AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #1 Del Skrevet 14. juni 2023 Har en gammel bil 2008 modell som ble kjøpt når jeg var student, planen har vært å bytte den ut på sikt da den jevnlig har ting som må repareres,naturlig nok for dens alder. Jeg er så heldig og har arvet et hus i utlandet, huset er solgt og nå gjenstår kun papirarbeid og utdeling av alt til ulike familiemedlem. Regner med å ha penger på konto i august senest september. Det er snakk om en betydelig sum, et par milioner totalt med aksjer og min andel av huset. Fikk beskjed av verksted at jeg må bytte bremser på bilen, i tillegg til noe annet, fikk ikke prisanslag. Men jeg har lovet meg selv å ikke bruke noe mer penger på den da den likevel blir bytta ut snart. Fant en bil på nett nå som har alt jeg ønsker. Er det idiotisk å ta opp et billån nå for så å betale det ned når jeg får arven? Vet at billån har skyhøye renter så derfor jeg lurer. Aldri hatt billån før,forrige biø ble kjøpt cash. Og før noen arresterer meg,skal selvfølgelig spare mye av pengene. Er snakk om et bruktbilkjøp til 150 000. Anonymkode: 84bac...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 15. juni 2023 #2 Del Skrevet 15. juni 2023 Du har en garantert inntekt foran deg som kanskje banken din er involvert i også? Jeg ville ha snakket med banken og spurt om de vil gi deg en god midlertidig finansiering. Det kan formelt være et billån, men de vil gjerne være litt fleksible når du er en god, fornuftig kunde med rasjonell økonomi, som sannsynligvis også skal stige i gradene når det gjelder boligkjøp etter hvert. Bruk alt du har av gode argumenter for å få en lav rente. Jeg synes også at det er flott at du tilfredsstiller dine behov med en bil til bare 150kkr når du forventer millionbeløp i arv. Smart! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #3 Del Skrevet 15. juni 2023 Kjør på. Ingen trenger vite du planlegger å innfri lånet om noen mnd. Og det finnes dyrere lån, kredittkort feks…Forhandlere har ofte kampanje på finansiering for å selge mer. Anonymkode: 21d82...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #4 Del Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Kjør på. Ingen trenger vite du planlegger å innfri lånet om noen mnd. Og det finnes dyrere lån, kredittkort feks…Forhandlere har ofte kampanje på finansiering for å selge mer. Anonymkode: 21d82...d84 Ok mener du at jeg ikke bør nevne det til bilsenteret at jeg kommer til å innfri lånet? For det er vel mulig å nedbetale alt på en gang hvis man ønsker det, og da stopper vel rentene også? Anonymkode: 84bac...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 15. juni 2023 #5 Del Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok mener du at jeg ikke bør nevne det til bilsenteret at jeg kommer til å innfri lånet? For det er vel mulig å nedbetale alt på en gang hvis man ønsker det, og da stopper vel rentene også? Anonymkode: 84bac...1da Dette må du avklare med banken. Greitt å være ærlig her, slik at du får best mulige betingelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå