AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #21 Del Skrevet 26. juni 2023 Nei. Da jeg var ufrivillig barnløs skjermet jeg meg selv i perioder ved å dempe varsler fra enkelte personer eller grupper, eller unnlot å åpne snapper. Innimellom tok jeg noen raid og klikke meg gjennom snapper, omtrent med øynene igjen. Men det ville jeg styre selv, om noen hadde tatt avgjørelsen for meg hadde jeg blitt skuffa og sint. Anonymkode: 49b27...d38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #22 Del Skrevet 6. juli 2023 Regner med at de blokkerer deg, om de syns det blir for mye baby i monitor. Om du blokkerer dem, fordi du er redd for å såre dem, kan du risikere å såre dem enda mer. Anonymkode: 8031d...ad2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 7. juli 2023 #23 Del Skrevet 7. juli 2023 De fleste mennesker i voksen alder har evne til å skille mellom seg og andre, og bearbeide reaksjoner, men likevel unne andre gode ting i livet. Du utvikler deg jo ikke på bekostning av andre? Du får ikke barn fordi andre får barn? Paret vil jo ikke at verden skal stå stille, selv om de er hindret? Litt sånn motsatt paranoiditet. Det er plenty av muligheter i verden. De kan adoptere, og de kan bli gravid på sikt. Det er ikke alle som må ha genene sine med seg for enhver pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #24 Del Skrevet 7. juli 2023 Hoia skrev (1 time siden): De fleste mennesker i voksen alder har evne til å skille mellom seg og andre, og bearbeide reaksjoner, men likevel unne andre gode ting i livet. Du utvikler deg jo ikke på bekostning av andre? Du får ikke barn fordi andre får barn? Paret vil jo ikke at verden skal stå stille, selv om de er hindret? Litt sånn motsatt paranoiditet. Det er plenty av muligheter i verden. De kan adoptere, og de kan bli gravid på sikt. Det er ikke alle som må ha genene sine med seg for enhver pris. Vil du fortelle litt om hvordan man går fram og hvordan man får til det? For det er innmari vanskelig.. men virker som om du har god erfaring med det?☺️ Anonymkode: 17559...283 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 7. juli 2023 #25 Del Skrevet 7. juli 2023 Hvordan jeg får til vanlig empati-regulering? Fordi det er det det handler om. Unngåelseadferd går kun utover dere in the end. Det er ikke noen overraskelse for voksne mennesker at verden går videre, selv om en møter hindre. Det å være voksen, er å stå i det, ikke fokusere på andre i sin egen utvikling. Jeg husker da jeg var barn og skulle på tur, for eksempel til syden eller noe artig, da sa jeg høyt til moren min, i bilen etc: "Stakkars dem, de skal ikke til syden eller noe artig". Da husker jeg moren min sa: "De er ikke i huet ditt, hvor du skal har ikke noe med hvor de skal, kanskje de ikke liker å dra til syden, eller de skal gjøre noe annet artig". Det er tankegang på barnestadiet, Så uten at jeg er ekspert på psykologi vil jeg påstå at det å sette seg ned i en sølepytt og si at: " Dette er vanskelig", og også lage ytterligere hindringer, er å dunke seg seg selv i hodet. Lykke til videre! All informasjon finner du sikkert på nettet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 7. juli 2023 #26 Del Skrevet 7. juli 2023 Selv om du vet at de sliter med det, så vet du ingenting om hvordan de takler det, og det har ingenting med deg å gjøre. Voksne mennesker skiller mellom det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 7. juli 2023 #27 Del Skrevet 7. juli 2023 Nei, det skal du definitivt ikke gjøre. Det hadde vært som at du ikke kunne spise fordi naboen har bulimi. Folk som har problemer må forholde seg til virkeligheten. Hadde jeg vært ufrivillig barnløs ville jeg ha gledet meg like mye for dem som lykkes. Selv om jeg aldri kan løpe maraton så er jeg glad for den som gjør det godt. Vi skal leve våre liv fritt, og ikke legge bånd på det som er fint i livet. Dersom andre tar seg nær av at jeg er forelsket, har nådd en fjelltopp eller har barn, da er det inni seg selv at de må bearbeide de følelsene. Det kan ikke styre andres adferd, eller legge bånd på andres livsutfoldelse og gleder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 7. juli 2023 #28 Del Skrevet 7. juli 2023 Det hadde jeg synes var helt hinsides. De begrenser selv om de ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #29 Del Skrevet 7. juli 2023 Hvorfor tror du at alt handler om deg og babyen din? Er du en slik en som poster alt om babyen? Vel, jeg kan lov deg at ingen vil se det. INGEN. Anonymkode: 42dac...30e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #30 Del Skrevet 7. juli 2023 Hva med å heller gi blaffen i å eksponere barn på sosiale medier. Jeg er så glad jeg vokste opp i en tid der sånt ikke var mulig fordi min mor er den typen som kunne funnet på noe sånt, hun hadde vært ute etter oppmerksomhet og liker-klikk hele tiden. Det var ille nok med den oppmerksomheten hun skulle ha i familieselskap og sammenkomster der alt det rare, gale og ikke minst det flaue som jeg og mine søsken hadde gjort ble lagt fram for alle. Anonymkode: 115fe...cf1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #31 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med å heller gi blaffen i å eksponere barn på sosiale medier. Jeg er så glad jeg vokste opp i en tid der sånt ikke var mulig fordi min mor er den typen som kunne funnet på noe sånt, hun hadde vært ute etter oppmerksomhet og liker-klikk hele tiden. Det var ille nok med den oppmerksomheten hun skulle ha i familieselskap og sammenkomster der alt det rare, gale og ikke minst det flaue som jeg og mine søsken hadde gjort ble lagt fram for alle. Anonymkode: 115fe...cf1 Å sende et bilde eller to til venner er ikke å eksponere barn på nettet. Anonymkode: 555d7...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 7. juli 2023 #32 Del Skrevet 7. juli 2023 Dette handler jo ikke om å putte barn på nettet. Det er en sentral livshendelse for de det gjelder, de som har fått barn. Selv om en har empati med noen som sliter, for eksempel med barnløshet hvis de prøver aktivt, så er det rart å handle på den situasjonen, voksne mennesker skiller mellom seg og andre. Det er jo plenty av metoder i dagens samfunn, så de klarer det sikkert til slutt uansett. En kan sette inn eksterne egg ved dårlige gener, egg etc, og adoptere etc. Er de barnløse grunnet livssituasjon og livsutfoldelse, så kan de jobbe med det. Det har ikke noe med andre å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå