AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Del Skrevet 20. juni 2023 Vi skal kjøpe oss vår første bil sammen, men er uenige på type bil. Jeg ønsker Jaguaren, hun ønsker Mustangen. Er kun oss to, ingen barn/hund. Skal brukes til både kjøring til jobb og ferieturer. Hva er best? Anonymkode: 8a105...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Del Skrevet 20. juni 2023 Skal du parkere i parkeringshus på jobb eller hjemme synes jeg I-pace er kronglete. Må ha en veldig stor svingradius det er irriterende om det er noe du gjør flere ganger daglig. Anonymkode: cb1c6...6af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #3 Del Skrevet 20. juni 2023 Jaguaren er den éne elbilen som er kjøpt tilbake av produsenten med NDA/taushetsplikt. Engelskmennene/inderne har altså klart å bygge en elbil med så mye feil, at vi ikke får lov til å snakke om det. Herreminhatt! Mustang Mach E derimot er en skikkelig god bil. Kia EV 6 er selvsagt veldig mye bedre, den bør dere i det minste prøvekjøre. Samme størrelse og prisklasse, vesentlig bedre teknologi og utstyrsnivå. Så er det vanskelig å se bort fra Tesla Y her også. Kan dere tolerere en lang liste med (mindre) svakheter og at halvparten av gata har samme bil, er denne svært konkurransedyktig på rekkevidde/forbruk og pris. Anonymkode: 41367...0a0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 20. juni 2023 #4 Del Skrevet 20. juni 2023 (endret) Jeg ville ikke kjøpt noen av de. Men av de to ville jeg foretrukket Ford. Det er en mye mer moderne bil mens jaguaren begynner å dra på åra. Dette i tillegg til plager med feil som nevnt over. som en annen påpeker ville jeg heller vurdert Tesla, men til deres bruk kunne det heller vært en model 3 enn en model Y. Kia EV6 og Polestar er andre kandidater. Endret 20. juni 2023 av Pappi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 20. juni 2023 #5 Del Skrevet 20. juni 2023 Dere bør kjøpe Polestar 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #6 Del Skrevet 20. juni 2023 Har ikke hatt noe problem med I-Pace på 3 år. Jeg vil si at man betaler for bra finish og stil. Altså mer premium følelse. Hvis man bare skal fra A til B og ikke bryr seg om sånt så finnes der billigere alternativ. Ikke noe problem å manøvrere i parkeringshus. Jeg prøvde å google litt om pålitelighet, men vanskelig å finne noe. insideevs.com/news/655512/tesla-model-s-x-consumer-reports-unreliable-evs/amp/ Her kommer I-Pace ut litt bedre enn midt på treet. Merk at lista går fra upålitelig til pålitelig. Det finnes sikkert lister med annen rangering: 1 Hyundai Kona Electric 2 Chevrolet Bolt EUV 3 Chevrolet Bolt 4 Tesla Model X 5 Polestar 2 6 Jaguar I-Pace 7 Porsche Taycan 8 Tesla Model S 9 Audi e-Tron 10 Rivian R1T Samtidig: Den er litt gammel til å være elbil. Finnes ting som lader fortere f.eks. Anonymkode: 34dca...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 20. juni 2023 #7 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi skal kjøpe oss vår første bil sammen, men er uenige på type bil. Jeg ønsker Jaguaren, hun ønsker Mustangen. Er kun oss to, ingen barn/hund. Skal brukes til både kjøring til jobb og ferieturer. Hva er best? Anonymkode: 8a105...d7f Jaguaren er crap rett og slett..og Mustangen har hatt sine utfordringer og..med batteriet om jeg ikke husker feil..ville sett mot Tesla jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #8 Del Skrevet 20. juni 2023 Syntes 2023 Audi Q4 50 etron legger seg Over ipace, mache, teslaY, ev6 og Ioniq5. Syntes nye Q4 gir en langt bedre kvalitetsfølelse. Den skårer kanskje ikke topp på noe, men jevnt høyt på alt. Rett og slett en nydelig bil å kjøre, med det riktige utstyret. Ja jeg har kjørt alle. Anonymkode: 7136e...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #9 Del Skrevet 20. juni 2023 Consumer Reports må du ta med en klype salt - sjekk metodene. Polestar 2...jeg har aldri skjønt at de selger den overhodet: - plass til folk opptil kun 1,80 m bak, super trangt også fremme - gigantisk midtkonsoll sammenliknet med skikkelige elbiler som Tesla eller EV6 - gulvet fremme skrår nedover - bilsystemet er Google-basert med store personvernutfordringer og det er knotete å bruke - nøkkelen er laget av jogurtbegerplast eller noe sånt og varer i noen uker før den ser slitt ut Osv. Osv. Osv. Drittdårlig bil, rett og slett! Anonymkode: 41367...0a0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 21. juni 2023 #10 Del Skrevet 21. juni 2023 Hvis TS ikke vil kjøpe den beste bilen som er Tesla men skille seg ut bør hun unngå de ombyggde bensinbilene fra de gamle bilprodusentene og gå for de som driver utviklingen nå...Nio, Xpeng, Byd...Årevis foran Tata motors (Jaguar) og Ford (som ikke overlever 2025) på alle områder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 21. juni 2023 #11 Del Skrevet 21. juni 2023 Å kjøpe Jaguar nå er vel ikke spesielt lurt. Den er gammel teknologisk sett, og hører snart hjemme på et museum (satt litt på spissen). Vurdert BYD Han eller Ionic6? God rekkevidde, lavt strømforbruk. Ionic6 har noen fiffige løsninger, som å kunne legge setene nesten flatt for en blund. BYD Han Huyndai Ionic 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #12 Del Skrevet 21. juni 2023 Mustangen er iallfall desidert penest av de to. Anonymkode: e8d58...3a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #13 Del Skrevet 23. juni 2023 Automagisk skrev (På 21.6.2023 den 9.24): Hvis TS ikke vil kjøpe den beste bilen som er Tesla men skille seg ut bør hun unngå de ombyggde bensinbilene fra de gamle bilprodusentene og gå for de som driver utviklingen nå...Nio, Xpeng, Byd...Årevis foran Tata motors (Jaguar) og Ford (som ikke overlever 2025) på alle områder.. Det er en del ting jeg misliker med Tesla som gjør at jeg er fornøyd med Jaguar. Tesla går alt for langt i å styre alt fra skjemen. Det er ikke brukervennlig når man kjører bil. I Tesla S sitter man veldig lavt og rart i baksetet. Akkurat det med strømforbruk etc er en stor greie i elbiltester. Det virker veldig viktig før man kjøper bil og veldig uviktig etterpå. Vi lader hjemme og bruker aldri noe strømsparemodus. Forøvrig er I-Pace utviklet helt fra bunn av som elbil. Jeg tror det finnes mer moderne plattformer. Jeg tør ikke være først ute med de nye kinesiske merkene.Nio, BYD og gud vet hva. Hva er kvaliteten? Er det bare å overby Tesla med "enda større rekkevidde (batteri)?Er det bare ræl og gimmick? Forresten kommer Audi e-tron ut omtrent på topp i kvalitet. Det er kanskje ikke noen ulempe at de har lagd biler før. Anonymkode: 34dca...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Automagisk Skrevet 23. juni 2023 #14 Del Skrevet 23. juni 2023 Helt enig med baksetet i S-en..Skjermen er en tilvenningsgreie...Spm. er hvordan kvaliteten på Audis elbiler er...massevis av håndarbeid siden de ikke har dedikerte linjer for elbil ennå... Jeg ville ha gått for en BYD-bil...de er på ingen måte nykommere og er mestselgende bilmerke i Kina i dag...kina er forøvrig verdens desidert største bilmarked med 35% av det globale bilsalget ...For Audi sin del..og resten av VW konsernet.. klarer jeg ikke se noen måte de kan overleve 2030 på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #15 Del Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forresten kommer Audi e-tron ut omtrent på topp i kvalitet. Anonymkode: 34dca...71c Hva er det du mener med det? Jeg har aldri sett en hvilken som helst kvalitetskåring der Audi kom ut på topp, så dette ville jeg gjerne ha sett. Når det gjelder forbruk: Det er liknende biler som har et avvik på 20-25% fra hverandre. Igjen kommer Polestar elendig ut, men også e-tron er en svært ineffektiv bil. Skal du langt eller skal du ha fulladet bil til en rimelig penge hjemme så kan disse prosentene være avgjørende i praksis også. Når det gjelder de kinesiske merkene så er de bare nye i Norge. BYD og Landwind prøvde seg jo med skit-elendige biler i Tyskland og England for 20 år siden, men dette er gammelt nytt. I dag er særlig BYD en kjempe som produserer mange konkurransedyktige biler. Samme med SAIC og MG. De vinner ingen kvalitetskonkurranser ennå heller, men de duger og kan vise til gode brukererfaringer også i Norge. Anonymkode: 41367...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #16 Del Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forresten kommer Audi e-tron ut omtrent på topp i kvalitet. Det er kanskje ikke noen ulempe at de har lagd biler før. Anonymkode: 34dca...71c Har kjørt det meste av EL på markedet bortsett fra noen av de nye kineserne. Audi står for meg som et soleklart førstevalg. Anonymkode: 7136e...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #17 Del Skrevet 23. juni 2023 Det har jeg også - inkludert kineserne, men ekskludert Audi, hehe. Artig! Anonymkode: 41367...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #18 Del Skrevet 23. juni 2023 Elsker min i- pace. Hatt den i 3 år uten feil😊 Anonymkode: 88285...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #19 Del Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva er det du mener med det? Jeg har aldri sett en hvilken som helst kvalitetskåring der Audi kom ut på topp, så dette ville jeg gjerne ha sett. Når det gjelder forbruk: Det er liknende biler som har et avvik på 20-25% fra hverandre. Igjen kommer Polestar elendig ut, men også e-tron er en svært ineffektiv bil. Skal du langt eller skal du ha fulladet bil til en rimelig penge hjemme så kan disse prosentene være avgjørende i praksis også. Når det gjelder de kinesiske merkene så er de bare nye i Norge. BYD og Landwind prøvde seg jo med skit-elendige biler i Tyskland og England for 20 år siden, men dette er gammelt nytt. I dag er særlig BYD en kjempe som produserer mange konkurransedyktige biler. Samme med SAIC og MG. De vinner ingen kvalitetskonkurranser ennå heller, men de duger og kan vise til gode brukererfaringer også i Norge. Anonymkode: 41367...0a0 Jeg postet en link og en liste lenger opp hvor Audi kommer ut som nest best av elbilene som er vurdert. Kona og Chevy Bolt kommer dårligst ut. E-tron og Rivian på topp. Anonymkode: 34dca...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #20 Del Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg postet en link og en liste lenger opp hvor Audi kommer ut som nest best av elbilene som er vurdert. Kona og Chevy Bolt kommer dårligst ut. E-tron og Rivian på topp. Anonymkode: 34dca...71c Det var Consumer Reports, der må du sjekke metodikken. Det at Rivian er på topp etter mindre enn ett år i markedet er ganske avslørende her. Anonymkode: 41367...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå