Chicchi Skrevet 22. juni 2023 #1 Del Skrevet 22. juni 2023 (beklager alle detaljene) Dette har sikkert blitt spurt mange ganger, men jeg bare må: Vi prøver å bli gravide for andre gang. Første gangen brukte vi ca et halvt år og jeg ble veldig stresset, selv om det er normalt. Mannen er helt med på prøvinga, men vil gjerne at vi lar naturen gå sin gang og stresser mindre denne gangen. Altså, at vi bare ligger når det er eggløsning, og ikke fokuserer så mye på EL-tester og ha sex hver dag i en uke. Jeg er forsåvidt enig, men hans favorittposisjon er doggy (igjen, beklager detaljene), helst stående. Og da renner det jo ut etterpå Jeg prøver å knipe igjen alt jeg har, men etter fødsel for to år siden er ikke musklene som før, selv om jeg gjør knipeøvelser ganske regelmessig. Jeg vil så gjerne ikke stresse og bare ta det som det kommer, men kan ikke la være å føle et kontrollbehov. Kan man bli gravid selv om mye sæd renner ut rett etter sex? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Del Skrevet 22. juni 2023 Såklart kan du det 😅😅 Anonymkode: bc515...8ca 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 22. juni 2023 #3 Del Skrevet 22. juni 2023 Chicchi skrev (4 minutter siden): Kan man bli gravid selv om mye sæd renner ut rett etter sex? Det er vel slik samtlige graviditeter skjer, med unntak av prøverør og den slags. Det aller meste renner ut, det er bare sånn vi er skapt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilde78 Skrevet 22. juni 2023 #4 Del Skrevet 22. juni 2023 Det meste renner ut uansett, men folk blir gravide 😅 Du kan jo legge deg ned når han er ferdig, og ligge en stund (kos!), så føles det kanskje litt mer proaktivt enn å bli stående, eller løpe på badet for å tørke opp sølet 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 22. juni 2023 #5 Del Skrevet 22. juni 2023 Sæden flyr inn i deg i løpet av sekunder...det som kommer ut er bare den væsken som passer på sæden og de som ikke kom opp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 22. juni 2023 #6 Del Skrevet 22. juni 2023 Er dette en voksen dame som skriver dette? Altså,er man over 18 år og har gjennomført grunnskolen? 😅 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 22. juni 2023 #7 Del Skrevet 22. juni 2023 Sædcellene svømmer jo, det som renner ut er stort sett bare sædvæske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #8 Del Skrevet 22. juni 2023 Bare en liten fun fact. Vi hadde vært prøvere i nærmere 2 år og hadde fått oppstartsdato på ivf da jeg ble gravid. Stillingen jeg ble gravid i var faktisk doggy stående, en posisjon vi ellers aldri har 😅 Anonymkode: 642e3...cc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #9 Del Skrevet 23. juni 2023 Hva med å bytte posisjon litt før han kommer? Anonymkode: 31583...c08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #10 Del Skrevet 23. juni 2023 Vel det er ingen kvinner som bare får "oppbevart" all sæden inni der altså. Det renner ut for alle. Om man virkelig prøver å bli gravid kan man jo ligge stille i ca 20 minutter etter samleie, men noe vil fortsatt komme ut. Det er sånn det fungerer. Og graviditet skjer likevel. Anonymkode: 2f568...7c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #11 Del Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 22.6.2023 den 18.13): Bare en liten fun fact. Vi hadde vært prøvere i nærmere 2 år og hadde fått oppstartsdato på ivf da jeg ble gravid. Stillingen jeg ble gravid i var faktisk doggy stående, en posisjon vi ellers aldri har 😅 Anonymkode: 642e3...cc8 Samme her, gjerne etter to flasker rødvin 🤣.. utenom, nei traff aldri. Slutta stress, kjørte på i doggy, sidestilling u name it. Ramla ut av senga, rødvin. Vips, satt! Anonymkode: 0118e...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #12 Del Skrevet 24. juni 2023 Selvfølgelig skal sæden renne ut! Ingen vil vel ha de greiene liggende igjen oppe i skjeden og råtne. Fy som det lukter av "gammal moro" dagen etter, om man ikke har fått ut alt! 🤢 Det holder at en eneste enslig celle, sædcelle, svømmer og finner egget. Sædcellene er så små at du trenger mikroskop for å se dem. Tusenvis av sædceller henger igjen på innsiden av skjedeveggen, mens resten av sædvæsken renner ut. Det er altså ikke noen grunn til å prøve og beholde sæden inni deg. Det vil bare råtne og lukte. Det skal renne ut, og den iherdige og ivrigste lille sædcellen som er den beste svømmeren klarer å svømme i slimet på innsiden av livmoren uansett. Anonymkode: f213b...4d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #13 Del Skrevet 24. juni 2023 Fant80 skrev (På 22.6.2023 den 16.12): Er dette en voksen dame som skriver dette? Altså,er man over 18 år og har gjennomført grunnskolen? 😅 Jeg er 42 år og ville tenkt det samme som TS. 🤗 Er vel ikke alltid så lett å vite alt med mindre man er en gynekolog. Anonymkode: a686e...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #14 Del Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Samme her, gjerne etter to flasker rødvin 🤣.. utenom, nei traff aldri. Slutta stress, kjørte på i doggy, sidestilling u name it. Ramla ut av senga, rødvin. Vips, satt! Anonymkode: 0118e...030 Haha, samme her. Var skikkelig full på vin 🤣 Anonymkode: 642e3...cc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #15 Del Skrevet 24. juni 2023 2 av 4 barn er lagd i stående stillinger, 0 stress. Anonymkode: ff96e...bfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #16 Del Skrevet 24. juni 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er 42 år og ville tenkt det samme som TS. 🤗 Er vel ikke alltid så lett å vite alt med mindre man er en gynekolog. Anonymkode: a686e...74b Enig. Synes ikke man skal komme med spydige kommentarer bare fordi man vet noe andre ikke vet. Ingen vet alt. Alle har stilt spørsmål som andre vil anse som dumme. Anonymkode: ee88b...8cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå