Gå til innhold

Blokkere så ufrivillig barnløse venner ikke ser babyen min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har et (litt perifert) vennepar som er ufrivillig barnløse etter å ha prøvd i over 2 år og mistet flere ganger. Bør jeg blokke så de ikke ser hvis jeg en sjelden gang legger ut et bilde av babyen min på mystory? Er så redd det skal gjøre vondt verre/føle at jeg gnir det inn. Tanker? Vi har ikke andre felles vennepar med dem, så de vil sånn sett ikke føle seg ekskludert 

Anonymkode: deabf...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så fint at du tenker på dem ❤️ Nei, synes ikke du burde det. Hvis de ønsker å ikke se kan de heller blokkere seg selv fra å se.

Anonymkode: 8b423...e85

• Liker 15
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det syns jeg hadde vært meget spesielt og blitt mer såret over at du har blokkert meg. 

Anonymkode: 555d7...efe

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, de tåler da å se en baby uansett.

Anonymkode: 432a5...41c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som tidligere ufrivillig barnløs over mange år, vil jeg si nei. De vil føle det mye verre om du utelater dem! 

Man vet at andre får barn selv om man ikke får det til selv. et sånt hensyn hadde jeg opplevd som nedlatende og vondt. 

Anonymkode: 214ce...f9c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de ikke tåler å se babyer må de selv begrense sin tid på sosiale medier. 

Anonymkode: 08131...df1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har vært ufrivillig barnløs og tror jeg ville blitt mer såret av det. 
Jeg vet om andre i samme situasjon som ikke taklet at alle andre var gravide og fikk babyer. 
Du kunne jo heller snakket med dem og fortalt at du tenker på dem eller noe slikt? Spurt om de ikke vil høre om graviditet eller se bilder? Du respekterer hva enn de måtte ønske 😊

Anonymkode: 99cea...1c3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i all verden skal du det? Skal man gå gjennom livet og aldri risikere å krenke eller såre noen så kan man ikke åpne munnen, eller leve.

Anonymkode: bc888...8bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To betraktninger herfra; 

Som ufrivillig barnløs blir man vant med det. Jeg satt pris på at folk jeg brydde meg om ikke hadde de utfordringene jeg måtte gjennom, og var glad på deres vegne. Hadde jeg en dårlig dag klikket jeg det bare bort, eller lot være å åpne mystory i utgangspunktet.

Baby som gjør ett eller annet "søtt" er veldig lite interessant for andre å se på, mulig utover besteforeldre. I alle fall i stort volum. Så begrens delingen. 

Anonymkode: 2678e...e8f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde blitt dritsur på deg hvis du hadde blokkert meg med den begrunnelsen. 

Anonymkode: 9b9e3...476

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

To betraktninger herfra; 

Som ufrivillig barnløs blir man vant med det. Jeg satt pris på at folk jeg brydde meg om ikke hadde de utfordringene jeg måtte gjennom, og var glad på deres vegne. Hadde jeg en dårlig dag klikket jeg det bare bort, eller lot være å åpne mystory i utgangspunktet.

Baby som gjør ett eller annet "søtt" er veldig lite interessant for andre å se på, mulig utover besteforeldre. I alle fall i stort volum. Så begrens delingen. 

Det er faktisk med interessant å se på etter en får barn selv. Så er derfor vi som har barn lar være å sende de snappende til de som ikke har barn. Betyr også mye med kommunikasjon med de vennene som har barn. Unntaket er det venneparet vi har som jeg vet er glad på våre vegne og som syns barnet vårt er super skjønn. 

Anonymkode: 25508...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er faktisk med interessant å se på etter en får barn selv. Så er derfor vi som har barn lar være å sende de snappende til de som ikke har barn. Betyr også mye med kommunikasjon med de vennene som har barn. Unntaket er det venneparet vi har som jeg vet er glad på våre vegne og som syns barnet vårt er super skjønn. 

Nei.... andres barn er ikke så interessant. 

Jeg sender bilder av barna direkte til de få jeg vet setter pris på det. Og dropper spam på story. 

Om dette var et forsøk på stikk til ufrivillig barnløse er det fullstendig lavmål av deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det beste for barnet ditt er vel uansett at du ikke poster.

Anonymkode: 172bb...654

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 6.29):

Nei.... andres barn er ikke så interessant. 

Jeg sender bilder av barna direkte til de få jeg vet setter pris på det. Og dropper spam på story. 

Om dette var et forsøk på stikk til ufrivillig barnløse er det fullstendig lavmål av deg. 

Jeg syns det er kjekt å få Snaps av venners barn. At du ikke syns det får stå på deg. Jeg bryr meg om vennene mine og da bryr jeg meg også om det de synes er mest interessant i verden. Nemlig barna. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg syns det er kjekt å få Snaps av venners barn. At du ikke syns det får stå på deg. Jeg bryr meg om vennene mine og da bryr jeg meg også om det de synes er mest interessant i verden. Nemlig barna. 

Man kan da bry seg om vennene sine, og være glad i barna deres, selv om man synes det er temmelig sært å sende 10 oppdateringer på story hver dag om hvor mye lille Ida spiser og gulper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man kan da bry seg om vennene sine, og være glad i barna deres, selv om man synes det er temmelig sært å sende 10 oppdateringer på story hver dag om hvor mye lille Ida spiser og gulper. 

Var vel aldri snakk om 10 snaps om det. Og det er interessant å se det som interesserer vennene mine

det er mindre interessant med ørten snapper av ølglass i solen, folkemengder på konsert eller toppturer. Sannheten er vel at det er ingenting folk snapper om som er så jævla interessant for de som mottar det? Da er det bedre med unger 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men du kan lage en Story for nære venner som du kan legge ut på. Det er jo unaturlig å legge de i «nære venner». 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var vel aldri snakk om 10 snaps om det. Og det er interessant å se det som interesserer vennene mine

det er mindre interessant med ørten snapper av ølglass i solen, folkemengder på konsert eller toppturer. Sannheten er vel at det er ingenting folk snapper om som er så jævla interessant for de som mottar det? Da er det bedre med unger 

Og derfor skriver jeg over;

Bilder av barna går i et begrenset antall til et begrenset antall personer, hovedsakelig besteforeldre. 

Jeg fatter ikke at du trenger denne "diskusjonen i diskusjonen"; når TS tydeligvis har planer om å legge ut bilder av baby i flertall på Story? Noe jeg synes lite om, og aldri ville gjort selv. Både fordi det 1) ikke er så interessant for folk flest, 2) du mister litt kontroll på hvem du eksponerer barnet for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og derfor skriver jeg over;

Bilder av barna går i et begrenset antall til et begrenset antall personer, hovedsakelig besteforeldre. 

Jeg fatter ikke at du trenger denne "diskusjonen i diskusjonen"; når TS tydeligvis har planer om å legge ut bilder av baby i flertall på Story? Noe jeg synes lite om, og aldri ville gjort selv. Både fordi det 1) ikke er så interessant for folk flest, 2) du mister litt kontroll på hvem du eksponerer barnet for. 

Alle snaps går i en begrenset mengde. Ikke bare bilder av barn. Jeg driter i vinglasset ditt på stranden. Det er kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...