Gå til innhold

Noen spørsmål om botox og prohilo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bikket 45 år og ville prøve disse vidundermidlene for litt aldersjuks. Bare for å ha prøvd det og se hvordan det fungerer. Må si jeg er skuffet.

Botox i sinnarynken med maks dose ga såvidt litt mindre markert rynke. Ga tilbakemelding til behandler og fikk påfyll. Fortsatt minimal endring etter 3 uker. Etter tredje forsøk ble det en del bedre, men den er der enda. Skal det være sånn? Er det vanlig at man må tilbake så mange ganger for å få virkning eller har behandler gjort noe feil eller satt for liten dose for å spare penger?!🤔

Jeg prøvde også prohilo. Skamdyr behandling spør du meg. 4500kr for en behandling og man må ha to behandlinger med 1 mnd pause mellom for å få full virkning. Da skal løs hud og linjer fra kinnbenene og ned strammes opp. Nå har det snart gått 1 mnd fra jeg tok andre behandling og jeg ser fortsatt ingen forkjell😳 Hadde trodd at en kosmetisk behandling til 9000 kroner skulle gi resultat, men nå føler jeg meg nesten litt svindlet. Har også snakket med ei annen nå i ettertid som også har prøvd prohilo og som har erfart det samme. Klarer heller ikke å lese om positive erfaringer på nett egentlig. Det skal liksom god fukt til huden innenfra og dermed være godt for huden og forebyggende mot aldring, men altså ingen ‘wow effekt. Dvs tilsynelatende ingen effekt i det hele tatt. Aldri om jeg skal kaste bort ei eneste krone på dette tullet igjen.

Har andre erfaring med at botox ikke funker før etter flere påfyll og er dette normalt?

Har noen her prøvd prohilo og opplevd god effekt på linjer og elastisiteten i huden? 
 

Del gjerne erfaringer.

Anonymkode: 24663...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, ikke kast bort pengene dine på TULL.

Godta deg selv som du ser ut naturlig, brukt en fuktighetskrem. Det er alt du trenger, aldring er naturlig. Fokuser på kosthold og skikkelig styrketrening 2-3 dager i uken.... :) Botoxtryner er synlig, du ser alltid at det er gjort noe. Ser aldri bra ut, sorry.

Anonymkode: a68a5...f3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Herregud, ikke kast bort pengene dine på TULL.

Godta deg selv som du ser ut naturlig, brukt en fuktighetskrem. Det er alt du trenger, aldring er naturlig. Fokuser på kosthold og skikkelig styrketrening 2-3 dager i uken.... :) Botoxtryner er synlig, du ser alltid at det er gjort noe. Ser aldri bra ut, sorry.

Anonymkode: a68a5...f3b

Darcy&Stacy looken er jo bare.....duckface er jo veldig trendy fortsatt.

Anonymkode: 96f11...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen følelsen. Jeg tok for mange år siden en lipfiller av hyaluronsyre (samme middel som din behandling) . Den skulle vare 3-6 mnd, men varte 2-3 uker. Fikk forklart at det var min kropp som brøt ned stoffet så fort. 

Har nylig satt botox i sinnarynken, siden den var så markant, og jeg føler at jeg ofte ser sur ut pga den. Det fungerte kjempebra. Den er helt borte og jeg ser mer våken og glad ut. Jeg gikk til kontroll etter 14 dager for vurdering av påfyll, men der var enigheten stor om at det ikke var nødvendig. Så det er bare min erfaring. 

 

 

Anonymkode: 49b79...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Botox i sinnarynken med maks dose ga såvidt litt mindre markert rynke. Ga tilbakemelding til behandler og fikk påfyll. Fortsatt minimal endring etter 3 uker. Etter tredje forsøk ble det en del bedre, men den er der enda. Skal det være sånn? Er det vanlig at man må tilbake så mange ganger for å få virkning eller har behandler gjort noe feil eller satt for liten dose for å spare penger?!🤔

Sånn skal det absolutt ikke være. Jeg er 44 og tar en minidose med botox to ganger i året, og har ikke antydning til sinnarynke.

Anonymkode: 6b23c...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botox virker best forebyggende, har du allerede fått etablerte rynker så vil ikke Botox fjerne desse. Ikke vent med Botox til ansiktet er fullt av rynker!! Det er helt vanlig at en trenger flere runder med Botox før muskelen slapper helt av. Profhilo gir ikke wow effekt umiddelbart, men over tid blir huden bedre. Jeg har prøvd det meste av behandlinger og Botox i sinnarynka og på kråketær samt profhilo er de behandlingene jeg har valgt å fortsette med - men ja, det er latterlig dyrt🙈🙈

Anonymkode: 6009f...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Botox fjerner ikke eksisterende linjer. Botox forebygger. For å fjerne eksisterende linje må du fylle den med filler. 

2. Profhilo er en forlokkende behandling men med lite effekt. Den skal stimulere økt kollagendannelse over tid men resultatene er sjeldent synlig for det blotte øyet. Skjønner godt at du føler deg "svindlet". Det er viktig å gjøre god research på uavhengige reviews.  

Anonymkode: f5307...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

1. Botox fjerner ikke eksisterende linjer. Botox forebygger. For å fjerne eksisterende linje må du fylle den med filler. 

2. Profhilo er en forlokkende behandling men med lite effekt. Den skal stimulere økt kollagendannelse over tid men resultatene er sjeldent synlig for det blotte øyet. Skjønner godt at du føler deg "svindlet". Det er viktig å gjøre god research på uavhengige reviews.  

Anonymkode: f5307...721

Sinnarynken er borte nå etter 3 påfyll. Dvs ser antydning til stripe, men ingen rynke. Helt greit når man har bikka 45. Skal jo se naturlig ut. Filler for å fjerne stripen/linjen er derfor uaktuelt. Ville bare høre om det er normalt med 3 påfyll for å lamme en sinnarynke og det her jeg vel såvidt fått bekrefta at ikke er normalt. Jeg tror det ble satt for liten dose eller feil plass ift rynkene plassering som er individuelt mht at hver enkelt har ulik anatomi også i ansiktet. Mange behandlere følger nok en mal og det blir sikkert fort feil med lite trening. 

Anonymkode: 24663...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så hysterisk pga dette så får du fylle inn ditt eget fett der hvor du har rynker. Det gir bedre resultat enn dette andre tullet. 
Er 57 selv uten en rynke. Bruker kun gode hudkremer uten alle disse såkalte vidundermidlene i. 
Det folk ikke skjønner er egentlig hvor mye krem du må bruke(for huden trenger MYE fuktighet) når du er over en viss alder. 

Anonymkode: 60c87...c70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite av overlegen på hudklinikken på Rikshospitalet at Restylane er bedre enn botox på eksisterende rynker. Var der i forbindelse med noe annet og spurte samtidig om hva som var best for å bli kvitt en ganske markant myserynke. Han sa at Restylane er mye bedre enn botox og varer også lenger. Har ikke gjort noe enda, selv om den rynka plager meg veldig. Har knapt nok noen fine linjer ellers (er 44 år), kun denne markante rynka. Har så lyst til å bli kvitt den, men er samtidig litt skeptisk til nåler og sånt. Kommer aldri til å fylle kinnben, lepper og sånt, ei heller fine linjer i panna og under øynene, er kun den rynka som plager meg. Føler jeg ser sur og bisk ut med den og at øyet virker mer innsunket enn det er. Har litt dyptsittende øyne fra før også. Får så "hardt" blikk på den siden der myserynka er.  

Men det aller viktigste "antiage-våpenet" er solkrem og å unngå sola mest mulig. Jeg bruker spf 50 i ansiktet hver dag. Soler meg aldri. 

Anonymkode: 9ee55...adb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg hadde en ganske dyp sinnarynke hun ikke likte, hun bruker fillers i den vet jeg. Botox fyller jo egentlig ikke ut rynker, den lammer bare muskler. Så den tar stort sett bare de rynkene som oppstår ved bevegelse i ansiktet og ikke de som fremdeles er der når du slapper av i hele fjeset. 

Profhilo har jeg prøvd noen ganger, jeg er glad i den behandlingen og ser forskjell. Men jeg er enig i at den er helt sykt dyr og at forskjellen ikke akkurat er enorm for det blotte øyet. Men jeg liker det da, jeg vil jo ikke ha et "fillers-tryne" hvor ansiktsform endres, jeg trenger heller ikke se yngre ut enn jeg er, jeg vil bare se ut som en freshere og mer glødende utgave av meg selv. Og det gjør denne, jeg har også fått kommentarer fra folk som ikke har sett meg på lenge at du blir bare yngre og yngre du, eller at jeg har så fin hud. Det er lettere for de som ikke ser trynet ditt hver dag å se en forskjell.

Men enig i at behandlingen koster mer enn den smaker da, burde vært halve prisen. Minst! Og kunne godt strammet opp litt mer enn den faktisk gjør. Det er jo marginalt.

Den "hellige gral" for meg er dermapen, synes den gir gode resultater og er ikke like dyr. Kanskje 2000kr gangen. Men så bør man ta den flere ganger da, selvsagt.. hudpleie er grisedyrt.

Ellers: solfaktor og retinol.

Anonymkode: c999b...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sinnarynken er borte nå etter 3 påfyll. Dvs ser antydning til stripe, men ingen rynke. Helt greit når man har bikka 45. Skal jo se naturlig ut. Filler for å fjerne stripen/linjen er derfor uaktuelt. Ville bare høre om det er normalt med 3 påfyll for å lamme en sinnarynke og det her jeg vel såvidt fått bekrefta at ikke er normalt. Jeg tror det ble satt for liten dose eller feil plass ift rynkene plassering som er individuelt mht at hver enkelt har ulik anatomi også i ansiktet. Mange behandlere følger nok en mal og det blir sikkert fort feil med lite trening. 

Anonymkode: 24663...57f

Ja det er vanlig at det tar flere ganger med botox for at linjen forminskes. Se det som en biceps muskel for enkel beskrivelse. Den forsvinner ikke med en gang bare fordi man ikke trener på en måned. Men etter ni måneder "lammet" blir den mindre 

Anonymkode: f5307...721

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...