Gå til innhold

Hva mener kirken om samboere som får barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bare å slappe, verken Gud eller jesus har noen gang faktisk eksistert.

Anonymkode: 0dcf5...586

Og det vet du med sikkerhet? Har du bevis for at de ikke har eksistert. Nei, det tror jeg ikke du har. Dette er bare din påstand og ikke noe annet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Av ingenting får vi ingenting. Er det bevist at ingenting eksisterer?

Anonymkode: 182b1...462

Ikke som jeg har kjennskap til. Så falsifiseringen er at hvis ingenting kan bevises, så eksisterer ikke Gud?

Hvir er paperene på alt dette? Jeg er genuint interessert.

Anonymkode: f5325...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 minutt siden):

Det skal finnes flere evangelium, men disse er tatt ut av NT ved politisk beslutning.

Motivations for writing such works apparently included entertainment and a desire to redefine Jesus. The most shocking of the apocryphal writings is the Infancy Gospel of Thomas. It includes a story in which the child Jesus calls another child an “unrighteous, irreverent idiot” (3:1-3). It features stories in which young Jesus strikes other children dead for offenses like bumping into him (4:1-2; see also 14:3).
https://www.namb.net/apologetics/resource/what-are-the-lost-gospels-that-were-left-out-of-the-bible/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke som jeg har kjennskap til. Så falsifiseringen er at hvis ingenting kan bevises, så eksisterer ikke Gud?

Hvir er paperene på alt dette? Jeg er genuint interessert.

Hvis du kan bevise at alt bare er en illusjon, at verken du, jeg, verden, noe i universet eller en gang universet eksisterer, så har du motbevist påstanden at av ingenting får vi ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du kan bevise at alt bare er en illusjon, at verken du, jeg, verden, noe i universet eller en gang universet eksisterer, så har du motbevist påstanden at av ingenting får vi ingenting.

Og da har man falsifisert Gudsteorien (i fravær at jeg kjenner til hva denne teorien heter - kan de som vet hjelpe meg)? Jeg trenger mer kjøtt på beina, for jeg må vite grunnen til at man ved å bevise ingenting velter Gudsteorien. Hvor er paperne? Hvor er de publisert? Et hint i riktig retning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og da har man falsifisert Gudsteorien (i fravær at jeg kjenner til hva denne teorien heter - kan de som vet hjelpe meg)? Jeg trenger mer kjøtt på beina, for jeg må vite grunnen til at man ved å bevise ingenting velter Gudsteorien. Hvor er paperne? Hvor er de publisert? Et hint i riktig retning? 

Du trenger mer kjøtt på beina? Kan du bevise at av ingenting får en noenting? Hvis ikke så står du til stryk; da må du erkjenne at av ingenting får en ingenting. Men noenting eksisterer. Ergo sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av ren og skjær nysgjerrighet (igjen). Hvorfor må man begynne ved ingenting? Er det ikke en mulighet for at noe alltid har eksistert? Jeg tenker at dette også må sammenfalle med religion, all den tid Gud enten alltid må ha eksistert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, det har vi allerede oppklart tidligere i tråden. Han er ikke allmektig. Han er bare den mektigste. 

Joda, Han er allmektig. Ingenting i tråden har motbevist det, det er bare påstander fra ateister

Anonymkode: b6e7b...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger mer kjøtt på beina? Kan du bevise at av ingenting får en noenting? Hvis ikke så står du til stryk; da må du erkjenne at av ingenting får en ingenting. Men noenting eksisterer. Ergo sum.

Ja ok, jeg hadde håpt det fantes noe litteratur til dette så jeg kunne sette meg ordentlig inn i det og analysere og tenke litt. Men jeg forstår at vi er tilbake igjen til at "dette må man bare godta". Jaja. Det var forsøket verdt. Takk for svar i alle fall. føler jeg kom et halvt skritt videre i en slags forståelse av noe jeg ikke forstår 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Joda, Han er allmektig. Ingenting i tråden har motbevist det, det er bare påstander fra ateister

Dere får ta et oppgjør på kammerset, for det var en svoren kristen som mente dette i et av sine svar til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Av ren og skjær nysgjerrighet (igjen). Hvorfor må man begynne ved ingenting? Er det ikke en mulighet for at noe alltid har eksistert? Jeg tenker at dette også må sammenfalle med religion, all den tid Gud enten alltid må ha eksistert. 

Hvis du tenker deg at tid er uendelig og ubegynnende (uten begynnelse og uten ende) så gjenstår fortsatt samme problem; av ingenting får du ingenting. Noe eksisterer. Problem to med uendelig og ubegynnende tid er at da har det vært en uendelig mengde med tid før i dag kom. Det betyr at i dag aldri kan ha kommet. Nå kan ikke eksistere. For å jevnføre med noe annet, om du skal reise til Oslo (er du i Oslo så si Tromsø) og der er uendelig med distanse mellom deg og målet så vil du aldri kommet frem til målet. Samme hvor mye du reiser så vil du aldri nå til målet. Det samme med tid, hvis tid aldri har begynt noe sted så vil i dag aldri kunne være, for der er uendelig med dager før i dag. Akkurat som med reisen så vil du aldri komme til målet og på samme måte vil i dag aldri kunne eksistere i en uendelig tid.

Av ingenting får du ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker deg at tid er uendelig og ubegynnende (uten begynnelse og uten ende) så gjenstår fortsatt samme problem; av ingenting får du ingenting. Noe eksisterer. Problem to med uendelig og ubegynnende tid er at da har det vært en uendelig mengde med tid før i dag kom. Det betyr at i dag aldri kan ha kommet. Nå kan ikke eksistere. For å jevnføre med noe annet, om du skal reise til Oslo (er du i Oslo så si Tromsø) og der er uendelig med distanse mellom deg og målet så vil du aldri kommet frem til målet. Samme hvor mye du reiser så vil du aldri nå til målet. Det samme med tid, hvis tid aldri har begynt noe sted så vil i dag aldri kunne være, for der er uendelig med dager før i dag. Akkurat som med reisen så vil du aldri komme til målet og på samme måte vil i dag aldri kunne eksistere i en uendelig tid.

Av ingenting får du ingenting.

Takk for grundig forklaring. Så hvis vi klarer å bevise ingenting, så motbeviser vi Gud, fordi ingenting oppstår av ingenting. Da er jeg med! Skulle gjerne fortsatt ha lest det vitenskapelige arbeidet med dette, for dette er jo filosofisk, om enn interessant.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dere får ta et oppgjør på kammerset, for det var en svoren kristen som mente dette i et av sine svar til meg.

Tror han ikke på en allmektig Gud er han ikke kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for grundig forklaring. Så hvis vi klarer å bevise ingenting, så motbeviser vi Gud, fordi ingenting oppstår av ingenting. Da er jeg med! Skulle gjerne fortsatt ha lest det vitenskapelige arbeidet med dette, for dette er jo filosofisk, om enn interessant.

Klarer vi å bevise at ingenting eksisterer så betyr det at heller ingen gud eller guder eksisterer. Lykke til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han ikke på en allmektig Gud er han ikke kristen.

Ok, det får bli en teologisk diskusjon som religionen selv må finne ut av. Den samme vedkommende mente at syndefallet ikke handlet om at mennesker ikke skal oppsøke kunnskap. Er dette også et ukristent budskap i dine øyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, det får bli en teologisk diskusjon som religionen selv må finne ut av. Den samme vedkommende mente at syndefallet ikke handlet om at mennesker ikke skal oppsøke kunnskap. Er dette også et ukristent budskap i dine øyne?

Vedkommende er åpenbart ingen kristen, bare en hyklersk ateist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vedkommende er åpenbart ingen kristen, bare en hyklersk ateist

Den er grei! Men da er vi tilbake til de ulike Gudene i mitt første innlegg. For hvis Gud er allmektig, så kan han umulig være god. Det er, og har vært, så utrolig mye pine og smerte i denne verden. Hvorfor løfter ikke Gud en finger når små barn lider ulidelige skjebner? Er det fordi de ikke har bedt nok, dyrket egoet hans nok? Er det fordi de ikke følger slavisk tilfeldig valgte regler han har satt for å strengt kontrollere menneskeheten? Hvorfor sender han folk i Helvete for småplukk? Hvorfor skal folk som TS og andre som har "bommet litt" på disse reglene gå rundt i skam for noe som overhodet ikke er noe å skamme seg over, hvis Gud er fylt av kjærlighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den er grei! Men da er vi tilbake til de ulike Gudene i mitt første innlegg. For hvis Gud er allmektig, så kan han umulig være god. Det er, og har vært, så utrolig mye pine og smerte i denne verden. Hvorfor løfter ikke Gud en finger når små barn lider ulidelige skjebner? Er det fordi de ikke har bedt nok, dyrket egoet hans nok? Er det fordi de ikke følger slavisk tilfeldig valgte regler han har satt for å strengt kontrollere menneskeheten? Hvorfor sender han folk i Helvete for småplukk? Hvorfor skal folk som TS og andre som har "bommet litt" på disse reglene gå rundt i skam for noe som overhodet ikke er noe å skamme seg over, hvis Gud er fylt av kjærlighet?Anonymkode: f5325...7cb

Forklaringen står i Bibelen, Gud skal fjerne alt det onde på dommedag. Gud er god og allmektig, tross hatefulle løgnerske ateisters påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den er grei! Men da er vi tilbake til de ulike Gudene i mitt første innlegg. For hvis Gud er allmektig, så kan han umulig være god. Det er, og har vært, så utrolig mye pine og smerte i denne verden. Hvorfor løfter ikke Gud en finger når små barn lider ulidelige skjebner? Er det fordi de ikke har bedt nok, dyrket egoet hans nok? Er det fordi de ikke følger slavisk tilfeldig valgte regler han har satt for å strengt kontrollere menneskeheten? Hvorfor sender han folk i Helvete for småplukk? Hvorfor skal folk som TS og andre som har "bommet litt" på disse reglene gå rundt i skam for noe som overhodet ikke er noe å skamme seg over, hvis Gud er fylt av kjærlighet?Anonymkode: f5325...7cb

Det er ikke Gud som er årsaken til alt det ond i verden, det er mennesker. At onde mennesker havner i helvete er ikke så vanskelig å skjønne, hvorfor skal onde ikke-troende få komme til himmelen og få fordelene av å tro når de aldri har trodd eller gjort en innsats slik troende kristne har gjennom å følge Guds bud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Forklaringen står i Bibelen, Gud skal fjerne alt det onde på dommedag. Gud er god og allmektig, tross hatefulle løgnerske ateisters påstander.

Mener du jeg lyger om om at det er masse lidelse i verden?? Virkelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...