Gå til innhold

Tog fra gatwick -forhåndsbestille


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet noen om gode sider der man kan forhåndsbestille og betale rutetog fra gatwick flyplass før man er der?

Anonymkode: 11170...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra Gatwick til sentrum? 

Anonymkode: 1c48d...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vet noen om gode sider der man kan forhåndsbestille og betale rutetog fra gatwick flyplass før man er der?

Anonymkode: 11170...e24

Trainline

Anonymkode: 1e96c...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger du da absolutt ikke gjøre. Å komme seg rundt fra flyplass til London sentrum er ikke noe problem. Google maps er veldig enkelt og viser når og hvor ofte toget går. I tillegg «swiper» du bare kortet ditt når du går på, og av igjen. Så tar du bare betalt for den strekningen du har kjørt.

Burde vært sånn i Norge og. Ikke være avhengig av å kjøpe billett på forhånd.
Kjedelig hvis det skjer forsinkelser og man ikke får tatt toget man har kjøpt billett for.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Fra Gatwick til sentrum? 

Anonymkode: 1c48d...ba1

Mot sentrum ja. Har ikke fått navnet på stasjonen jeg skal av på enda men er mot sentrum

Anonymkode: 11170...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann12345 skrev (52 minutter siden):

Det trenger du da absolutt ikke gjøre. Å komme seg rundt fra flyplass til London sentrum er ikke noe problem. Google maps er veldig enkelt og viser når og hvor ofte toget går. I tillegg «swiper» du bare kortet ditt når du går på, og av igjen. Så tar du bare betalt for den strekningen du har kjørt.

Burde vært sånn i Norge og. Ikke være avhengig av å kjøpe billett på forhånd.
Kjedelig hvis det skjer forsinkelser og man ikke får tatt toget man har kjøpt billett for.

Takk for nyttig info. Det er noe å tenke på, men liker helst å ha alt i orden i forkant men dette virker jo veldig enkelt da :)

Anonymkode: 11170...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trainline

Anonymkode: 1e96c...a80

Takk for tips. Sjekker ut

Anonymkode: 11170...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei, men det er også et godt tips ved bruk av undergrunnen. Vi kjøpte billett på maskinen, og undret over at dette var veldig dyrt. Det viste seg at man da kjøpte billett for hele ruten, og ikke fra «sted - sted». Så sa vekteren at vi bare kunne «tæppe» på rotasjonsgrinden med vanlig bankkort, så ble vi trekt for den faktiske reisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann12345 skrev (10 timer siden):

Den er grei, men det er også et godt tips ved bruk av undergrunnen. Vi kjøpte billett på maskinen, og undret over at dette var veldig dyrt. Det viste seg at man da kjøpte billett for hele ruten, og ikke fra «sted - sted». Så sa vekteren at vi bare kunne «tæppe» på rotasjonsgrinden med vanlig bankkort, så ble vi trekt for den faktiske reisen :)

Ah ok, det er jo greit å vite. Tror ikke vi skal ta undergrunnen, kun tog, men greit å vite hvis det blir en tur alikevel 🙂

Anonymkode: 11170...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder det samme for tog. Tap deg inn og ut med bankkortet, verdens enkleste system.

Anonymkode: c5b37...a0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det gjelder det samme for tog. Tap deg inn og ut med bankkortet, verdens enkleste system.

Anonymkode: c5b37...a0b

Da ser det ut til å være veldig enkelt. Takk for svar 🙂

Anonymkode: 11170...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste er å bare tæppe kortet, så får du også riktig pris i forhold til peak eller off peak. Hvis man skal i motsatt retning eller ut av London, kan det derimot lønne seg å kjøpe på forhånd. Jeg ville uansett ikke forhåndsbestilt det ved ankomst, da man aldri vet om flyet blir forsinket. Ved billettautomatene ser jeg alltid lange køer, men mistenker at de fleste av disse skal inn til byen og bare kunne tæppet kortet om de fikk bedre informasjon på stedet. 

Anonymkode: 9609e...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at det stort sett er billigere å velge andre tog enn Gatwick express. Da har man også flere ankomststeder i byen å velge mellom, og kan ta det som er mest hendig i forhold til hvor man skal bo. Stort sett bare et par stopp ekstra, så ikke mye mer reisetid. Noe lignende som Vy sammenlignet med flytoget i Oslo. 

Anonymkode: 9609e...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda et tillegg: Når du kommer til togstasjonen, sjekk tavla med "next fastest train to" og se etter den stasjonen du skal til. I enkelte tilfeller er ikke det toget som går først det raskeste, og det vil komme frem der. "Train will be overtaken by a later service". 

Anonymkode: 9609e...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Beste er å bare tæppe kortet, så får du også riktig pris i forhold til peak eller off peak. Hvis man skal i motsatt retning eller ut av London, kan det derimot lønne seg å kjøpe på forhånd. Jeg ville uansett ikke forhåndsbestilt det ved ankomst, da man aldri vet om flyet blir forsinket. Ved billettautomatene ser jeg alltid lange køer, men mistenker at de fleste av disse skal inn til byen og bare kunne tæppet kortet om de fikk bedre informasjon på stedet. 

Anonymkode: 9609e...530

Jeg tror jeg har bestemt meg for å ikke forhåndsbestille pga som du skriver at flyet kan være forsinket eller det kan bli streik osv så det beste er å scanne kortet. Tør ikke bruke billettautomatene da jeg er redd for at maskinen tar kortet hvis det skjer noe. Det skjedde en bekjent av meg og det var kjedelige greier når man er i utlandet.

Anonymkode: 11170...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan legge til at det stort sett er billigere å velge andre tog enn Gatwick express. Da har man også flere ankomststeder i byen å velge mellom, og kan ta det som er mest hendig i forhold til hvor man skal bo. Stort sett bare et par stopp ekstra, så ikke mye mer reisetid. Noe lignende som Vy sammenlignet med flytoget i Oslo. 

Anonymkode: 9609e...530

Ja, tar nok ikke express tog, og skal i retning byen men noen stopp før. (vet ikke stasjonsnavnet enda) Men det er nok rimeligere også ja. 🙂

Anonymkode: 11170...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enda et tillegg: Når du kommer til togstasjonen, sjekk tavla med "next fastest train to" og se etter den stasjonen du skal til. I enkelte tilfeller er ikke det toget som går først det raskeste, og det vil komme frem der. "Train will be overtaken by a later service". 

Anonymkode: 9609e...530

Ah ok, Takk for tips. Det skal jeg sjekke

Anonymkode: 11170...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...