AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Skrevet 29. juni 2023 Jeg er ofte i skogen her i byen og jeg ser ofte folk går med vanlige turbukse på tur. Er ikke det veldig varmt? Blir vell det samme som å ha på allværsjakke nå bare på beina? Når jeg går tur nå går jeg i joggebukse men ser ingen i joggebukse mere. Jeg går turer overalt i Oslo området. For bare noen år siden gikk folk i joggebukse på tur når det er sommer. Eller er det bare meg som blir for varm? Føler de er litt klamme og tette. Men jeg føler også at allværjakker er det men det bruker jeg aldri om sommeren. Anonymkode: 29342...70e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 Spørs hvordan stoff og om den er foret eller ikke. Anonymkode: d2927...97e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 Turbusser i tynn bomull er da langt mindre varmt enn joggebukse. Og langt mer praktisk da kvist, borrer mm ikke fester seg så lett. Jeg har egentlig sjelden sett noen på skogstur i joggebukse. Anonymkode: 4f31a...136 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #4 Skrevet 30. juni 2023 Hva slags turbukse har du som er varmere enn joggebukse? Anonymkode: ac90f...821 1
Wit Skrevet 30. juni 2023 #5 Skrevet 30. juni 2023 Turbukser er mye luftigere og lettere å gå med enn joggebukser. Stoffet puster og de vanlige turbuksene er jo ikke foret. Det er kun helt tynt tøy. Så for meg er joggebukse noe jeg bruker hjemme når jeg daffer rundt, og ikke når jeg går tur i skogen. Da er turbukse mer luftig og mye mer behagelig å gå i.
snurk Skrevet 30. juni 2023 #6 Skrevet 30. juni 2023 Turbukse er jo et ganske vidt begrep. Det fås jo veldig mange forskjellige varianter. En tynn softshellbukse er vel sjeldent varmere enn en joggebukse. Det du referer til som turbukse høres mer ut som fler-lags skallbukse.
skreppamedleppa Skrevet 30. juni 2023 #7 Skrevet 30. juni 2023 Turbukser er et meget vidt begrep men det finnes jo et hav av turbukser som er løvtynne og med svært gode pusteegenskaper og som er mer beregnet til tur enn joggebukse. Så her tror jeg du henger igjen for det har skjedd mye på turbukse fronten de senere årene. Joggebukse er jo en sauna i sammenligning🥵🥵 Jeg kan bruke joggebukse men aldri midt sommers, og egentlig foretrekker jeg turbukser any day da de er bedre både sommer og vinter, og det finnes jo mer enn en variant.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #8 Skrevet 30. juni 2023 Jeg har joggebukser, men har aldri vurdert å bruke de på tur. Det er kosebukser. Anonymkode: 4c8e3...cfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå