Gå til innhold

Positiv graviditetstest, men gynekolog sier nei?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Smerter kommer senere, opp mot 9. svangerskapsuke. 

Gynekologen kunne jo ikke se noe? 

Anonymkode: 06698...ba1

Også jeg gikk i flere uker uten smerter, frem til da kroppen ordnet selv.. Jeg hadde vært hos gynekolog flere ganger og målt stigende hCG. Men, tom fostersekk ved hver UL.. Trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt spørsmål var om noen hadde vært på ultralyd uten å se noe. Jeg for min del blir ikke veldig nervøs av å bli diagnostisert opp og ned på Kvinneguiden så lenge jeg både er undersøkt av gynekolog og legen ikke ser noe grunn til at jeg skal komme inn tidligere, men andre som kommer i lignende situasjon og havner inne på denne tråden her på søken etter informasjon kan i verste fall bli unødig redd av disse svarene. 

Jeg for min del har skjønt at dette er den siste plassen man bør søke informasjon, for her er det jammen mange som mener mye uten å ha noe grunnlag for det. 

For de som bekymrer seg for kjæresten min, så kan jeg berolige dere med at han har det veldig fint!

Nok en gang, takk til de som har svart på det jeg spurte om ❤️ 

Utfallet får dere leve i uvisshet om, min tid på Kvinneguiden er utvilsomt over. 
Fortsatt god sommer til dere 🙂

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Graviditetstest kan vise falsk negativ. Og hun skrev jo i hi at hun hadde vært hos gynekolog. Jeg tolket det som at de ikke kunne se foster, men de kan jo ha sett andre ting for det. Og hva så, om flere er bekymret, det er jo åpenbart ikke legen hennes. 

Anonymkode: e0693...075

Gyn har ho sagt at hun IKKE er gravid, så jeg vet ikke helt hvordan det skal tolkes? Det er jo det hele hi handler om.. 

Anonymkode: c3fa6...ae6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-prøven skrev (1 minutt siden):

Mitt spørsmål var om noen hadde vært på ultralyd uten å se noe. Jeg for min del blir ikke veldig nervøs av å bli diagnostisert opp og ned på Kvinneguiden så lenge jeg både er undersøkt av gynekolog og legen ikke ser noe grunn til at jeg skal komme inn tidligere, men andre som kommer i lignende situasjon og havner inne på denne tråden her på søken etter informasjon kan i verste fall bli unødig redd av disse svarene. 

Jeg for min del har skjønt at dette er den siste plassen man bør søke informasjon, for her er det jammen mange som mener mye uten å ha noe grunnlag for det. 

For de som bekymrer seg for kjæresten min, så kan jeg berolige dere med at han har det veldig fint!

Nok en gang, takk til de som har svart på det jeg spurte om ❤️ 

Utfallet får dere leve i uvisshet om, min tid på Kvinneguiden er utvilsomt over. 
Fortsatt god sommer til dere 🙂

Du er jo superbekymret (med rette) når du ikke ventet til timen du hadde fått, men kontaktet privat. Som så en TOM fostersekk.. 

Du spurte om noen hadde vært på UL, uten å se noe. Jeg skrev JA, jeg har vært på UL det de så tom fostersekk (som hos deg). Det gikk ikke bra her. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solstrålen :) skrev (11 minutter siden):

Også jeg gikk i flere uker uten smerter, frem til da kroppen ordnet selv.. Jeg hadde vært hos gynekolog flere ganger og målt stigende hCG. Men, tom fostersekk ved hver UL.. Trist

Men nå snakker vi svangerskap utenfor livmor. Ikke MA. 

Da sprekker det, og du mister en eggleder, til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Man kan ha svangerskap utenfor livmor uten å miste en eggleder. Er ikke bare i eggleder det kan feste seg. Men farlig er det uansett plassering.

Anonymkode: 7f5a6...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at du bare var veldig tidlig i svangerskapet og derfor kunne man ikke se noe. Noen kan se et bankende hjerte i uke 5 mens andre ser ikke noe før i uke 7. Det har nok med kvaliteten på utstyret som brukes, hvor erfaren teknikeren er og muligens også anatomi(?). Jeg har født to barn og har erfart veldig variende kvalitet på ultralydapparater 😅

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvis du leser dagboken, så var det tydelig BO, ikke MA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du leser dagboken, så var det tydelig BO, ikke MA

Dagboken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dagboken?

Til hun som skrev her

solstråle venter baby 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er positivt at du ikke engster deg unødig, og vi er jo straks i slutten av juni.

Når jeg nevnte ex.u. så var det ikke for å drive skremselspropaganda. Det var for å dele min erfaring med positiv test, men med manglende funn av fosteranlegg i livmor på UL.

Anonymkode: 6cdfe...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En graviditetstest kan vise falsk positiv/negattiv ja, men dette er svært sjelden. Tror nok ikke dette ville skjedd flere ganger..  

Kan være du er kortere på vei? Min gyn ville ikke ta meg inn på innvendig ul før uke 7-8 for å være sikker på at vi så noe. 

Masse lykke til og håper at du er gravid. 😊 

Anonymkode: 7d027...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-prøven skrev (På 15.6.2023 den 12.33):

Ser ingen grunn til at jeg skal behøve å være mer bekymret enn andre som får en positiv graviditetstest. Jeg har ingen unormale symptomer eller smerter, testene har blitt gradvis sterkere og de digitale testene har telt fra 1-2, 2-3 og til 3+ ganske på slaget etter det har gått en uke. 

Spørsmålet mitt var om noen andre hadde vært på tidlig ultralyd uten å se noe. Grunnen til at jeg lurte på det er at gynekologen sa at man alltid vil kunne se noe, men det har jeg skjønt at man ikke kan hvis det er veldig tidlig. Som skrevet tidligere, undersøkte han for eventuelt svangerskap utenfor livmor uten å finne noen tegn til det, og jeg har heller ingen smerter overhodet. All mulig informasjon om alt som kan gå til helvete trenger jeg ikke, da jeg ikke anser det som mer aktuelt for meg enn for noen andre. 

Takk til de som har svart på det jeg faktisk lurte på ❤️

Kan jeg spørre om dette var ultralyd på Metro Lørenskog? For jeg sitter her med tvillinger og en lege der som sa han var 100 sikker på at jeg ikke vsr gravid etter 3+ på test.

Anonymkode: 20c03...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...