AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #61 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mener du jeg lyger om om at det er masse lidelse i verden?? Virkelig?? Anonymkode: f5325...7cb Nei, men du lyver om du påstår at dette er Guds skyld og sprer hat i innlegget ditt. Anonymkode: b6e7b...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #62 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Den er grei! Men da er vi tilbake til de ulike Gudene i mitt første innlegg. For hvis Gud er allmektig, så kan han umulig være god. Det er, og har vært, så utrolig mye pine og smerte i denne verden. Hvorfor løfter ikke Gud en finger når små barn lider ulidelige skjebner? Er det fordi de ikke har bedt nok, dyrket egoet hans nok? Er det fordi de ikke følger slavisk tilfeldig valgte regler han har satt for å strengt kontrollere menneskeheten? Hvorfor sender han folk i Helvete for småplukk? Hvorfor skal folk som TS og andre som har "bommet litt" på disse reglene gå rundt i skam for noe som overhodet ikke er noe å skamme seg over, hvis Gud er fylt av kjærlighet? Anonymkode: f5325...7cb Mørke er ikke en egenskap, mørke er fravær av lys. Ondskap er ikke en skapt egenskap, ondskap er fravær av godhet. At enkelte velger å vende seg vekk fra godheten er ikke godhetens feil. Anonymkode: 182b1...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #63 Del Skrevet 18. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke Gud som er årsaken til alt det ond i verden, det er mennesker. At onde mennesker havner i helvete er ikke så vanskelig å skjønne, hvorfor skal onde ikke-troende få komme til himmelen og få fordelene av å tro når de aldri har trodd eller gjort en innsats slik troende kristne har gjennom å følge Guds bud? Anonymkode: b6e7b...7c3 Men han er allmektig, så hvorfor? Hvor har han sånne narsisistiske krav? Hvorfor lar han småbarn lide med kreft og genetiske sykdommer hvis han evner å la dem få slippe? Dette er ikke påført disse barna av mennesker, dette er en veldig grusom del av "skaperverket". Hvis jeg et snill og grei med mine medmennesker, er sjenerøs og hsr gode intensjoner samtidig som jeg er ateist, så er jeg ifølge denne definisjonen ond, og Gud vil ikke redde meg. Egentlig handler jo dette om at jeg ikke vil dyrke egoet til en ond skikkelse. Jeg mistenker at en eventuell kristen himmel må være ganske stress å være i. Anonymkode: f5325...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #64 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men han er allmektig, så hvorfor? Hvor har han sånne narsisistiske krav? Hvorfor lar han småbarn lide med kreft og genetiske sykdommer hvis han evner å la dem få slippe? Dette er ikke påført disse barna av mennesker, dette er en veldig grusom del av "skaperverket". Hvis jeg et snill og grei med mine medmennesker, er sjenerøs og hsr gode intensjoner samtidig som jeg er ateist, så er jeg ifølge denne definisjonen ond, og Gud vil ikke redde meg. Egentlig handler jo dette om at jeg ikke vil dyrke egoet til en ond skikkelse. Jeg mistenker at en eventuell kristen himmel må være ganske stress å være i. Anonymkode: f5325...7cb Det rare med de som sier at all ondskap skal stoppes er at de aldri sier at "all ondskap jeg tenker og gjør må stoppes". Anonymkode: 182b1...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #65 Del Skrevet 18. juni 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Mørke er ikke en egenskap, mørke er fravær av lys. Ondskap er ikke en skapt egenskap, ondskap er fravær av godhet. At enkelte velger å vende seg vekk fra godheten er ikke godhetens feil. Anonymkode: 182b1...462 Så disse barna som fødes med de forferdeligste sykdommer har vendt seg vekk fra lyset, er det sånn? Og de som dør av disse sykdommene dør fordi de fortjener det, se gjorde ikke nok for å vende seg vekk fra mørket? Anonymkode: f5325...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fiona2 Skrevet 18. juni 2023 #66 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er forskjellen på 1 og 4? Jeg mener 4 er dekket av punkt 1. Anonymkode: f5325...7cb De er litt like, men punkt 1 sier at Gud ikke er allmektig, punkt 4 sier ingenting om at han ikke er det. Og jeg kunne lagt til at ja, han er allmektig. Grunnen til at det er sånn er ikke at han ikke har makt til å gjøre noe annet, men at han ønsket å gi oss valgfrihet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #67 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men han er allmektig, så hvorfor? Hvor har han sånne narsisistiske krav? Hvorfor lar han småbarn lide med kreft og genetiske sykdommer hvis han evner å la dem få slippe? Dette er ikke påført disse barna av mennesker, dette er en veldig grusom del av "skaperverket". Hvis jeg et snill og grei med mine medmennesker, er sjenerøs og hsr gode intensjoner samtidig som jeg er ateist, så er jeg ifølge denne definisjonen ond, og Gud vil ikke redde meg. Egentlig handler jo dette om at jeg ikke vil dyrke egoet til en ond skikkelse. Jeg mistenker at en eventuell kristen himmel må være ganske stress å være i.Anonymkode: f5325...7cb Gud lar dem ikke lide, det er mennesker som har skapt det onde og lar andre mennesker lide. Himmelen er fri for alt ondt, fritt for løgnerske, hatefulle ateister Anonymkode: b6e7b...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #68 Del Skrevet 18. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Gud lar dem ikke lide, det er mennesker som har skapt det onde og lar andre mennesker lide. Himmelen er fri for alt ondt, fritt for løgnerske, hatefulle ateister Anonymkode: b6e7b...7c3 Jeg melder meg ut av diskusjonen her. Jeg orker ikke å høre om at alle som lider av ikke-menneskelige faktorer har fått det brakt over seg selv. Dette er rett og slett ondskap satt i system. Neste gang jeg treffer en troende med kreft skal jeg huske på at vedkommende lider med viten om at vedkommende er syk på grunn av egen ondskap. For et vanvittig menneskesyn. Anonymkode: f5325...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #69 Del Skrevet 18. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg melder meg ut av diskusjonen her. Jeg orker ikke å høre om at alle som lider av ikke-menneskelige faktorer har fått det brakt over seg selv. Dette er rett og slett ondskap satt i system. Neste gang jeg treffer en troende med kreft skal jeg huske på at vedkommende lider med viten om at vedkommende er syk på grunn av egen ondskap. For et vanvittig menneskesyn. Anonymkode: f5325...7cb Edit: Gud har straffet dem med dødssykdomfor å ta igjen for på andres ondskap. Dette gjør jo Gud enda verre enn jeg trodde. Anonymkode: f5325...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #70 Del Skrevet 18. juni 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vært sammen med mannen min i 15 år, og vi har to barn sammen. Vi giftet oss ikke før barna var 8 og 10 år, mye fordi et bryllup er dyrt og vi hadde andre ting vi ønsket å bruke pengene på. Jeg tror for så vidt på Gud, men føler at jeg ikke er velkommen i kirken fordi jeg har fått barn utenfor ekteskapet. Er det slik at man må angre på at man har fått barna sine (utenfor ekteskapet) for at man ikke lenger skal regnes som en synder? Kjenner at jeg ikke klarer å angre på barna mine... Anonymkode: d2d9c...2b7 Er selv aktiv i kirken. Kjenner mange som jobber i kirken som er samboere og fikk barn før de giftet seg. Det handler om praktiske ting som feks at et bryllup er dyrt. Sånn er livet og det forstår se fleste. Det ville vært helt urimelig å kreve at noen skulle angre på barna sine og det vet de som jobber i kirken. Anonymkode: 694e5...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fiona2 Skrevet 18. juni 2023 #71 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Edit: Gud har straffet dem med dødssykdomfor å ta igjen for på andres ondskap. Dette gjør jo Gud enda verre enn jeg trodde. Anonymkode: f5325...7cb Nei, fordi det er ondskap i verden fordi djevelen eksisterer. Djevelen påfører mennesket lidelser samtidig som han prøver å lokke mennesker over på sin side. Han er der for at vi kan ha valgmuligheter. Valget om å velge det gode eller onde. Her på jorda får vi et glimt av hvordan livet er uten Gud og hvordan det er med Gud, vi får se gode ting og onde ting. Men hvis man velger Gud så har man et løfte om et evig liv uten smerte og lidelser i himmelen. Gud er veldig tilgivende og kjærlig og har en god plan for oss alle uansett om man blir tatt av kreft som et lite barn eller hva man møter på her på jorda, så har vi et løfte om evig liv. Uten sorg, uten smerte. Livet på jorda er ingenting i forhold til evigheten. Det er en god Gud. Alternativet hadde vært at alle ble tvunget til å velge Gud, du hadde ikke noe valg. Å tvinge noen til å elske deg, det er ikke kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #72 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg melder meg ut av diskusjonen her. Jeg orker ikke å høre om at alle som lider av ikke-menneskelige faktorer har fått det brakt over seg selv. Dette er rett og slett ondskap satt i system. Neste gang jeg treffer en troende med kreft skal jeg huske på at vedkommende lider med viten om at vedkommende er syk på grunn av egen ondskap. For et vanvittig menneskesyn. Anonymkode: f5325...7cb Skrev ikke at sykdom er ens egen feil, men det er mennesker som har skapt sykdommer som kreft gjennom forurensing, stoffer vi putter i maten etc. Det er ikke Gud sin feil. Anonymkode: b6e7b...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #73 Del Skrevet 8. juli 2023 Kirken brydde seg minimalt når vi som samboere døpte barnet vårt… Anonymkode: 57b05...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå