Gå til innhold

Når ble trampoline vanlig blandt nesten alle barnefamilier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg var barn på slutten av 90 tallet var det bare noen som hadde det, men nå ser man jo trampoliner hos de fleste. Sier ikke at alle har det, men mange har det nok. Når ble dette vanlig?

Er bare nysgjerrig.

Anonymkode: dd165...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da du var barn...

Det har vært vanlig ihvertfall de siste 15 årene her i landet. I USA f.eks, har det vært vanlig enda lenger.

Anonymkode: 3c49a...0ad

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 1998. Alle utenom meg hadde trampoline da jeg var liten. Mamma synes det ble for farlig.

Anonymkode: fb9ad...af0

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt trampoline i vår hage i ca 20 år nå. Så det har vært vanlig en stund

Anonymkode: 3c860...501

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var barn på 80-tallet. Jeg kjente ingen med trampoline i hagen, og de få gangene jeg fikk hoppe på trampoline kunne jeg telle på én hånd. Nå har jeg trampoline i hagen, det er som du sier noe alle har, og ungene har til og med sovet på den. Aner ikke når det ble vanlig, men som flere sier har det vært sånn en stund.

Anonymkode: e1294...a3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjette det ble allemannseie for ca 15 +/- år siden.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 83. Tre av vennene mine hadde tampoliner, så det var der vi var om dagene. Jeg tror mine foreldre synes det var deilig at vi holdt oss i andre hager og ønskte ikke et slikt trekkplaster i sin hage.

Jeg tenker motsatt, trampolinen er her for å sikre at barna også leker hos oss.

Anonymkode: 6bb19...93e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sent 90- tidlig 2000 vil jeg si. Vi ble mer pengesterke og trampolinene billigere. «Alle» klarer å kjøpe en trampoline til 3000kr på europris liksom….

Anonymkode: 106e9...848

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 85 og husker heller ingen trampoliner før jeg ble tenåring, da hadde noen få det.

Anonymkode: de266...97a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde trampoline men vi hadde gamle fæle naboer som sendte klager på trampoline : bråk:  De kunne stå å stirre i lang tid for å gjøre barna usikre når de hoppet.så barna ville etterhvert ikke hoppe. 

Anonymkode: b8b91...b32

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Når jeg var barn på slutten av 90 tallet var det bare noen som hadde det, men nå ser man jo trampoliner hos de fleste. Sier ikke at alle har det, men mange har det nok. Når ble dette vanlig?

Er bare nysgjerrig.

Anonymkode: dd165...74d

Vi fikk i 1998, og da var det endel som begynte å få, men var ikke veldig vanlig. 

Anonymkode: f3da6...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si at det er blitt relativt vanlig de siste 10-15 årene.

Kommer kanskje litt an på hvor man bor, men da vår familie kjøpte trampoline rundt  2002/2003 var det ingen andre i området som hadde. Mener de store blå med nett (som "alle" har nå) var ganske nye da. På 80-tallet, da jeg ble født, var det noen familier som hadde sånne énmannstrampoliner, og de var spennende nok de gjennom 80- og tidlig 90-tallet. 

Anonymkode: fa2e2...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 2000-2001 hadde de fleste det på hjemstedet mitt i hvert fall 😊

Anonymkode: e504b...dcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ble allemannseie for rundt 15 år siden, mellom 2005 og 2010.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ca ved millenniumskiftet. Trampoliner koster ca det samme nå som i -85, men i 85 var det en halv månedslønn, nå er det ingenting i den store sammenheng.

Anonymkode: 74afa...5f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 97 på landet. Så og si alle i klassen min hadde egen trampoline.

Anonymkode: 8a28c...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når jeg var barn på slutten av 90 tallet var det bare noen som hadde det, men nå ser man jo trampoliner hos de fleste. Sier ikke at alle har det, men mange har det nok. Når ble dette vanlig?

Er bare nysgjerrig.

Anonymkode: dd165...74d

Dette er en bra ting å ha. Kunne hoppe og være fysisk aktiv i hagen. Venner med å hopper og. Har aktive barn og da er det godt å hoppe når jeg lager middag feks! Hva er problemet? Misunnelig?

Anonymkode: 260f5...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er fordi man kan få trampoliner mye billigere nå enn før. De finnes i alle mulige prisklasser, fra billig til dyrt.

Jeg kjøpte trampoline til datteren min ifjor på kampanje til 800kr. Til hennes bruk er denne mer enn bra nok!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...