AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #1 Del Skrevet 24. juni 2023 Første dag i forrige mens var 27. mai. (Vanligvis 26-28 dagers syklus, og helt stabil over mange år.) Fikk positiv eggløsningstest torsdag 8. juni. Halvannet døgn etter så begynte jeg å blø - som mens - i 12 dager. Har vanligvis mens i 4-6 dager. Aldri hatt mellomblødning eller spotting i mitt liv. Gikk til gynekolog, da jeg ikke forstod hvorfor jeg begynte å blø så kraftig under eggløsning. Det ble ikke funnet noe galt på hormonprøver el ultralyd. Har også nylig negativ celleprøve. Gyn kunne ikke gi noe svar. Blødning har nå stoppet, men ikke fått mensen - skulle fått den for 2-3 dager siden. Hatt en del stress med jobb i det siste og gått ned et par kg, og mistenker det kan være hormonell ubalanse som forutsaker blødningsforstyrrelsen. Hadde sex hver dag rundt eggløsning, men kan aldri tro jeg kan være gravid med all den blødningen, så har ikke testet. Har noen opplevd lignende eller kan gjøre meg noe klokere? Anonymkode: 40d0c...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Del Skrevet 24. juni 2023 Samme skjedde med meg. Gyn fant da en cyste på størrelse med et modent egg (2,5cm), som hun mente var årsaken til blødningsforstyrrelsen Anonymkode: 3ee3f...7bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #3 Del Skrevet 24. juni 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Samme skjedde med meg. Gyn fant da en cyste på størrelse med et modent egg (2,5cm), som hun mente var årsaken til blødningsforstyrrelsen Anonymkode: 3ee3f...7bc Takk for svaret. Kan jeg spør hvordan fant de den? Jeg har vært til både komplett fertilitetsundersøkelse og gynekologisk ultralyd to ganger nå, med en måneds mellomrom, håper de hadde sett om jeg har cyste Anonymkode: 40d0c...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 24. juni 2023 #4 Del Skrevet 24. juni 2023 Kansje du ikke hadde eggløsning.. men en rar syklus 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #5 Del Skrevet 24. juni 2023 5 minutter siden, Sofakona said: Kansje du ikke hadde eggløsning.. men en rar syklus Takk, ja, tror gjerne det kan være det. Fertilitetsklinikken har sagt at jeg kan ta kontakt om jeg ikke får eggløsning, mtp evt medisiner som setter det igang. Denne syklusen kan jo være et tegn på det. Anonymkode: 40d0c...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #6 Del Skrevet 24. juni 2023 Tror ikke du hadde eggløsning når du blødde sånn. Tror heller ikke du skal forvente noen ny mens igjen like etter å ha blødd sånn, tror heller du må begynne lete etter eggløsning, den vil kanskje komme nå etter blødningene. Anonymkode: ae82f...e33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #7 Del Skrevet 24. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke du hadde eggløsning når du blødde sånn. Tror heller ikke du skal forvente noen ny mens igjen like etter å ha blødd sånn, tror heller du må begynne lete etter eggløsning, den vil kanskje komme nå etter blødningene. Anonymkode: ae82f...e33 Takk, ja, det er et bra tips å følge med om det kommer en ny eggløsning Anonymkode: 40d0c...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #8 Del Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svaret. Kan jeg spør hvordan fant de den? Jeg har vært til både komplett fertilitetsundersøkelse og gynekologisk ultralyd to ganger nå, med en måneds mellomrom, håper de hadde sett om jeg har cyste Anonymkode: 40d0c...091 De fant den med innvendig UL, satt på høyre eggstokk. Hadde hatt eggløsningssymptomer i flere dager, så ble veldig overrasket når jeg fikk «mensen»(?), men viste seg at det ikke var eggløsning, men en cyste Anonymkode: 3ee3f...7bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #9 Del Skrevet 24. juni 2023 Jeg ville tenkt at det var en tullesyklus (noen sykluser er bare merkelige) og fra den dagen du begynte å blø kraftig ville jeg telt som syklusdag 1 igjen. Eggløsningstester man være falsk positive hvis hormonene tulla den måneden, har skjedd her flere ganger.. Anonymkode: 1b33e...624 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #10 Del Skrevet 24. juni 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville tenkt at det var en tullesyklus (noen sykluser er bare merkelige) og fra den dagen du begynte å blø kraftig ville jeg telt som syklusdag 1 igjen. Eggløsningstester man være falsk positive hvis hormonene tulla den måneden, har skjedd her flere ganger.. Anonymkode: 1b33e...624 Takk for svar. Jeg har veldig med slim nå ca 14 dager etter denne blødning startet, men ikke positiv EL-test Anonymkode: 40d0c...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #11 Del Skrevet 24. juni 2023 Det kan være forstyrrelse i syklus, cyster, eller hormonelt f.eks. Om man har lavt nivå av progesteron, kan man også oppleve blødning rundt eggløsning. Det er fint at du har tatt prøver og de var fine, men når i syklus tok de hormonprøvene? Det er verdt å snakke med lege om hvis det vedvarer:) Anonymkode: 09d34...0ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #12 Del Skrevet 24. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan være forstyrrelse i syklus, cyster, eller hormonelt f.eks. Om man har lavt nivå av progesteron, kan man også oppleve blødning rundt eggløsning. Det er fint at du har tatt prøver og de var fine, men når i syklus tok de hormonprøvene? Det er verdt å snakke med lege om hvis det vedvarer:) Anonymkode: 09d34...0ca Progesteron var 61, med prøve tatt 7 dager etter eggløsning (antatt iallfall) Anonymkode: 40d0c...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå