AnonymBruker Skrevet 8. juni #1 Del Skrevet 8. juni Hvis man må innom fastlegen en tur, eller man skal kjøre noen man kjenner dit, men det kan selvfølgelig ta en stund før man faktisk kommer inn til legen. Finnes det wi-fi signaler tilgjengelig på venteværelset, sånn at man slipper å bare sitte og glo i veggen hele tiden så lenge man sitter der? Anonymkode: 70d3e...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gogglebox Skrevet 8. juni #2 Del Skrevet 8. juni Har ikke de fleste telefonabonnement med mobildata? Tviler på at de fleste legekontor har åpen wifi. Har ikke sett det på eget legekontor, men ser at de fleste har nesa ned i mobiltelefonen uansett. Rart det der. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgekarjol Skrevet 8. juni #3 Del Skrevet 8. juni Tviler jeg på. Du får lese Se og Hør eller bruke mobildata. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8. juni #4 Del Skrevet 8. juni Du har vel mobildata i abonnementet ditt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #5 Del Skrevet 8. juni På mitt legekontor må en sitte og følge med på skjermen på veggen hvor det kommer opp når det er din tur.Da kan en ikke surfe på mobilen.Og noen minutter klarer en vel seg uten?(For noen kanskje ikke..) Anonymkode: c3731...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #6 Del Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): På mitt legekontor må en sitte og følge med på skjermen på veggen hvor det kommer opp når det er din tur.Da kan en ikke surfe på mobilen. Og noen minutter klarer en vel seg uten?(For noen kanskje ikke..) Anonymkode: c3731...518 Jeg har faktisk opplevd at man risikerer å bli sittende i kanskje en eller to timer, før man endelig får komme inn til legen. Men det kommer vel ann på hvor alvorlig situasjonen er sikkert. Sånn skjerm med informasjon om når man skal komme inn er det vel neppe alle lege-kontor som har. Står det liksom navnet på folk som sitter på venteværelset da?? personopplysninger og privatliv? nei takk, liksom... Anonymkode: 70d3e...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #7 Del Skrevet 9. juni Tviler på at det er gjestenett på de fleste legekontorer... ikke sånn at folk vanligvis er der i timesvis (i motsetning til i spesialisthelsetjenesten), må nok satse på mobildata Anonymkode: 33175...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 9. juni #8 Del Skrevet 9. juni 14 hours ago, AnonymBruker said: Hvis man må innom fastlegen en tur, eller man skal kjøre noen man kjenner dit, men det kan selvfølgelig ta en stund før man faktisk kommer inn til legen. Finnes det wi-fi signaler tilgjengelig på venteværelset, sånn at man slipper å bare sitte og glo i veggen hele tiden så lenge man sitter der? Anonymkode: 70d3e...a85 Man skal være litt forsiktig med gjestenett og ukritisk pålogging på trådløse nettverk. Å sette opp et trådløst nettverk som hotspot på et offentlig sted er en fin måte å hente personlige opplysninger på. Så lenge du ikke bruker en sikker VPN har du ikke oversikt over hvor de trådløse signalene tar veien på et usikret nettverk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #9 Del Skrevet 9. juni Kommunale legekontor har som oftest kommunal wifi, og de har ofte gjestenett. Så kanskje TS. Anonymkode: f7def...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 9. juni #10 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvis man må innom fastlegen en tur, eller man skal kjøre noen man kjenner dit, men det kan selvfølgelig ta en stund før man faktisk kommer inn til legen. Finnes det wi-fi signaler tilgjengelig på venteværelset, sånn at man slipper å bare sitte og glo i veggen hele tiden så lenge man sitter der? Anonymkode: 70d3e...a85 For det første, hva skal man med wi-fi i Norge? Mobildata koster så og si ingenting For det andre, aldri bruk åpent wi-fi. Du aner ikke hva du kobler deg til. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 9. juni #11 Del Skrevet 9. juni Fin måte å stjele påloggingsinformasjon og passord på da. Bare å sette opp en laptop med "Burger King wifi" og vente på første tulling. Da kan man, med rette programmer, speile all trafikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #12 Del Skrevet 9. juni Mitt legekontor har ikke wifi, og noen ganger har jeg sittet 30-40 min å ventet. Hadde abonnement med lite data tidligere, da satt jeg å spilte Candy Crush, la kabal, eller satt med andre off-line spill. Husker da jeg gikk i gruppe på DPS, da kommenterte ene psykologen at de sikkert hadde verdensrekord i candycrush på venterommet "alle" satt å spilte på venterommet! Anonymkode: c65ab...3ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #13 Del Skrevet 9. juni 2 hours ago, newman01 said: Fin måte å stjele påloggingsinformasjon og passord på da. Bare å sette opp en laptop med "Burger King wifi" og vente på første tulling. Da kan man, med rette programmer, speile all trafikk Dette er en sannhet med modifikasjoner. Det meste av trafikk går over HTTPS, hvor man har SSL/TLS - altså kryptert data. Å "speile" slik data med type tcpdump eller lignende er lite fruktbart. Men, det kan klart være skummelt mtp. andre aspekter, bli lurt inn på sider man tror er ekte ol. Har man peiling nok så vil det også lett avsløres grunnet det vil oppstå feil i CA-kjeden om du for eks. redirecter facebook.com til en falsk side, fordi den aktuelle maskinen har ikke trust satt opp mot din CA. Men de fleste klarer jo ikke engang tolke en URL eller en e-postavsender, som for eks [email protected] Og jeg har aldri vært på et legekontor som har gjestenett/åpen wifi - jeg vet dog at vi leverer det både på legevakten og det ene kommunale legekontoret vi har, men ikke på en del andre offentlige bygg, som f.eks. er det ikke gjestenett der de driver kommunal psykiatri, selv om vi har fullt av AP-er der. Vet egentlig ikke hvorfor, men det er disablet. 4G/5G er kjekke saker. Anonymkode: 934b9...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #14 Del Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvis man må innom fastlegen en tur, eller man skal kjøre noen man kjenner dit, men det kan selvfølgelig ta en stund før man faktisk kommer inn til legen. Finnes det wi-fi signaler tilgjengelig på venteværelset, sånn at man slipper å bare sitte og glo i veggen hele tiden så lenge man sitter der? Anonymkode: 70d3e...a85 Det var da et pussig spørsmål. Har sittet på mange venterom i mitt liv, men tanken på at det skulle finnes wifi der har aldri streifet meg. Vil tro at det finnes ytterst sjeldent, om noe sted i det hele tatt. Og "etterspørselen" etter tilgjengelig wifi i det offentlige rom må jo ha blitt kraftig redusert, nå som de aller fleste har ganske store mengder mobildata i mobilabonnementet sitt. For 10 år siden var jeg kanskje interessert i å koble meg til wifi hvis jeg for eks var på besøk hos venner. Nå bryr jeg meg ikke om jeg bruker noen megabyte på å sjekke nyhetene eller sosiale medier eller whatever. Klarer sjelden å bruke opp mobildataen i abbonnementet uansett. Anonymkode: 8f659...8c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni #15 Del Skrevet 9. juni On 6/8/2023 at 5:30 PM, AnonymBruker said: Hvis man må innom fastlegen en tur, eller man skal kjøre noen man kjenner dit, men det kan selvfølgelig ta en stund før man faktisk kommer inn til legen. Finnes det wi-fi signaler tilgjengelig på venteværelset, sånn at man slipper å bare sitte og glo i veggen hele tiden så lenge man sitter der? Anonymkode: 70d3e...a85 Du har vel mobildata? Anonymkode: 70943...184 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå