Gå til innhold

Jeg tror ikke på karma

Anbefalte innlegg

Og hva er det egentlig som får andre til å tro på det? Når man ser psykopater som starter kriger som dreper barn og andre uskyldige mens de selv sklir urørt igjennom livet.

Et mønster jeg har sett er at slemme og egoistiske mennesker er de som klarer seg best i livet. De har ikke evne til empati og hensyn til andre, og er veldig flinke til å ta vare på seg selv, behov og makt.

Så hva er egentlig karma, annet enn tro og fantasi oppfunnet av menneskehjernen for at det høres bedre ut?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg trur på karma. 

Men eg respekterer sjølvsagt at du har ei anna meining :)

Anonymkode: 11b64...365

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på karma, men på et litt mer åndelig nivå. Jeg tror vi lever flere liv, og at vi i hvert liv har karma å utligne. Men jeg tror at dette i hovedsak er en del av alt vi skal oppleve, erfare og lære i hvert liv. Dette er et kjempestort tema, er ikke så lett å skrive kortfattet. Men om du er interessert, ts, så søk opp diverse kjente åndelige veiledere på sosiale medier, og se om du finner flere som skriver om dette. Det hjelper å bli fortalt om dette fra ulike mennesker, som alle forteller på ulike måter😊

Anonymkode: b1610...af0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror i alle fall ikke på karma. 

alt for mange søppel-mennesker der ute, som aldri noensinne får som fortjent...   

Anonymkode: 8d73d...2c3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke jeg heller. Tror aldri jeg har opplevd at en god person blir "belønnet", men heller utnyttet, opplever mye sykdom og tap, osv. Mens mennesker som oppfører seg som rasshøl spaserer gjennom livet uten en skramme. 

Anonymkode: ccd69...da0

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at karma inntreffer som en naturlig variasjon av tilfeldigheter, men kun det.

Drittsekkene kommer lengst her i livet. Psykopatene og narsisistene som ikke skyr noen midler for å såre andre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det finnes eller ei, jeg mener det er fint å være grei mot andre uansett.

Anonymkode: cb5db...616

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om det finnes eller ei, jeg mener det er fint å være grei mot andre uansett.

Anonymkode: cb5db...616

Det er jeg enig i. 

Anonymkode: ccd69...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke på karma, men liker tanken. Det du gir, det får du. På godt og på vondt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karma er en del av det å bli reinkarnert. Ditt neste liv vil bli basert på handlinger fra dette livet, på godt og vondt. De som starter kriger, dreper og voldtar får og sin karma i deres neste liv.

Bibelen gir også et svar på dette, men det må sees fra et annet perspektiv: Gjenfødes ikke en, vil en aldri se Guds rike eller komme inni det.  Å gjenfødes er en sjanse vi får for å rette opp i våre tidligere handlinger, dvs. karma. Vi får en sjanse til å gjøre godt for oss, det vi tidligere gjorde som var uriktig.

Jesus svarte og sa til ham: Sannelig, sannelig sier jeg deg: Uten at en blir født på ny, kan han ikke se Guds rike/komme inn i Guds rike. Joh 3:3

Anonymkode: b4aff...ab2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (På 28.6.2023 den 18.11):

Og hva er det egentlig som får andre til å tro på det? Når man ser psykopater som starter kriger som dreper barn og andre uskyldige mens de selv sklir urørt igjennom livet.

Et mønster jeg har sett er at slemme og egoistiske mennesker er de som klarer seg best i livet. De har ikke evne til empati og hensyn til andre, og er veldig flinke til å ta vare på seg selv, behov og makt.

Så hva er egentlig karma, annet enn tro og fantasi oppfunnet av menneskehjernen for at det høres bedre ut?

Enig.

Det er bullshit. De menneskene som har gjort mest dritt er de som lever best. Og omvendt.

Anonymkode: 752a7...dbe

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig.

Det er bullshit. De menneskene som har gjort mest dritt er de som lever best. Og omvendt.

Anonymkode: 752a7...dbe

Andrew Tate lever som en konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DelvisPresley skrev (15 minutter siden):

Andrew Tate lever som en konge.

Nja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nja

Han er rik og får flust av damer- selv om han er en kynisk drittsekk. Kommer seg sikkert ut av trøbbelet han er oppi nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.7.2023 den 21.17):

Karma er en del av det å bli reinkarnert. Ditt neste liv vil bli basert på handlinger fra dette livet, på godt og vondt. De som starter kriger, dreper og voldtar får og sin karma i deres neste liv.

Bibelen gir også et svar på dette, men det må sees fra et annet perspektiv: Gjenfødes ikke en, vil en aldri se Guds rike eller komme inni det.  Å gjenfødes er en sjanse vi får for å rette opp i våre tidligere handlinger, dvs. karma. Vi får en sjanse til å gjøre godt for oss, det vi tidligere gjorde som var uriktig.

Jesus svarte og sa til ham: Sannelig, sannelig sier jeg deg: Uten at en blir født på ny, kan han ikke se Guds rike/komme inn i Guds rike. Joh 3:3

Anonymkode: b4aff...ab2

Men om det finnes flere liv, det har vi heller ikke noe bevis på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der "what goes around comes around" tror jeg er en slags dypt ønske vi har om rettferdighet. Når vi ser noen oppføre seg dårlig, og det ikke får negative konsekvenser for dem, så ønsker vi jo at de skal få kjenne på dette seinere. Det tok meg mange år i voksenlivet før det gikk opp for meg, som du og flere andre i tråden skriver, at drittsekkene kommer lengst.

Jeg så en dokumentar om dette en gang, som tok for seg dette, og der forklarte de at det er plass til en viss andel drittsekker i samfunnet før det går galt. Og de seiler igjennom på andres bekostning hele livet. Men det lønner seg ikke for samfunnet å gjøre noe med det så lenge de ikke er for mange.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å tro på karma etter at han som misbrukte datteren min, fikk saken henlagt. I tillegg til at han har etablert seg med kone og unger. Mens datteren min fikk store deler av barneårene og ungdomsårene ødelagt pga traumer etter hva han utsatte henne for. 

Karma har vi funnet på fordi vi ønsker rettferdighet. Men verden er ikke rettferdig. Det skjer mye dritt mot mennesker hver eneste dag, mens de som utsetter andre for grusomheter lever helt greie liv. 

Anonymkode: bd612...4b0

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sluttet å tro på karma etter at han som misbrukte datteren min, fikk saken henlagt. I tillegg til at han har etablert seg med kone og unger. Mens datteren min fikk store deler av barneårene og ungdomsårene ødelagt pga traumer etter hva han utsatte henne for. 

Karma har vi funnet på fordi vi ønsker rettferdighet. Men verden er ikke rettferdig. Det skjer mye dritt mot mennesker hver eneste dag, mens de som utsetter andre for grusomheter lever helt greie liv. 

Anonymkode: bd612...4b0

At han lever er meg en gåte.Om det var mitt barn...

Anonymkode: d5ee3...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (På 28.6.2023 den 18.11):

Fornuftig av deg. Karma eksisterer selvsagt ikke. 
Gjør rett og rede for deg selv og ikke ønsk det verste for dem du ikke liker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...