Gjest Fiona2 Skrevet 17. juni 2023 #21 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men hvorfor skal DIN gud høre på akkurat deg? Mens andre som tror på en annen gud eller kanskje den samme guden opplever all verdens lidelse og nød. Ingen logiske mennesker kan tro noe annet enn at verden er en lang rekke med tilfeldigheter. Nøden blir ikke delt ut til de som ikke er troende nok, eller de som ikke fortjener det. Er du heldig og "får dine bønner besvart" så handler det ikke om annet enn flaks. Og muligens litt egeninnsats. Anonymkode: b4731...b68 Jeg har opplevd mirakler! Jeg tror Gud kan gjøre både små og store mirakler. Når jeg ser på livet så ser jeg at Gud har vært med og ledet meg dit jeg er nå, han har sendt gode mennesker, mannen min og mye annet godt min vei. Det er ikke gitt at jeg hadde vært her jeg er nå om ikke Gud hadde hatt en finger med i spillet. Har opplevd sykdom som vi trodde skulle lede til døden, forsvinne. Legene og alle var sikre på at det var slutten, men vedkommende ble frisk igjen! Man kan oppleve ganske mye smerte på denne jorda, da er mirakelet at man f.eks. overlever eller at det var noe godt som skjedde, litt solskinn, en venn. Gud vil høre på oss, fordi han har skapt oss og elsker oss. Selv om Gud hører våre bønner, og kan utføre mirakler, så er det enda slik at vi bor på en klode forpestet med ondskap, og derfor er ikke livet en dans på roser. Vi kommer til å møte mye vondt. Det er ingen hemmelighet og det står klart og tydelig i bibelen. Men Gud er der og han slipper deg ikke om du velger han. Det er litt som om han holder deg i hånda når du er på legekontoret (i verden) og får et sprøytestikk (møter vansker, smerte og ondskap), du er ikke alene! Siden Gud ikke ønsker å tvinge seg på oss, så har vi fri vilje. Så Jorda er litt mer som et sted man er og der man velger om man vil tro på Gud og høre til Gud, eller om man vil vandre sin egen vei. De som velger Gud vinner Jackpoten og får evig liv uten smerte og ondskap når livet på jorda tar slutt. Men mirakler kan skje her og hvis man bare åpner øynene sine og ser rundt seg. En blomst som vokser, et mirakel! En baby blir født = mirakel. Et sykt menneske blir friskt igjen = mirakel. En venn kommer inn i livet ditt = mirakel. Noen sa de rette tingene til rett tid, som hjalp deg gjennom en vanskelig tid = et mirakel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #22 Del Skrevet 17. juni 2023 Nei. Men jeg tror det er fordi jeg ikke er mentalt syk og lider av vrangforestillinger. Anonymkode: 78419...5ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #23 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Tror ikke på bønn, men tror på mirakler. Har sett et mirakel meg egne øyne. En mann som var blind fikk synet tilbake gjennom et mirakel. Anonymkode: 725a9...39b Jada, sikkert Anonymkode: ece0f...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #24 Del Skrevet 17. juni 2023 Topsi skrev (13 minutter siden): Hvordan var han et offer for kristendommen? Forøvrig, jeg tror på bønn og mirakler. Jeg hadde vært død mange ganger hvis ikke det var mulig Han ble fortalt at han var Guds sønn , som var en løgn. Jeg har vært offisielt død uten puls og hjerteslag, men kom til live igjen takket være moderne sykehusutstyr. Jeg husker ingenting fra jeg blacket ut til jeg våknet. Det var absolutt ingenting,i mellomtiden var jeg faktisk dø. Det var bevis nok for meg. Det er ingenting etter døden. Jesus døde forgjeves,han ble plukket ut og torturert til døden. Anonymkode: a40db...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. juni 2023 #25 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han ble fortalt at han var Guds sønn , som var en løgn. Jeg har vært offisielt død uten puls og hjerteslag, men kom til live igjen takket være moderne sykehusutstyr. Jeg husker ingenting fra jeg blacket ut til jeg våknet. Det var absolutt ingenting,i mellomtiden var jeg faktisk dø. Det var bevis nok for meg. Det er ingenting etter døden. Jesus døde forgjeves,han ble plukket ut og torturert til døden. Anonymkode: a40db...0c1 Nei, du var ikke offisielt død, det er man ikke før hjernen er ødelagt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #26 Del Skrevet 17. juni 2023 Topsi skrev (23 minutter siden): Hvordan var han et offer for kristendommen? Forøvrig, jeg tror på bønn og mirakler. Jeg hadde vært død mange ganger hvis ikke det var mulig Han ofret seg selv for oss for våres synder. for å fri oss fra våres synder gjennom den hellige ånd. Gud elsker oss så mye at han kom i kjøttet og ofret seg selv for oss sånn han kan veilede oss gjennom ånden. Anonymkode: 67d49...fb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #27 Del Skrevet 17. juni 2023 Topsi skrev (Akkurat nå): Nei, du var ikke offisielt død, det er man ikke før hjernen er ødelagt Du har tydeligvis ikke vært i samme situasjon. Jeg var død , ingen puls, ingen hjerteslag. Jeg husker ingenting av det. Jeg våknet av at det sto en del folk med masker rundt meg på en avdeling , men jeg husker ikke at jeg blacket ut, eller noe som har skjedd i mellomtiden. Anonymkode: a40db...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. juni 2023 #28 Del Skrevet 17. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har tydeligvis ikke vært i samme situasjon. Jeg var død , ingen puls, ingen hjerteslag. Jeg husker ingenting av det. Jeg våknet av at det sto en del folk med masker rundt meg på en avdeling , men jeg husker ikke at jeg blacket ut, eller noe som har skjedd i mellomtiden. Anonymkode: a40db...0c1 Ja, du har åpenbart hatt hjertestans, noe som er svært alvorlig. Men du var ikke helt død,.åpenbart. jeg har vært tilstede ved flere tilfeller der noen erklæres.død, og da ser en på reflekser som betyr hjernedød, ikke bare hjertestans. At man bruker ordet død.om hjertestans betyr ikke at ordet brukes riktig. At du ikke husket noenting, når hjernen din åpenbart fremdeles hadde funksjon, betyr ikke at det iķkener et liv etter døden. Men nå.tar jeg kvelden. Endret 17. juni 2023 av Topsi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #29 Del Skrevet 17. juni 2023 Jeg har en litt morsom historie. Vi leide far til mine barn og meg ii kjelleren til et middelaldrende par da vi var unge, 20 årene. Mannen i huset var kristen og gikk ofte i menigheten, mens kona hans var slett ikke kristen. Gift var de ikke. Jeg møtte på henne en dag og hun var rasende fordi mannen skulle ta hjem noen fra menigheten som skulle omvende henne. Jeg tenkte ikke mer på det, og gikk på kveldsvakt. Samme kveld kom jeg hjem og samboer satt med et merkelig uttrykk i ansiktet..Han satt og så på tv da et veldig lys omsluttet han, og han følte en guddommelig fred. Han var frelst! Jeg tenkte det hadde klikket for han. Neste dag møtte jeg på husverten. Hun var enda rasende fordi folk fra menigheten hadde dukket opp og bedt for henne. Hun hadde kastet dem ut til slutt. Dette var kvelden der samboeren min satt en etage nedenfor og så lyset... Det var litt rart. Anonymkode: e6605...249 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #30 Del Skrevet 17. juni 2023 Topsi skrev (5 minutter siden): Ja, du har åpenbart hatt hjertestans, noe som er svært alvorlig. Men du var ikke helt død,.åpenbart. jeg har vært tilstede ved flere tilfeller der noen erklæres.død, og da ser en på reflekser som betyr hjernedød, ikke bare hjertestans. At man bruker ordet død.om hjertestans betyr ikke at ordet brukes riktig. At du ikke husket noenting, når hjernen din åpenbart fremdeles hadde funksjon, betyr ikke at det iķkener et liv etter døden. Men nå.tar jeg kvelden. Hjernen var fortsatt i live, men det var ingenting annet enn et mørkt/svart/ingenting, uten farger. Det var ingenting, rett og slett. Jeg drømte ikke, jeg var død. Så våkner jeg på en avdeling med folk med masker og hvite drakter , og skjønner at jeg fortsatt er i live. Hadde hjernen min og kroppen klart å kommunisere da , så hadde jeg prøvd å snakke med Jesus. Men jeg var død, jeg kunne ikke. Anonymkode: a40db...