Gå til innhold

Hvordan bruke klokke vanlig vs skjeivhendt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken vei skal skruknotten peke? Mot fingrene eller mot albuen? Og hva med skjeivhendte bør man ha spesial klokke eller kan man gå med klokken med skruknotten feil retning? (den man stiller inn klokken med)  jeg syns det ser så rart ut med knotten mot fingrene?? 

New-Ladies-Watch-Simple-Elegant-Women-s-

Anonymkode: 948f7...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det heter keivhendt. Jeg bare nevner det.


(For å være hyggelig, ikke for å være kjip). 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har klokka slik at man ser urskiva riktig vei (altså ikke opp ned). Om du vil ha den på høyre eller venstre hånd tror jeg du greier å velge selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er keivhendt, og har klokkes slik alle andre har den. Det er kun vane. 

Anonymkode: c9121...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høyrehendt og har alltid hatt klokka på høyre hånd. Det er ingen regel for hvor skruknotten skal peke. Det har heller ingen praktisk betydning.

Anonymkode: 4bebe...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klokka på høre hånd, med skruknotten pekende oppover armen. Aner ikke hva som er vanlig..

Anonymkode: d7ee4...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som høyrehendt bruker jeg klokka på venstre arm uansett. Hadde merkelige foreldre som lærte meg at klokka skal på motsatt arm av den man skriver med. Klarer ikke snu på det nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sheik said:

Som høyrehendt bruker jeg klokka på venstre arm uansett. Hadde merkelige foreldre som lærte meg at klokka skal på motsatt arm av den man skriver med. Klarer ikke snu på det nå. 

Det er jo det "riktige"

Anonymkode: 17df1...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo det "riktige"

Anonymkode: 17df1...5d6

Er det? Trodde det var mer vanlig, men ikke «riktig» eller «galt» 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sheik said:

Er det? Trodde det var mer vanlig, men ikke «riktig» eller «galt» 😊

Det er derfor de aller fleste klokker har krona på høyre side

Anonymkode: 17df1...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er høyrehendt og har alltid hatt klokka på høyre hånd. Det er ingen regel for hvor skruknotten skal peke. Det har heller ingen praktisk betydning.

Anonymkode: 4bebe...a52

Det har det jo, for når den peker mot fingrene, er det lett å stille klokka mens den er på armen. Både jeg (høyrehendt) og min keivhendte far har den for øvrig på venstre arm.

Anonymkode: ac21e...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (6 timer siden):

Det heter keivhendt. Jeg bare nevner det.


(For å være hyggelig, ikke for å være kjip). 

Takk, setter pris på den hyggelige tonen :)jeg skjønte det var noe som skurret når jeg skrev og leste det men jeg tror ikke jeg har skrevet det ordet på 25 år og jeg orket ikke slå det opp, men nå har jeg lært det til neste gang! :)

Anonymkode: 948f7...711

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det har det jo, for når den peker mot fingrene, er det lett å stille klokka mens den er på armen. Både jeg (høyrehendt) og min keivhendte far har den for øvrig på venstre arm.

Anonymkode: ac21e...c86

Det er sant! Sånn har jeg ikke tenkt på det. Jeg bare syns den er litt i veien visuelt og estetisk når den peker mot fingrene. Syns det blir finere med den opp mot albuen men da må jeg ha klokken på feil arm 

Anonymkode: 948f7...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiks det egentlig klokker for keivhendte? Er det vanlig? 

Anonymkode: 948f7...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Fiks det egentlig klokker for keivhendte? Er det vanlig? 

Anonymkode: 948f7...711

Ja det finnes

Anonymkode: 17df1...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilken rolle spiller det om man er venstre- eller høyrehendt i forhold til klokken ...?

Jeg skriver med høyre hånd, spiller piano med begge hendene, og har ingen problemer med å bytte hånd når jeg gjør noe, så hele problemstillingen virker en smule merkelig.

Gitarer finnes for begge typer mennesker, men folk som spiller musikk, har som regel få vanskeligheter med å spille med "feil" hånd, og det er ikke unaturlig at en venstrehendt person lærer å spille en høyrehendt gitar.

Så at noe så enkelt som en klokke må være på "riktig" hånd høres ærlig talt vilt ut; folk burde lære seg å bruke begge hendene, slik Leonardo da Vinci og andre gjorde det.

Anonymkode: a691d...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk, setter pris på den hyggelige tonen :)jeg skjønte det var noe som skurret når jeg skrev og leste det men jeg tror ikke jeg har skrevet det ordet på 25 år og jeg orket ikke slå det opp, men nå har jeg lært det til neste gang! :)

Anonymkode: 948f7...711

Tenkte det var bedre at du fikk beskjed her, enn at du går til en urmaker eller noe og sier ordet feil ☺️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...