AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #1 Del Skrevet 25. juni 2023 Hei alle sammen! Jeg må bare få ut en frustrasjon som har plaget meg i lang tid når det gjelder styrken på mannen sin sprut og hvorvidt det har noe å si for å bli gravid. Jeg har hatt partnere med varierende styrke på utløsningen, men er det virkelig slik at det ikke spiller noen rolle? Jeg har hørt mange teorier om at jo kraftigere sprut, desto større sjanse for å bli gravid. Men når jeg ser mine egne erfaringer, får jeg tvilen til å melde seg. Jeg har vært sammen med menn som har sprutet som en fontene, men likevel har jeg ikke blitt gravid. Hva er greia? Derfor lurer jeg på om det er flere av dere som har opplevd det samme. Har partnerne deres en skikkelig sterk sprut, og har dere likevel slitt med å bli gravide? Jeg vil gjerne høre deres historier og erfaringer for å se om det er noen sammenheng her. Jeg forstår at det er mange faktorer som spiller inn når det gjelder fruktbarhet, som eggløsningstidspunkt og sædkvalitet. Men hva med styrken på spruten? Er det virkelig bare en overfladisk ting som ikke betyr noe i det hele tatt? Jeg blir ærlig talt litt oppgitt når jeg tenker på de gangene jeg har vært bekymret for at partneren min ikke sprutet sterkt nok, som om det skulle påvirke sjansene våre for å bli foreldre. Er det bare noe jeg har diktet opp i hodet mitt, eller er det noe substansielt her? Jeg vet at det er en del kvinner som har blitt gravide til tross for at partneren deres har hatt en svakere sprut. Så kanskje jeg bare overtenker dette hele greiene. Men det er likevel noe som gnager meg. Jeg vil gjerne høre deres tanker om dette. Har dere også bekymret dere over styrken på partnerens sprut i forhold til fruktbarhet? Har noen av dere opplevd at partneren deres har hatt en skikkelig sterk sprut og likevel har hatt problemer med å bli gravide? Jeg håper virkelig at noen kan gi meg noen svar eller perspektiver på dette. Jeg trenger litt oppklaring og noen tanker utenfra. Tusen takk for at dere tar dere tid til å lese dette, og jeg ser frem til å høre fra dere. Anonymkode: c49a5...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #2 Del Skrevet 25. juni 2023 Høres litt ut som en konstruert problemstilling for å få kvinner til å beskrive hvordan de blir sprutet i. Men altså: mannlig fertilitet handler om antall svømmere og hvor dyktige disse er. Han han det finner de veien til eventuelle egg helt fint og uavhengig av hvordan selve utløsningen er, så lenge den finner sted inne i skjeden. Anonymkode: c2789...42c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #3 Del Skrevet 26. juni 2023 Les denne, den vil nok oppklare en del for deg https://aeon.co/essays/the-idea-that-sperm-race-to-the-egg-is-just-another-macho-myth Kort fortalt: Nei, det er ikke sånn at utløsningshastighet er avgjørende for det er ikke sånn at sædcellen kun av egen kraft svømmer hele veien frem. Anonymkode: cf364...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #4 Del Skrevet 27. juni 2023 Min eksmann sprutet minimalt, det var snakk om en dråpe på lillefingeren. men den var effektiv. Min nåværende spruter mye og vi brukte kort tid på nr 1, men ang tid på nr 2. (jeg er gammel da) Anonymkode: 739c6...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #5 Del Skrevet 27. juni 2023 Det er viktigere at du får orgasme i det han spruter. At dere timer det sånn Fordi muskelsammentrekningene i vagina som skjer av orgasme er for å trekke sæden opp mot livmoren Anonymkode: 211b0...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå