Gå til innhold

Er 2-3 på digital 13 dpo tidlig? Flere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk 2-3 på ettermiddagsurin 13 dpo. Flere som har fått det? Var det mer enn ett foster?

Anonymkode: 45b79...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk "2-3 uker" da jeg testet 14 dpo. Testet ikke før. Ble satt frem 3 dager på TUL, men gikk maks over tiden. 

Anonymkode: b148f...9e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skal jo i utgangspunktet få dette utslaget fra og med 14 dpo, så én dag før er ikke så mye å bry seg om. Det trenger ikke å bety at det er to der.

Anonymkode: 3eac9...ad6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet på kvelden 13 dpo andre gang jeg var gravid, og fikk 2-3. Det ble ett barn. Normalvariasjonene i hcg-konsentrasjon er så store, så en kan ikke stole helt på ukesindikatoren på de testene. 

I første svangerskap fikk jeg 3+ et par dager ut i uke 4 (husker ikke nøyaktig hvor mange dpo lenger). Da hadde jeg ikke tatt noen digital test tidligere. Men jeg vet at jeg hadde høyere hcg-nivå enn snittet fordi jeg ble gravid etter IVF, og klinikken ønsket blodprøve for å bekrefte svangerskapet. Det var én inne der da også.  

Anonymkode: 6c1de...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14 dpo og fikk 2-3 på morgenurin i dag. Fikk et lite sammenbrudd fordi jeg frykta tvillinger, men har brukt dagen på å etterforske meg fram til at det hcg-nivåer er veldig individuelle og at CB sine data er et gjennomsnitt. Håper du blir like beroliga av å tenke på det som jeg ble! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onomato skrev (10 timer siden):

Jeg er 14 dpo og fikk 2-3 på morgenurin i dag. Fikk et lite sammenbrudd fordi jeg frykta tvillinger, men har brukt dagen på å etterforske meg fram til at det hcg-nivåer er veldig individuelle og at CB sine data er et gjennomsnitt. Håper du blir like beroliga av å tenke på det som jeg ble! 😊

Ok 😅 takk for svar. Har også lest at høyere hcg kan bety abnormaliteter noe som stresser meg litt. Og at det faktisk også kan være en større sannsynlighet for tvillinger. 

Du får gi en liten update på om det blir flerlinger eller ikke 😅 Er du med på noen termingruppe? 

Anonymkode: 45b79...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testa positivt på strimmeltest én dag, men negativt på digital samme ettermiddag. Neste morgen fikk jeg 1-2 uker på digital, og bare 2 dager senere stod det 2-3 på digital. På grunn av svært variabel syklus så vet jeg ikke akkurat når jeg hadde eggløsning, så jeg er usikker på hvor mange dpo testene ble tatt. Er der vanlig at det stiger så fort i løpet av få dager? 

Anonymkode: fd5b9...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg testa positivt på strimmeltest én dag, men negativt på digital samme ettermiddag. Neste morgen fikk jeg 1-2 uker på digital, og bare 2 dager senere stod det 2-3 på digital. På grunn av svært variabel syklus så vet jeg ikke akkurat når jeg hadde eggløsning, så jeg er usikker på hvor mange dpo testene ble tatt. Er der vanlig at det stiger så fort i løpet av få dager? 

Hm aner ikke faktisk. Er strimmeltestene blitt veldig sterke plutselig også? Ts

Anonymkode: 1d49c...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hm aner ikke faktisk. Er strimmeltestene blitt veldig sterke plutselig også? Ts

Jeg tenkte ikke på å prøve flere strimmeltester... det burde jeg kanskje gjort. Skal ta tidlig UL, hvor tidlig er det mulig å se om det er tvillinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenkte ikke på å prøve flere strimmeltester... det burde jeg kanskje gjort. Skal ta tidlig UL, hvor tidlig er det mulig å se om det er tvillinger? 

Det bør du gjøre så du kan sammenligne. 

Du finner ut om det er tvillinger på tidlig ultralyd. Når skal du ta det? 

Jeg fikk også 2-3 dagen etter 1-2. Men utifra hva flere skriver og hva jeg har lest er det faktisk store muligheter for at det fortsatt kun er en baby. Men aner ikke hvor vanlig eller hva det betyr at testene «hopper» i styrke plutselig. Er derfor jeg startet tråden 😅

Har også bestilt tidlig ultralyd. Men tror det bare er en. Føler meg relativt bra. 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt å finne ein slik tråd! 

Tok akkurat ein digital test på dpo12, og fekk 2-3. Fekk smule panikk for tvillingar her, godt å sjå at det finnes folk som får det med einling og!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (8 timer siden):

Hehe, godt å finne ein slik tråd! 

Tok akkurat ein digital test på dpo12, og fekk 2-3. Fekk smule panikk for tvillingar her, godt å sjå at det finnes folk som får det med einling og!

Ja 😄 Tror vi er flere enn man skulle tro, men der å da får man litt panikk. 

ts 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 2-3 12 dpo. Var bare en 😅

Anonymkode: 4bd64...e6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/14/2023 at 6:15 PM, AnonymBruker said:

Det bør du gjøre så du kan sammenligne. 

Du finner ut om det er tvillinger på tidlig ultralyd. Når skal du ta det? 

Jeg fikk også 2-3 dagen etter 1-2. Men utifra hva flere skriver og hva jeg har lest er det faktisk store muligheter for at det fortsatt kun er en baby. Men aner ikke hvor vanlig eller hva det betyr at testene «hopper» i styrke plutselig. Er derfor jeg startet tråden 😅

Har også bestilt tidlig ultralyd. Men tror det bare er en. Føler meg relativt bra. 

Ts 

Ønsker kun én, så det er godt å høre at dette er vanlig stigning 😊 Jeg skal på tidlig UL i uke 9 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...