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #31 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har en litt morsom historie. Vi leide far til mine barn og meg ii kjelleren til et middelaldrende par da vi var unge, 20 årene. Mannen i huset var kristen og gikk ofte i menigheten, mens kona hans var slett ikke kristen. Gift var de ikke. Jeg møtte på henne en dag og hun var rasende fordi mannen skulle ta hjem noen fra menigheten som skulle omvende henne. Jeg tenkte ikke mer på det, og gikk på kveldsvakt. Samme kveld kom jeg hjem og samboer satt med et merkelig uttrykk i ansiktet..Han satt og så på tv da et veldig lys omsluttet han, og han følte en guddommelig fred. Han var frelst! Jeg tenkte det hadde klikket for han. Neste dag møtte jeg på husverten. Hun var enda rasende fordi folk fra menigheten hadde dukket opp og bedt for henne. Hun hadde kastet dem ut til slutt. Dette var kvelden der samboeren min satt en etage nedenfor og så lyset... Det var litt rart. Anonymkode: e6605...249 Dette var jo egentlig en veldig koselig og varm historie. Så bra for samboeren din da, der må være fantastisk å kunne kjenne på en guddommelig fred. Og jeg ser for meg husverten deres, når hun rasende kaster ut disse fra meningheten😂 Anonymkode: ae3a7...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Intervence Skrevet 17. juni 2023 #32 Del Skrevet 17. juni 2023 (endret) Jeg har tro om at Universet har allerede forutsett hva som vil skje og har skjedd tidligere i fremtiden og vår eksisterende fremtid, og at vi egentlig ikke har noen fri vilje, men har ingen tilknytning til religion angående det om at det er noen Gud som styrer, men bare av at det er av naturlige hendelser. Ifra første stjerner, til planeter og galakser oppstod til den siste så uansett hva vi gjør endrer ikke faktiske utfallet "siste kapittelet" av hvordan universitet slutter. Har med andre ord ingen grunn til å tro at det finnes noen Gud som hører våre bønn. Men, har derimot liten tro på noe annen type god religion "karma". Sitat: "Karma er læren om at handlinger gjort mot andre har konsekvenser for en selv i dette eller senere liv. Begrepet stammer fra indisk religion" Men, dette her er fritt land og du må gjerne tro på at Gud eksisterer og at bønnene kan bli hørt Endret 17. juni 2023 av Intervence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #33 Del Skrevet 19. juni 2023 De som kjenner meg her i forumet, vet kanskje at jeg er glad i musikk og spiller tangenter, men de kjenner neppe til at den høyre hånden min har vært lam, så man kan spørre seg om jeg har opplevd noe som kanskje kan kalles et lite mirakel. Da jeg var 13 ble jeg utsatt for en alvorlig bilulykke med blant annet en kraftig hjernerystelse der jeg lå seks dager i koma, og den høyre hånden min var fullstendig lam etter ulykken. Så - to uker etterpå - kom mor med bønn og vievann, og smurte inn hånden min. Hvoretter den begynte å bevege seg igjen. Skal man se rasjonelt på dette, antar jeg at hjernerystelsen var et så stort sjokk for kroppen at selv etter at jeg våknet opp av koma, fungerte hjernen bare delvis; hukommelsen var kraftig svekket, omtrent det eneste jeg husket da jeg våknet, var navnet mitt, og evnen til å bruke hjernen måtte trenes opp på nytt igjen - fra akkurat denne perioden husker jeg ikke noe som helst, og mentalt sett var jeg som en liten unge; de første minnene dukker først opp tre-fire uker etter ulykken. At den høyre hånden var lam, antar jeg hadde sammenheng med hjerneskaden; den var ikke brukket slik den venstre hånden var, så det var ingen påviselige grunner til at jeg ikke kunne bevege den; legene kunne ikke gi noen svar. Og så, over en uke etter at jeg våknet opp fra koma, kom altså mor med vievann. Og jeg begynte å bevege hånden igjen; til å begynne med var den nesten stiv som en stokk, og motorikken og evnen til å bevege den måtte trenes opp på nytt, men fra å være helt død, begynte den langsomt å bli bedre. Hvordan skal man så forklare dette, rent logisk ...? At folk kan miste evnen til å bevege deler av kroppen etter kraftige skader i hjernen, skjer rett som det er, og det er ingen selvfølge at disse kroppsdelene blir bedre etter hvert som tiden går. Og hvorfor begynte jeg å bevege hånden