Gå til innhold

Har garderoben på gymmet ditt også helt ÅNDSSVAKT design på dusjområdet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her har noen Mensa-medlemmer vært så smarte at de har designet båser i dusjen med skillevegger, slik at man får "privatliv" fra de som dusjer ved siden av. MEN, det er ingen dør eller forheng eller noe, så ALLE som er i garderoben kan se rett inn i dusjbåsen din, fordi det er et helt åpent rom, og dusjområdet er ikke adskilt fra resten av garderoben. Og døren inn til garderoben er plassert slik at det første man ser når man kommer inn er de som dusjer. Skal du dusje her må du ikke være redd for å bli sett av andre. Dvs. ALLE andre som er i garderoben.

Meget, meget intelligent design 🙃

 

 

En tegning (20 sek i Paint, don't judge) for å illustrere:

dusj.thumb.png.f9e370157425d802b1c48944d745632f.png

 

Anonymkode: ae7c6...842

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir forferdelig dyrt å opprettholde renholdet om alle båsene skal ha dører.

Det jeg reagerer på, det er at hver gang døren inn til garderoben åpnes, så vil andre som er i gangen kunne se rett inn på de som dusjer - det er langt verre.

Jeg ville foreslått for senteret at de lager en "sluse",  slik at slusen skjuler alt innsyn fra gangen og til dusjene, ev. også benker foran garderobeskap - det var det alltid tidligere i garderober til svømmehaller, gymgarderober osv.

Anonymkode: 8fc65...86c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på treningssenteret mitt er det også skillevegger mellom dusjene, men dusjrommet er separat og innenfor selve garderoberommet.

Anonymkode: e1ec6...a1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt standard garderobeplanløsing. Enig med at det største problemet er hvis andre i garderoben kan se rett inn i dusjen. Slik er det mange steder, men det er jo ikke noe særlig. Folk der har jo mobilene sine osv. 

Anonymkode: 8c09d...13d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne man løst veldig enkelt med en skillevegg som går på tvers, nesten fra skap til skap (horisontalt på tegningen). 

 

Hilsen Mensa-medlem

Anonymkode: 08acf...aaa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvfølgelig sagt før, men jeg må bare si det igjen... Det er så usigelig trist at vi har fått et så forkvaklet syn på kropp at vi ikke kan vise oss nakne for vårt eget kjønn. Garderoben i svømmehallen eller på gymmen er snart det eneste stedet hvor vi kan se naturlige nakne mennesker nå. Snart har vi bare retusjerte og perfekte kropper igjen å sammenligne oss med og det betyr at de som vokser opp i dag aldri vil se en naturlig kropp. Med de konsekvenser det kan føre med seg.

Anonymkode: d8f68...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er selvfølgelig sagt før, men jeg må bare si det igjen... Det er så usigelig trist at vi har fått et så forkvaklet syn på kropp at vi ikke kan vise oss nakne for vårt eget kjønn. Garderoben i svømmehallen eller på gymmen er snart det eneste stedet hvor vi kan se naturlige nakne mennesker nå. Snart har vi bare retusjerte og perfekte kropper igjen å sammenligne oss med og det betyr at de som vokser opp i dag aldri vil se en naturlig kropp. Med de konsekvenser det kan føre med seg.

Anonymkode: d8f68...021

Gi deg. Tenk hvor mange flere som hadde turt å delta i gymmen eller turt å dusje om det hadde vært sånn! Ja tol fokus på aktivitet fremfor nakne kropper.

Naturlige kropper ser man hver dag. Trenger ikke å se kjønnshår eller brystvorter for å vite at man er forskjellig.

Anonymkode: f400e...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er selvfølgelig sagt før, men jeg må bare si det igjen... Det er så usigelig trist at vi har fått et så forkvaklet syn på kropp at vi ikke kan vise oss nakne for vårt eget kjønn. Garderoben i svømmehallen eller på gymmen er snart det eneste stedet hvor vi kan se naturlige nakne mennesker nå. Snart har vi bare retusjerte og perfekte kropper igjen å sammenligne oss med og det betyr at de som vokser opp i dag aldri vil se en naturlig kropp. Med de konsekvenser det kan føre med seg.

Anonymkode: d8f68...021

Helt, helt enig!

Hilsen skeiv som ofte trener, og dusjer, på trening.

Synd å se de som f.eks dusjer med boxer. Uhygienisk! 

Anonymkode: 914cf...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gi deg. Tenk hvor mange flere som hadde turt å delta i gymmen eller turt å dusje om det hadde vært sånn! Ja tol fokus på aktivitet fremfor nakne kropper.

Naturlige kropper ser man hver dag. Trenger ikke å se kjønnshår eller brystvorter for å vite at man er forskjellig.

Anonymkode: f400e...f2e

Dropper elever gum fordi de ikke vil dusje? Jeg tror ikke det. Det er heller slik at de ikke dusjer i det hele tatt. Aktivitet er flott, men det er ikke aktivitet eller nakne kropper som er dilemmaet. Og nei, vi ser ikke naken kropp hver dag annet enn de som er retusjerte og perfekte. 

Anonymkode: d8f68...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Inngangsdøra er jo verst da. Nå vet ikke jeg hvor mye trafikk det er utenfor garderoben, men om noen står og prater utenfor og sier farvel i det de går inn så kan jo alle utenfor få se. Nakenhet er fint og naturlig, men dette er håpløst unødvendig. Tror du bør ta med tegningen din til gymmen. Dette bør kunne fikses enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var medlem av et treningssenter som hadde nødutgang rett ut fra kvinnedusjene. Folk brukte gjerne denne døren til å gå ut av og når døren var åpen kunne andre se inn. Jeg snakket med de ansatte om dette, men de sa at siden det var en nødutgang kunne de ikke låse døren. 

Anonymkode: 1544d...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er selvfølgelig sagt før, men jeg må bare si det igjen... Det er så usigelig trist at vi har fått et så forkvaklet syn på kropp at vi ikke kan vise oss nakne for vårt eget kjønn. Garderoben i svømmehallen eller på gymmen er snart det eneste stedet hvor vi kan se naturlige nakne mennesker nå. Snart har vi bare retusjerte og perfekte kropper igjen å sammenligne oss med og det betyr at de som vokser opp i dag aldri vil se en naturlig kropp. Med de konsekvenser det kan føre med seg.

Anonymkode: d8f68...021

Jeg vet ikke om du bor under en stein, men det  var nettopp en sak i media om et digert nettverk med mange tusen norske medlemmer som legger ut snikbilder fra blant annet garderober. Ansiktet skal være med på bildene, og medlemmene kan "bestille" bilder av spesifikke jenter.

Det er selvsagt bare toppen av isfjellet.

Utrolig at noen tror dette har noe med forkvaklet syn på kropp.

Anonymkode: e1ec6...a1d

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spesielt at dusj og garderobe er i ett rom. Det må da bli veldig fuktig luft i garderoben. De kunne spandert på en vegg inn til dusjen slik at det ble to rom. 

Anonymkode: 25c59...edf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skilleveggene må jo rengjøres jevnlig, så hvorfor kan ikke dører rengjøres også? 

Men for å komme med forslag til bildet: hvorfor kan ikke skapene stå samme vei som dusjene? Som en slags skillevegg inn mot dusjene som blir skjult på baksiden. 

Anonymkode: 03ac4...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...