Gå til innhold

Robotstøvsuger eller «trådløs» støvsuger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier; hva vil dere anbefale av robotstøvsuger og trådløs støvsuger ( typ Dyson støvsuger).

Jeg føler jeg bruker veldig mye tid på husarbeid og jeg tror hadde jeg kunne sluppet unna med å støvsuge ordentlig en gang i uka/annenhver uke så hadde det lettet jobben for meg.

jeg er litt usikker på hvor godt en robotstøvsuger tar? Hovedplassene den må ta er stue/kjøkken + et bad i samme etasje, og en stor gang i underetasjen. 
har jeg trådløs støvsuger ser jeg for meg at jeg kan ta raskt «problemområder» som gulv ved kjøkkenbenk og gangen noen ganger i uka, men da må vi jo selvsagt gjøre en jobb selv.

er det noen av disse som vasker?

Anonymkode: eec1b...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja takk begge deler. 

Jeg elsker robotstøvsugeren min og den gjør en glimrende jobb på flatt gulv. Men den kan ikke støvsuge trappa, oppå lister, i et trangt hjørne bak sofaen osv så den ladbare støvsugeren må fram og ta de småområdene som roboten ikke klarer.

 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Banjo said:

Ja takk begge deler. 

Jeg elsker robotstøvsugeren min og den gjør en glimrende jobb på flatt gulv. Men den kan ikke støvsuge trappa, oppå lister, i et trangt hjørne bak sofaen osv så den ladbare støvsugeren må fram og ta de småområdene som roboten ikke klarer.

 

Enig i begge deler

Anonymkode: 9cd8f...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg ikke råd til begge deler akkurat nå, så må velge en av delene. 
Da er det kanskje robotstøvsugeren som vinner da, siden jeg unasett må dra fram sentralstøvsugeren med jevne mellomrom?

Anonymkode: eec1b...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en Xiaomi robotstøvsuger en periode, men pakket den pent bort. Ikke kom den ser over lister, etterlot seg støvdotter overalt (spesielt i overgangen mellom gulv og gulvteppe), måtte flytte unna alt som den kunne sette seg fast i osv. Ble egentlig bare mer stress, og måtte likevel gå over for å få fjernet alle støvdottene. Idag har vi Dyson trådløs, og elsker den! Lett tilgjengelig, tar godt og kommer seg frem overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gipetto skrev (Akkurat nå):

Vi hadde en Xiaomi robotstøvsuger en periode, men pakket den pent bort. Ikke kom den ser over lister, etterlot seg støvdotter overalt (spesielt i overgangen mellom gulv og gulvteppe), måtte flytte unna alt som den kunne sette seg fast i osv. Ble egentlig bare mer stress, og måtte likevel gå over for å få fjernet alle støvdottene. Idag har vi Dyson trådløs, og elsker den! Lett tilgjengelig, tar godt og kommer seg frem overalt. 

Finner robotstøvsugere som mopper lett over gulvet, men har også sett ekstradeler du kan feste på Dyson! Mopp i bevegelse vasker bedre enn en halvtørr klut som dras over gulvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Neato robotstøvsuger, elsker den! Tar mye bedre enn den vanlige støvsugeren min, men kommer ikke til overalt så vanlig støvsuging må til innimellom uansett. Tror man får det man betaler for, kjøper man noe billig ræl så kan man ikke forvente allverden heller.

Anonymkode: 2ef0a...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge deler. Bruker robotstøvsuger til store arealer, og den trådløse dersom jeg bare skal svippe over noe småtteri.

Jeg er veldig fornøyd med vår robotstøvsuger, en neato D4+. Vi har langhåret hund og den tar det uten problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gipetto skrev (4 minutter siden):

Vi hadde en Xiaomi robotstøvsuger en periode, men pakket den pent bort. Ikke kom den ser over lister, etterlot seg støvdotter overalt (spesielt i overgangen mellom gulv og gulvteppe), måtte flytte unna alt som den kunne sette seg fast i osv. Ble egentlig bare mer stress, og måtte likevel gå over for å få fjernet alle støvdottene. Idag har vi Dyson trådløs, og elsker den! Lett tilgjengelig, tar godt og kommer seg frem overalt. 

Samme her! Solgte robotstøvsugere og investerte i dyson, har ikke angret

Anonymkode: 853d6...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en robot i hver etasje 🤭 Den nyeste har vi i hovedetasjen, Roborock S7. Den støvsuger og vasker samtidig. Og den gjør faktisk en veldig god jobb!

Hadde absolutt gått for en som kan gjøre begge deler samtidig. Noen roboter med vaskefunksjon er slik at du må enten ha på utstyr for å kunne støvsuge, eller for å vaske. Så da må du liksom bytte innimellom. Mens vi setter vår på, så har den støvsugd og vasket hovedetasjen ila 45 min. Gull verdt! 

Skulle gjerne hatt en håndholdt også til trappen feks, men det får bli senere. 

Anonymkode: 5c7cd...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Som overskriften sier; hva vil dere anbefale av robotstøvsuger og trådløs støvsuger ( typ Dyson støvsuger).

Jeg føler jeg bruker veldig mye tid på husarbeid og jeg tror hadde jeg kunne sluppet unna med å støvsuge ordentlig en gang i uka/annenhver uke så hadde det lettet jobben for meg.

jeg er litt usikker på hvor godt en robotstøvsuger tar? Hovedplassene den må ta er stue/kjøkken + et bad i samme etasje, og en stor gang i underetasjen. 
har jeg trådløs støvsuger ser jeg for meg at jeg kan ta raskt «problemområder» som gulv ved kjøkkenbenk og gangen noen ganger i uka, men da må vi jo selvsagt gjøre en jobb selv.

er det noen av disse som vasker?

Anonymkode: eec1b...13a

Det er to forskjellige bruksområder. Robotstøvsuger kan da jevnlig/regelmessig støvsuging, mens trådløst støvsuger kan brukes hvis det er noe spesielt, f.eks. at man søler eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar hovedstøvsugingen med sentralstøvsugeren, så tar roboten det daglige, kattevasken. Funker greit her. Med 3 barn og en hund så blir det mye støv, sand, fotballbaneknotter, og hundehår. Den  tar en runde hver dag. Før måtte jeg dra frem støvsugeren 1-6 ganger i uka.  Eller, den lå bare fremme.. for meg er det og ett stort pluss at man kan sette på støvsugeren fra mobilen om man er ute, eller sette den på før man drar, så kommer man hjem til støvsuget hus. Pleier ofte å sette den på, en time før jeg drar fra jobb, eller når jeg leverer barna om jeg har fri. 

Anonymkode: d4eef...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS disse "trådløse" er drittunge! Kjøp heller en vanlig støvsuger. 

Anonymkode: 96732...d8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/8/2023 at 3:48 PM, AnonymBruker said:

Jeg tar meg ikke råd til begge deler akkurat nå, så må velge en av delene. 
Da er det kanskje robotstøvsugeren som vinner da, siden jeg unasett må dra fram sentralstøvsugeren med jevne mellomrom?

Anonymkode: eec1b...13a

Da hadde jeg valgt robotstøvsuger først 

Anonymkode: 9cd8f...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...