Gå til innhold

Ferie i Sandefjord

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Jeg og to barn har tenkt til å være 1 uke i Sandefjord i juli da jeg får låne leiligheten til en venninne gratis. 
Lurer da på om jeg kan få noen tips om hva jeg kan finne på med barna der. 
* en fin Strand 

* fornøyelsespark/museum/ andre type aktiviteter. 
* Basseng/svømmehall

* spisesteder osv.. 

setter stor pris på tips. 
forresten, tar imot tips om det er noe spennende å gjøre i Tønsberg også. Kan sikkert ta innom en tur dit 🤩

Anonymkode: 84ea4...209

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på alderen på barna dine og hvor i Sandefjord du skal bo.

Skjellvika er en populær langgrunn strand. (Brukt til mange opptak av mesternes mester i fjor). Ikke kiosk lengre og ikke kom for sent på dagen på finværsdager for da får du ikke parkering. 

Vøra, langeby og Granholmen er campingplasser med fine strender.

Ula og Kjerringvik har kanskje de fineste strendene (de ligger strengt talt i Larvik kommune, men nærme grensa). 

Tønsberg tønne er en fin tur å gå (litt lang for de minste barna) og her er det også fine strender på veien. 

svømmehallen er stengt på sommeren. 

Dra i iskiosken til Håndverkeren i sentrum. 

Bør ta en tur til Foldvik i Larvik om barna er under 10. 

God ferie i sommerfjord😎

Anonymkode: dd9cb...918

AnonymBruker
Skrevet

I Bugårdsparken i Sandefjord er det åpnet en ny stor flott ny lekeplass. Der er det også fint vann å gå tur rundt med ender osv.

ellers som mangler sier: Foldvik gård. Helt fantastisk 😄

Anonymkode: f1298...2b0

AnonymBruker
Skrevet

Av strender for familier så er Skjellvika fint, der er også åpne toaletter. Ellers så funker Granholmen bra, der har de bra kiosk. 

Av aktiviteter vil jeg anbefale: Lekeland/bowling, Hjertnes kino, Foldvik familiepark i Larvik er helt supert med både dyr og masse andre aktiviteter, go kart i Andebu, Høyt og lavt klartepark ved Larvik/Stavern, kjempegøy. Minigolf både i sentrum og bugårdsparken her i Sandefjord. Bugårdsparken har også som nevnt en fin lekeplass. 

Når det gjelder museum så burde du besøke Hvalfangstmuseumet i Sandefjoed og vikingmuseumet i Tønsberg. Ta også en tur på brygga i Sandefjord, der ligger hvalbåten hvor man kan betale seg inn å gå rundt å se på. Ikke guidet tur, du går og titter selv.  

Av spisesteder så anbefaler jeg Pir4 på brygga, god pizza som passer like godt barn som voksne og moderat pris. Ellers så liker jeg og barna mine også godt også La scala. Men for små barn er nok Pir4 bedre. Ellers så er Håndverkeren en utrolig koselig kafé med masse godt, der burde du også gå. Beste sofisen i byen ( synes jeg ) får du i kiosken på brygga. 

Dessverre er bassenget i Sandefjord stengt hver sommer pga renovering, men det er et flott havnebasseng i sentrum. Veldig fint å bade der, spesielt på varme dager.  

Anonymkode: 7d5ff...501

Skrevet

Knattholmen ut å se etter gjenferd :D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...