igjen akkurat da? Man kan naturligvis komme med forklaringen om at hånden ville begynne å bevege seg etter hvert som hjernen kom til kreftene etter hjernerystelsen, og at reaksjonen på å bli smurt inn med vann, var en utløsende faktor til at den rørte på seg, men tenker man etter, synes jeg denne forklaringen høres rimelig tynn ut med tanke på at hånden hadde vært ubevegelig såpass lenge etter at jeg våknet opp fra koma. Så har man en annen, litt mer overnaturlig, forklaring: At dette simpelthen ikke kan forklares på en naturlig måte. Hvem vet - det finnes mye mellom himmel og jord som man ikke kan gi svar på. - Brian Anonymkode: 1043f...77a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #34 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 23.14): Jeg liker Jesus, men tror ikke på Gud eller djevelen. Jesus turte å gjøre opprør. Han var det første offeret av kristendommen. Anonymkode: a40db...0c1 Jesus var jøde! Kristendommen eksisterte ikke når han ble korsfestet Anonymkode: b1445...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #35 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jesus var jøde! Kristendommen eksisterte ikke når han ble korsfestet Anonymkode: b1445...13e I bibelen står det at første gang disiplene til Jesus ble kalt kristne var da dem reiste til anthioc byen rett etter Jesus ble korsfestet. Da ble dem adskilt fra jødedommen. Jesus gjorde opprør mot jødene fordi jødene var hyklere og gjorde mye ondskap og ikke holdt loven. Altså dem ikke fulgte Gud oppriktig i sitt hjerte. Jesus hatet jødenes ondskap! Disiplene æret Jesus ved å kalle seg kristne fra da av for å adskille seg fra jødenes hykleri. Anonymkode: 67d49...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #36 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I bibelen står det at første gang disiplene til Jesus ble kalt kristne var da dem reiste til anthioc byen rett etter Jesus ble korsfestet. Da ble dem adskilt fra jødedommen. Jesus gjorde opprør mot jødene fordi jødene var hyklere og gjorde mye ondskap og ikke holdt loven. Altså dem ikke fulgte Gud oppriktig i sitt hjerte. Jesus hatet jødenes ondskap! Disiplene æret Jesus ved å kalle seg kristne fra da av for å adskille seg fra jødenes hykleri. Anonymkode: 67d49...fb4 Og alle som følger Jesus til å med i dag er hans disipler kristne Anonymkode: 67d49...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #37 Del Skrevet 19. juni 2023 On 6/17/2023 at 10:56 PM, AnonymBruker said: Gud velger bare å høre dem som har omvendt seg johannes 9 Vi vet at Gud hører ikke syndere, men den som er gudfryktig og gjør hans vilje, ham hører han. Når jeg begynte å tro på guds ord det han sier i bibelen så begynte jeg å følge hans bud her sier han klart hn velger ikke å høre syndere. Det betyr ikke at den hellige ånd ikke hjelper oss han hjelper oss hele tidenmå prøver å få oss til å omvende oss. Når jeg ble døpt som voken og omvendte meg og ble døpt av jesus med den hellige ånd. Jesus sier bli døpt med vann omvend dere og bli døpt med den hellige ånd, man kommer ikke til guds rike uten dette. Så mngen ganger står det i bibelen. Detå tro på gud er å tro på hans ord å gjøre hans vilje. Definisjonen på tro er noe man gjør og å stole på. For å vise gud at man tror gjør man hans vilje. Det er som å hoppe i armene til våres far å tro på at han tar oss i mot. For å ha ekte tro må vi tga det første steget gjøre hans vilje. Husk det til å med sagan og alle demonene tror på gud! Dem vet at han fins Tenk på det.... men dem tror ikke på hans ord hans løfter hans kraft dem valgte å ikke gjøre hans viljer. Når vi gjør hans vilje så er det masse løfter i bibelen som er lovet til oss, gud lyger ikke. Da jeg begynte å gjøre hans vilje ble alle hans løfter oppfylt en etter en og vi utvikler oss til å bli mer og mer som jesus. Og hvis du omvender deg og ber om tilgivelse og tror på at jesus endrer dine begjær og ditt hjerte gjør han det og du klmmer til å se mirakler det er et løfte! Hvis du vil lære mer annbefler jeg nicholas bowling sin kanal på youtube han har en sere der han lærer dette og han helbreder mangen på gaten gjennom jesus kristus. Gud lover alle ekte troende jesus krft til å helbrede. I bibelen står det at veldig få troende kommer til guds rike fordi dem ikke tror på guds ord og hans vilje. At veien er veldig smal. Det står det er enklere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn å komme til guds rike. Jesus greide det! Men jesus vei var veldig vasnkelig! Vi skal ta opp våres kors og følge jesus! Vi må lide samme skjebne som han for kjærlighetens skyld...... er du villig til å ofre alt for gud? Han tilgir alle på et blunk som ovender seg og gjør hans vilje. Men denne egosentriske verden tyrt av satan har det utroligt vanskeligt for å følge jesus fotspor! Men hvis vi blir døpt av jesus får videt til takket været jesus supernaturlige kraft. Jeg har opplevd mye supernaturligt gjennom jesus kristus. Jeg er død det er nå jesussom lever igjennom meg og veileder meg og viser nåmirakler. Nicholas bowling er min favoritt disippel av jesus! Alle som er fylt med jesus ånd ekte troende ikke dem fleste falske troende. Ekte troende kan helbrede alle skader og sykdommer gjennom jesus kristus ånd. Bare se hva nicholas bowling gjør! Det er jesus som gjør det gjennom han! Går du denne veien får du oppleve guds nærvær og ha et konstant forhold med jesus et å kunne ha en samtale med han frem og tilbake. ALLE som virkelig gjør dette opplever sannheten ingen slipper unna! Halleluja! Anonymkode: 67d49...fb4 OK, så jeg er automatisk en synder? Det er slike som deg som ødelegger tro, for du er bare helt ute på jordet. Du er skremmende Anonymkode: 7f19b...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #38 Del Skrevet 20. juni 2023 On 6/18/2023 at 12:24 AM, AnonymBruker said: Du har tydeligvis ikke vært i samme situasjon. Jeg var død , ingen puls, ingen hjerteslag. Jeg husker ingenting av det. Jeg våknet av at det sto en del folk med masker rundt meg på en avdeling , men jeg husker ikke at jeg blacket ut, eller noe som har skjedd i mellomtiden. Anonymkode: a40db...0c1 Jeg HAR derimot vært i samme situasjon, og jeg hadde en helt annen opplevelse enn deg. Møtt av avdøde slektninger, inkludert noen jeg aldri før hadde verken møtt eller sett fordi de døde lenge før jeg ble født. . Kjente igjen to av dem på bilder senere. Hunden min var også der. Men mest av alt kjente jeg noe jeg bare kan beskrive som altoppslukende kjærlighet. Jeg tror ikke på gud, som gud beskrives i bibelen, men noe var det. Jeg valgte å leve videre fordi jeg fortsatt har ting å gjøre her, men jeg er ikke redd for å dø en gang i fremtiden. Anonymkode: 67eab...7fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #39 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg HAR derimot vært i samme situasjon, og jeg hadde en helt annen opplevelse enn deg. Møtt av avdøde slektninger, inkludert noen jeg aldri før hadde verken møtt eller sett fordi de døde lenge før jeg ble født. . Kjente igjen to av dem på bilder senere. Hunden min var også der. Men mest av alt kjente jeg noe jeg bare kan beskrive som altoppslukende kjærlighet. Jeg tror ikke på gud, som gud beskrives i bibelen, men noe var det. Jeg valgte å leve videre fordi jeg fortsatt har ting å gjøre her, men jeg er ikke redd for å dø en gang i fremtiden. Anonymkode: 67eab...7fb Interessant å lese det du skriv. Fekk du også vite kva det var du fortsatt hadde igjen å gjere i dette livet? Anonymkode: aeebc...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #40 Del Skrevet 20. juni 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Interessant å lese det du skriv. Fekk du også vite kva det var du fortsatt hadde igjen å gjere i dette livet? Anonymkode: aeebc...886 Nei, det hadde nok vært litt for enkelt Jeg kunne velge mellom å bli der eller å komme tilbake hit, og da fikk jeg en veldig sterk følelse av at jeg ikke var "ferdig" med å leve, at jeg fortsatt har ting å gjøre her, men ikke hva de tingene er. Jeg må nesten presisere at de ikke valgte for meg. Det var mitt eget valg. Anonymkode: 67eab...7fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå