AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #1 Del Skrevet 12. juni 2023 Hei. Det føles helt dumt å i det hele tatt spørre om det.. men er det virkelig mulig å være gravid når man får svake tester, så negative, så svake igjen - og mensblødninger? Grunnen for at jeg lurer er fordi det av og til kjennes ut som spark, jeg har fått spørsmål når termin er(form på magen, ikke fordi den er kjempestor), og jeg har fått bekkenplager som jeg kun har hatt i svangerskapene mine… synes dette er så teit å lure på, og tørr ikke ta med dette til legen før jeg evt har hørt erfaringer. Det er jo helt teit.. Anonymkode: ccc05...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. juni 2023 #2 Del Skrevet 12. juni 2023 Om du får spark er du jo ganske langt på vei... spørsmål er når hadde du eggløsning sist...og om du skulle vært gravid og kjenner spark ville du vært 20 uker på vei eller mer Har du regelmessig syklus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #3 Del Skrevet 12. juni 2023 Sofakona skrev (2 minutter siden): Om du får spark er du jo ganske langt på vei... spørsmål er når hadde du eggløsning sist...og om du skulle vært gravid og kjenner spark ville du vært 20 uker på vei eller mer Har du regelmessig syklus Ikke regelmessig syklus, går mellom 5-8 uker hver blødning. Anonymkode: ccc05...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #4 Del Skrevet 12. juni 2023 Spark skal man jo kjenne når man er nokså langt på vei. Hvor langt mener du at du er på vei? Anonymkode: 664b7...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #5 Del Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spark skal man jo kjenne når man er nokså langt på vei. Hvor langt mener du at du er på vei? Anonymkode: 664b7...097 Alt mellom 13 til 27 uker er mulig. Anonymkode: ccc05...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. juni 2023 #6 Del Skrevet 12. juni 2023 Det er jo bare dra til legen og ta blodprøver. Du burde gjøre dette imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #7 Del Skrevet 12. juni 2023 Sofakona skrev (4 minutter siden): Det er jo bare dra til legen og ta blodprøver. Du burde gjøre dette imorgen Jeg skal til legen i morgen, men føler det er så teit å ta opp når jeg blør og bare får sånne svake positive, og negative om i nan Anonymkode: ccc05...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #8 Del Skrevet 12. juni 2023 Da er du minst 18 uker på vei og hvorfor har du ikke besøkt legen for en sjekk? Det kan være innbilt svangerskap til hormonforstyrrelser. Så sjekk deg TS. Anonymkode: 06969...c9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #9 Del Skrevet 12. juni 2023 Jeg hadde forklart akkurat dette for legen, at du lurer på om det er mulig å være gravid når du blør men samtidig får svakt positive tester. Så tar legen det derfra. Det er ikke et dumt spørsmål. Menneskekroppen kan gjøre så mye rart, og kan være så enkelt som trøbbel med hormonene, eller en faktisk graviditet som må tas tak i på en eller annen måte. Du som pasient skal ikke vite alt dette. Leger går jo åresvis med skole av en grunn. La legen bestemme hva som skjer videre. Jeg tipper en blodprøve er det første de går for. Anonymkode: e5244...f1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #10 Del Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da er du minst 18 uker på vei og hvorfor har du ikke besøkt legen for en sjekk? Det kan være innbilt svangerskap til hormonforstyrrelser. Så sjekk deg TS. Anonymkode: 06969...c9a Nei var nødt til å gjennomgå en kirurgisk abort i desember, og når jeg så at hcg sank på testene så tenkte jeg at det ikke var noen fare. Ble aldri satt opp på etterkontroll. Dog tenkt at når jeg uansett har fått negative tester så må jo dette her bare være hodet mitt som tuller, men skal høre om det er mulig å sjekke hormoner i morgen. Jeg visste ikke engang at det var en mulighet.. Anonymkode: ccc05...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilde78 Skrevet 12. juni 2023 #11 Del Skrevet 12. juni 2023 Jeg blødde og blødde - og blødde for flere år siden. Hadde hormonspiral, og blødde stort sett hele tiden. Ganske mye også. Legen og jeg antok at det var hormonspiralen som var årsaken, så den skulle fjernes, men hun fant ikke tråden. Ble sendt på sykehuset for å bruke UL for å finne tråden. De fant heller ingen tråd, men jeg var nesten 12 uker på veg! Med et foster som ikke var levedyktig. Fjerning av spiral endte med abort samme dag. Så fullt mulig å blø og være gravid hvert fall. Ville dratt til legen for en sjekk, spesielt hvis du har (svakt) positive tester også. Jeg testet aldri den gangen, falt meg jo ikke inn engang at jeg kunne være gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #12 Del Skrevet 14. juni 2023 Ned svake tester, nei det tror jeg ikke. Anonymkode: 693c5...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #13 Del Skrevet 14. juni 2023 Ned svake tester, nei det tror jeg ikke. Anonymkode: 693c5...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #14 Del Skrevet 17. juni 2023 Men det er ikke normalt å ha svake tester når man ikke er gravid. Anonymkode: accd6...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #15 Del Skrevet 17. juni 2023 Svake tester er ikke et godt tegn, dessverre. Jeg har lest om noe som heter hook-effect hvor hcg-nivåene er så høye at graviditetstesten er svak. Neste gang du tester kan du prøve å først ta testen på vanlig måtte, så blander du urinen med 50% vann og tar en ny test på «blandingen». Ved hook-effect vil testen på blandingen få sterkere strek. Verdt å prøve. Hvis du ikke er gravid vil denne testen bli enda svakere enn den på kun urin. Anonymkode: de89e...314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #16 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 8.55): Men det er ikke normalt å ha svake tester når man ikke er gravid. Anonymkode: accd6...3c7 Jo hvis det er en veldig sensitiv test kan du få en skyggestrek også som ugravid. Og i et svangerskap som er kjemisk, dvs man mister tidlig / egget blir aldri noe av. Anonymkode: 693c5...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #17 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Svake tester er ikke et godt tegn, dessverre. Jeg har lest om noe som heter hook-effect hvor hcg-nivåene er så høye at graviditetstesten er svak. Neste gang du tester kan du prøve å først ta testen på vanlig måtte, så blander du urinen med 50% vann og tar en ny test på «blandingen». Ved hook-effect vil testen på blandingen få sterkere strek. Verdt å prøve. Hvis du ikke er gravid vil denne testen bli enda svakere enn den på kun urin. Anonymkode: de89e...314 Dette gjelder jo kun hvis man er flere måneder på vei og hsr et skyhøyt hcg. Tror lilevel det er en myte. Anonymkode: 693c5...345 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå