AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #1 Del Skrevet 25. juni 2023 Denne er litt retta mot dere som har gjennomlevd store tap. Hvordan adresserer man i et festlig lag at noen skulle vært her, men at det ikke ble sånn? Om man i det hele tatt adresserer det? Skal ha et slags familiejubileum i sommer, og ila kort tid har tre familiemedlemmer gått bort. Forholdsvis unge folk, snakk om kreft, plutselig død og ulykke. Sier man noe om det i velkomsttale? Og i tilfelle hvordan sier man det? Det blir rart og «elefant i rommet» om dette ikke adresseres på noe vis av oss som er vertskap, føler jeg. De døde er på både min og partners side, og alder på de er fra tidlig i tyveåra og eldste i beg av 80… Anonymkode: f3d04...0e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #2 Del Skrevet 25. juni 2023 Mener du i tale? Anonymkode: 2fc48...554 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #3 Del Skrevet 25. juni 2023 Jeg synes det hadde vært fint og naturlig å si noe om det i velkomsttalen. Anonymkode: 82535...259 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #4 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mener du i tale? Anonymkode: 2fc48...554 Ja, kanskje si noe i en velkomsttale. Eller gjøre noe annet, åpen for forslag. Ønsker ikke å legge en mørk sky over festen, men tenker «skyen» kanskje blir verre for de nærmeste om dette er ikke-tema. Anonymkode: f3d04...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #5 Del Skrevet 25. juni 2023 "Og som vi alle vet så har vi hatt et tøft år. Vi mangler 3 stykker her i dag. Arne, Jenny og Ingeborg. Vi vet at de gjerne skulle ønske å være med oss på denne feiringen. Kanskje kikker de ned på oss og er med likevel" Anonymkode: 2fc48...554 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #6 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Denne er litt retta mot dere som har gjennomlevd store tap. Hvordan adresserer man i et festlig lag at noen skulle vært her, men at det ikke ble sånn? Om man i det hele tatt adresserer det? Skal ha et slags familiejubileum i sommer, og ila kort tid har tre familiemedlemmer gått bort. Forholdsvis unge folk, snakk om kreft, plutselig død og ulykke. Sier man noe om det i velkomsttale? Og i tilfelle hvordan sier man det? Det blir rart og «elefant i rommet» om dette ikke adresseres på noe vis av oss som er vertskap, føler jeg. De døde er på både min og partners side, og alder på de er fra tidlig i tyveåra og eldste i beg av 80… Anonymkode: f3d04...0e8 Ja,hvorfor i alle dager skal man ikke si noe om dette? døden er da vel ikke noe tabu emne lenger.......helt naturlig del av både livet og festlige lag. Anonymkode: 8eed8...027 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #7 Del Skrevet 25. juni 2023 Takk for svar alle! De kommer til å bli minnet 💙❤️💙 Anonymkode: f3d04...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #8 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 18.51): "Og som vi alle vet så har vi hatt et tøft år. Vi mangler 3 stykker her i dag. Arne, Jenny og Ingeborg. Vi vet at de gjerne skulle ønske å være med oss på denne feiringen. Kanskje kikker de ned på oss og er med likevel" Anonymkode: 2fc48...554 Denne er passende, eller noe liknende. Kort og enkel, men da har man nevnt dem ❤️ Anonymkode: 18280...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå