så er det protokoll å og da kan ikke alle komme 10 min før. Da rekker ikke alle å skrive seg inn før det starter. Anonymkode: 41d1e...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 6. juli 2023 #20 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Syns man bør vise litt respekt og la de nærmeste få komme først. Har opplevd to ganger at mange har kommet en halvtime før, er ikke det tidlig? Anonymkode: 78ff9...71e Min egen eller andres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå