Gå til innhold

Jeg har en lærer som jeg ønsker å være venn med når hun ikke er min lærer lenger, er det ok? ☺️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg studerer på en høyskole og har en lærer som slutter i neste uke, men jeg vil gjerne ha kontakt med henne og henge sammen på fritiden. Er det ok å foreslå dette? 

Anonymkode: f8e35...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ikke er eleven hennes tenker jeg det er greit.

 

Jeg blir først facebookvenner med mine elever, om noen spør, etter at de er gått ut av skolen jeg jobber på.

Anonymkode: fc77d...a29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Hvis hun vil så er det ingen etiske grunner for at du ikke kan være venn med tidligere høgskolelærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (2 minutter siden):

Hvis hun vil så er det ingen etiske grunner for at du ikke kan være venn med tidligere høgskolelærer. 

Og det er ok å gå ut og drikke øl sammen liksom? Hva om hennes tidligere kollegaer ser oss sammen? De kjenner meg jo 

Anonymkode: f8e35...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er lærere, hva synes dere om det? 

Anonymkode: f8e35...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og det er ok å gå ut og drikke øl sammen liksom? Hva om hennes tidligere kollegaer ser oss sammen? De kjenner meg jo 

Anonymkode: f8e35...87b

Da hilser dere. 

Kanskje vil hun være vennen din og kanskje ikke. Prøv å ikke bli såret om hun sier nei. Det kan være tanken på sånne kleine situasjoner som gjør at hun ikke vil. Eller motsatt; at hun er så trygg på seg selv at hun ikke opplever ting som kleint, og gir pokker i hva andre måtte mene.

Anonymkode: 95e8c...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da hilser dere. 

Kanskje vil hun være vennen din og kanskje ikke. Prøv å ikke bli såret om hun sier nei. Det kan være tanken på sånne kleine situasjoner som gjør at hun ikke vil. Eller motsatt; at hun er så trygg på seg selv at hun ikke opplever ting som kleint, og gir pokker i hva andre måtte mene.

Anonymkode: 95e8c...b7d

Men får hun ikke problemer pga det etterpå som for eksempel dårlige referanser fra sjefen? 

Anonymkode: f8e35...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men får hun ikke problemer pga det etterpå som for eksempel dårlige referanser fra sjefen? 

Anonymkode: f8e35...87b

Hæ?

Anonymkode: 06867...d84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hæ?

Anonymkode: 06867...d84

Hva er galt med spørsmålet mitt? 

Anonymkode: f8e35...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er galt med spørsmålet mitt? 

Anonymkode: f8e35...87b

Skjønte det ikke 

Anonymkode: 06867...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da hilser dere. 

Kanskje vil hun være vennen din og kanskje ikke. Prøv å ikke bli såret om hun sier nei. Det kan være tanken på sånne kleine situasjoner som gjør at hun ikke vil. Eller motsatt; at hun er så trygg på seg selv at hun ikke opplever ting som kleint, og gir pokker i hva andre måtte mene.

Anonymkode: 95e8c...b7d

Må man hilse?

Anonymkode: 77683...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp dette. Ikke bli venn med lærer. Dette kan ødelegge lærerens karriere og dersom noen ser dere sammen blir det garantert baksnakking.

Anonymkode: 2952f...ec9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dropp dette. Ikke bli venn med lærer. Dette kan ødelegge lærerens karriere og dersom noen ser dere sammen blir det garantert baksnakking.

Anonymkode: 2952f...ec9

Hvordan kan det ødelegge hennes karriere? Er ikke det lov å være venn med studenter når hun ikke er vår lærer lenger? Folk baksnakker jo uansett. 

Anonymkode: f8e35...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du mannlig elev og dette er en kvinnelig lærer du er litt interessert i? Hvorfor skulle du ellers gå ut og ta en øl sammen med læreren og være redd for baksnakking? Det hadde du ikke vært om dere var to kvinner som gikk ut som venninner.

Anonymkode: 4549f...9fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du mannlig elev og dette er en kvinnelig lærer du er litt interessert i? Hvorfor skulle du ellers gå ut og ta en øl sammen med læreren og være redd for baksnakking? Det hadde du ikke vært om dere var to kvinner som gikk ut som venninner.

Anonymkode: 4549f...9fa

Nei, to kvinner 

Anonymkode: f8e35...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, to kvinner 

Anonymkode: f8e35...87b

Og det er ingen seksuell interesse fra din side? Hvis ikke, hvorfor er du så redd for baksnakking om noen ser dere da? Det er ikke forbudt å være venner når dere ikke lenger er i lærer/elev situasjon og du ikke kan smiske til deg bedre karakterer lenger.

Anonymkode: 4549f...9fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og det er ingen seksuell interesse fra din side? Hvis ikke, hvorfor er du så redd for baksnakking om noen ser dere da? Det er ikke forbudt å være venner når dere ikke lenger er i lærer/elev situasjon og du ikke kan smiske til deg bedre karakterer lenger.

Anonymkode: 4549f...9fa

Jeg er helt enig med deg, men hvorfor sier noen her at «det kan ødelegge hennes karriere»? 

Anonymkode: f8e35...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dere som er lærere, hva synes dere om det? 

Anonymkode: f8e35...87b

Hun gjør ikke noe galt, om dere skulle bli venner. Det er ingen som kan ta henne på noe, så lenge hun ikke lenger er din lærer. Jeg har noen tidligere elever som venner, men det har gått mange år fra jeg har hatt dem som elever, til de har kommet inn i livet mitt, på andre måter. 

Hadde en elev tatt kontakt rett etter vårt profesjonelle forhold var over, hadde jeg avvist denne eleven på en pen måte. Årsaken til det, er at vi har hatt en annen form for relasjon fra mitt ståsted, som ikke vil føre til vennskap på nåværende tidspunkt. Det ville ikke være naturlig for meg. 

Anonymkode: 6a703...e5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun gjør ikke noe galt, om dere skulle bli venner. Det er ingen som kan ta henne på noe, så lenge hun ikke lenger er din lærer. Jeg har noen tidligere elever som venner, men det har gått mange år fra jeg har hatt dem som elever, til de har kommet inn i livet mitt, på andre måter. 

Hadde en elev tatt kontakt rett etter vårt profesjonelle forhold var over, hadde jeg avvist denne eleven på en pen måte. Årsaken til det, er at vi har hatt en annen form for relasjon fra mitt ståsted, som ikke vil føre til vennskap på nåværende tidspunkt. Det ville ikke være naturlig for meg. 

Anonymkode: 6a703...e5c

Så hvorfor skrev noe at

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dropp dette. Ikke bli venn med lærer. Dette kan ødelegge lærerens karriere og dersom noen ser dere sammen blir det garantert baksnakking.

Anonymkode: 2952f...ec9

Jeg skjønner bare ikke 

Anonymkode: f8e35...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Og det er ingen seksuell interesse fra din side? Hvis ikke, hvorfor er du så redd for baksnakking om noen ser dere da? Det er ikke forbudt å være venner når dere ikke lenger er i lærer/elev situasjon og du ikke kan smiske til deg bedre karakterer lenger.

Anonymkode: 4549f...9fa

Klart TS er mann og det er seksuell interesse. Ingen kvinner tenker at det er et problem for 2 voksne å ta en øl på fritiden. 

Anonymkode: 17ced...5e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...