AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Del Skrevet 24. juni 2023 Er det noen her som har konisert og blitt gravid etterpå? Jeg har to barn fra før og ønsker å prøve på nr. 3. Ble konisert for 1,5 år siden. Har nå mer spotting rundt menstruasjon og lurer derfor på om det er mulig at livmorhalsen har blitt svakere? Vil gjerne høre fra dere som har vært gjennom et svangerskap etter konisering. Anonymkode: a5919...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Del Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det noen her som har konisert og blitt gravid etterpå? Jeg har to barn fra før og ønsker å prøve på nr. 3. Ble konisert for 1,5 år siden. Har nå mer spotting rundt menstruasjon og lurer derfor på om det er mulig at livmorhalsen har blitt svakere? Vil gjerne høre fra dere som har vært gjennom et svangerskap etter konisering. Anonymkode: a5919...245 Ja, alt gikk fint Anonymkode: e6626...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. juni 2023 #3 Del Skrevet 24. juni 2023 Ja jeg fikk celleforandringer mens vi prøvde på nr. 3. Måtte ta konisering, og ble gravid kort tid etter det. Ca. ett år etter fødsel viste ny celleprøver fortsatt forandringer, så jeg tok enda en konisering. Og så ble vi prøvere og fikk barn nr. 4. Jeg var litt engstelig om en konisering - og spesielt en nr. 2 - skulle skape problemer. Men alle gynekologer og fagpersoner beroliget meg om at det svært sjeldent oppsto komplikasjoner i svangerskapet. Da skulle de ha tatt bra mye av livmorhalsen... og selv med det så ville man ha fått mye oppfølging med f.eks måling. Men det var aldri snakk om måling eller noe sånt hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #4 Del Skrevet 25. juni 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Er det noen her som har konisert og blitt gravid etterpå? Jeg har to barn fra før og ønsker å prøve på nr. 3. Ble konisert for 1,5 år siden. Har nå mer spotting rundt menstruasjon og lurer derfor på om det er mulig at livmorhalsen har blitt svakere? Vil gjerne høre fra dere som har vært gjennom et svangerskap etter konisering. Anonymkode: a5919...245 Spotting, særlig før menstruasjon, peker mer i retning lav progesteron. Har ikke blitt konisert selv, men har hatt høyrisiko HPV i flere år, og følges opp med celleprøver og biopsier. Anonymkode: 98b67...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #5 Del Skrevet 25. juni 2023 Gikk helt fint å bli gravid etter konisering. Gikk på 3. forsøk. Det som det er greit å tenke på, er at det vil oppstå arrvev i livmorhalsen, og at fødselen kan gå tregere pga. det. Hos meg tok det nesten 3 dager, da det ikke ville gi etter. Vannet gikk også 3 uker før termin, uten at det var modent. Jeg hadde dog kort livmorhals, da de hadde tatt mer enn de pleier. Ble målt til 2,3 cm i uke 32. Anonymkode: 73a8c...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanidke Skrevet 25. juni 2023 #6 Del Skrevet 25. juni 2023 Er nå på min tredje graviditet etter konisering. (En MA, en fullgått). Fødselen gikk definitivt ikke sakte i mitt tilfelle😅Jeg tror med de metodene de bruker i dag så skal du ikke bekymre deg Jeg tok det opp med jordmor da jeg tok ultralyd i uke 20, og det var ingen grunn til ekstra oppfølging. Jeg skrev det ned på helsekortet mitt sånn at alle kunne se det i tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #7 Del Skrevet 25. juni 2023 kanidke skrev (6 minutter siden): Er nå på min tredje graviditet etter konisering. (En MA, en fullgått). Fødselen gikk definitivt ikke sakte i mitt tilfelle😅Jeg tror med de metodene de bruker i dag så skal du ikke bekymre deg Jeg tok det opp med jordmor da jeg tok ultralyd i uke 20, og det var ingen grunn til ekstra oppfølging. Jeg skrev det ned på helsekortet mitt sånn at alle kunne se det i tilfelle Samme her! Ingen «brydde seg» om at jeg var konisert. Jeg tok det opp for jeg har hørt det kan føre til det ene og det andre, men ingen var bekymret - hverken jordmor, eller føden Det gav meg hvertfall mer trygghet. Anonymkode: e6626...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 25. juni 2023 #8 Del Skrevet 25. juni 2023 (endret) https://www.aleris.no/medisinsk-senter/gynekolog/fjerne-livmorhalstappen-konisering/ I noen tilfeller, hvis de har fjernet mye, kan en oppleve senabort eller svært prematur fødsel, men dette kan forebygges ved å slå et bånd rundt livmorhalsen for å holde den lukket Endret 25. juni 2023 av Topsi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå